נגישות
נגישות

אוכל עדכני עם היסטוריה: תכירו את ג'ורג' וג'ון

השף תומר טל, אחד הקולות הקולינריים הצעירים והמובילים בישראל, מפיח חיים חדשים במלון דריסקו המיתולוגי . בואו לטעום חיבורים מפתיעים ומנות מיוחדות בחלל יוקרתי ובאווירה שמחברת בין החדש להיסטורי

חדשות האוכל המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 03/04/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה במסעדת ג'ורג' וג'ון תל אביב (צילום: באדיבות המקום) סטנדרט גבוה שמשלב בין חדש לישן. מנה במסעדת ג'ורג וג'ון תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעת המסעדות שנפתחות בבתי מלון. אמנם הוטל מונטיפיורי היו החלוצים הכי מפורסמים אי שם בשנת 2008, אך מאז מדובר בסטנדרט של ממש. הכירו את ג'ורג' וג'ון המסעדה החדשה בשכונה, במלון דריסקו היוקרתי בלב המושבה האמריקאית בתל אביב.

מלון דריסקו הוקם לפני 150 שנה על ידי האחים דריסקו, וכיום מתופעל בחלל מקורי ויפיפה במבנה משומר, בחיבור שבין יפו העתיקה לתל אביב. בפתיחתו המחודשת של המלון הושקעו כ-120 מיליון שקלים, החל ברכישת הנכס דרך השימור הקפדני ועד לעיצוב. המבנה עבר בשנים האחרונות שיפוץ מקיף לרבות שחזור של ציורי קיר יוצאי דופן שצוירו בשנת 1925. תהליך השחזור דרש חודשים רבים של עבודה מאומצת של אנשי מקצוע ואמנים מהארץ ומהעולם, וחלק מהציורים מעטרים את קירות המסעדה החדשה. כיאה למסעדה הממוקמת במקום היסטורי, George & john מחזירה לקדמת הבמה את סיפורם של האחים דריסקו, שהגשימו חלום והקימו את "לה גראנד הוטל".

ישן וחדש בסטנדרט גבוה
השף שנבחר להוביל את החזון הקולינרי של המסעדה החדשה הוא תומר טל, ששימש עד כה כשף בפועל במסעדת יפו תל אביב של חיים כהן, וברזומה שלו טאפאס אחד העם של רושפלד, הרברט סמואל, מלון עלמה ועוד.

זו תהיה הפעם הראשונה למעשה שטל יתפעל מסעדת שף משלו ויציג את טביעת האצבע הקולינרית שלו, זו ששואפת לחבר בין ההיסטורי לעכשווי, ומושתתת על שילוב תרבות הקז'ואל עם דקויות של מטבח עילי. התפריטים מושפעים מהמיקום ביפו, מהקרבה לים ומהעבודה הצמודה עם ספקים וחקלאים מקומיים. השפה הקולינרית של טל שואבת מכור ההיתוך המקומי, יש בה מנות שהן ייצוג של קיבוץ גלויות, בשילוב עם טכניקות חדשות שכוללות בין היתר עישון, צלייה, כבישה ושימוש רב בעשבי תיבול מקומיים. יש שיקראו לזה סגנון "ישראלי מודרני", כזה שמשלב בין ישן לחדש בסטנדרט גבוה - ממש כמו בתהליך השימור של המלון עצמו.

שף המסעדה תומר טל (צילום: איליה מלניקוב)             ההיסטוריה היא חלק בלתי נפרד מהדריסקו. השף תומר טל (צילום: איליה מלניקוב)

בלי יותר מידי מניפולציות
"עבודה של שנים לצד השפים המובילים בארץ הכינה אותי לרגע זה", לדברי השף תומר טל. "יש בזה אפילו מן הסימבוליות - מלון דריסקו נמצא בלוקיישן בו פעלה בעבר מסעדת קרן המיתולוגית של חיים כהן שבשנים האחרונות שימש כמנטור עבורי. ההיסטוריה היא חלק בלתי נפרד מהדריסקו ואני שואב ממנה המון השראה". עוד מוסיף טל "המיקום החדש שלי והקרבה לים הם מקור השראה עצום עבורי. הים הוא ספק שמפתיע אותי כל בוקר מחדש והוא אינסופי. אני אוהב ניקיון על הצלחת - לתת לחומרי הגלם הטריים לדבר בעד עצמם בלי יותר מידי מניפולציות".

ובתפריט: לחי עגל ותמנון פרוס דק
אז על מה טל מדבר בעצם? ובכן, בין המנות בתפריט בחדש והמסקרן תוכלו למצוא סלט ירקות קטנים עם כדורי לאבנה שקדים וצימוקים (50 שקלים); טונה טונאטו עם קונפי סלרי וקריספי שום (58 שקלים); תמנון פרוס דק מאוד עם יוגורט עשבים יבשים, שאטה, חציל שרוף וטלה פריך (65 שקלים); אטריות ביצים דקות עם סרטנים כחולים, תירס מתוק ומרק סרטנים (88 שקלים); פסטה מבצק קובה ממולאת בחוביזה (72 שקלים); פילה בר ים בקראסט תבלינים (120 שקלים); לחי עגל שעברה בישול של לילה שלם בתנור אבן (122 שקלים) ועוד לא מעט הפתעות.

ארוחה במסעדת ג'ורג' וג'ון תל אביב (צילום: באדיבות המקום) קז'ואל עם דקויות של מטבח עילי. ארוחה במסעדת ג'ורג' וג'ון תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

לאירועים קסומים במיוחד
המסעדה פועלת במפלס הכניסה של המלון - חלל יוקרתי עם תקרות גבוהות, עמודי שיש וציורי קיר ששימש בזמנו לאירוח המכובדים שבאורחים, ובימינו מהווה חיבור בין החדש להיסטורי. המסעדה כוללת גם בר ארוך ומרשים ויציאה למרפסת קסומה באווירה הייחודית של המקום. במפלס התחתון של המלון מוגשת ארוחת בוקר מושקעת במיוחד - בופה עשיר לצד בחירת מנות עיקריות מפנקות המוגשות מידי יום, 7 ימים בשבוע. כמו כן יפעלו במקום 2 חללים המיועדים לאירועים פרטיים וערבי קונספט -מעוטרים בציורי קיר ותקרה נדירים מתחילת המאה ה-20 ששוחזרו ושומרו במשך שנים.

שעות הפתיחה של המסעדה בימים ראשון-חמישי בין השעות 7:00- 11:00, ביום שישי בין 7:00 -13:00, ובשבת בין 7:00 -14:00. ארוחות הערב מוגשות במקום בימים ראשון-שישי בין השעות 19:00 -23:00.

ג'ורג' וג'ון - George & John - אוארבך 6, תל אביב, 053-9381936

מסעדת הוטל מונטיפיורי מתמודדת בתחרות המסעדות הגדולה של ישראל- הצביעו למסעדה האהובה עליכם ואולי תזכו בארוחה זוגית מפנקת!

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ג'ורג' וג'ון בתל אביב
053-9381936

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ