נגישות
נגישות

אילו'ש: מעצמה קולינרית בעבודת יד

שלומי ומיכל אקוקה מציגים סיפור אהבה בין מטבח שף לקונדיטוריית בוטיק, בין מנות איטלקיות צבעוניות לקינוחים מתוקים וביתיים, ובין עבודת יד מכל הלב לחומרי גלם מקומיים ולא מתפשרים

מסעדות בצפון המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 03/04/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דניס על ריזוטו לימונים במסעדת אילו'ש בית שאן (צלם: גלעד הר שלג) נותנים בוסט לבית שאן. דניס על ריזוטו לימוני באילו'ש בית שאן (צלם: גלעד הר שלג)

אומרים שהקולינריה לא קיימת מחוץ לגבולות מטרופולין תל אביב? אז אומרים. בשנים האחרונות צצות ברחבי הארץ כמו פטריות אחרי הגשם, מסעדות שמקדשות חומרי גלם, עבודת יד ושירות איכותי, ועושות הכול כדי שהחוויה שלכם בהן תהיה בלתי נשכחת. מגיעים לאזור בית שאן בקרוב? קפצו לבקר באילו'ש - מסעדת שף כשרה וקונדיטוריית בוטיק במרכז העיר.

כמעט תשע שנים עברו מאז שפתחה אילו'ש את דלתותיה בפעם הראשונה, ובחודשים האחרונים עברה המסעדה וקונדיטוריית הבוטיק מהיישוב רמת צבי למשכנה החדש בבית שאן. משנה מקום משנה תפריט - וכיום אילו'ש מציגה תפריט מרענן, ועוד חידושים כמו ארוחות בוקר מיוחדות בימי שישי ועוד.

טאץ' אורבני בבית שאן
שלומי אקוקה הוא השף, והשפה שלו משלבת בין איטליה, צרפת והים התיכון. מה שאומר שבצלחת שלכם תוכלו לקבל מנות מנות צבעוניות ממיטב חומרי הגלם המקומיים כמו קרפצ'יו סלקים עם גבינת עיזים מקורמלת, קרם פרש, צנוברים ושקדים קלויים; קציצות לוקוס שמוגשות עם פיסטוקים, כוסברה, לימונים כבושים, צ'ילי ושום על קרם חציל; מנת מעורב דגים עם בצל מקורמל בתיבול כורכום וכמון על מאפה פיתה בטאבון; פסטה דוקסל פטריות עם שום, טימין, שמנת וכמהין; טורטליני לאבנה עם ברוקולי, כרובית, זוקיני, שאלוט, עגבניות מיובשות, שום וצ'ילי, והרשימה עוד ארוכה, ובהחלט גם מעוררת תיאבון.

"כל מה שאנחנו מגישים במסעדה אנחנו מכינים בעצמנו, בעבודת יד" מספרת מיכל פרלמוטר אקוקה, קונדיטורית, בעלים וכן, גם אשתו של שלומי השף. "הכול נעשה בידינו, החל מהלחמים, רטבים, ושלל סוגי הפסטות. אנחנו מקדישים זמן רב וחומרי גלם איכותיים על מנת לייצר הכול לבד כאן במקום". היא מסבירה. "בית שאן אמנם לא ידועה בתור מעצמה קולינרית, אבל אנחנו מנסים לתת בוסט, לספק רעננות ואולי אפילו טאץ' אורבני ותל אביבי באמצע בית שאן. שלומי התחיל את קריירת הבישול שלו בתל אביב, בקילוף תפוחי אדמה ובטטות במשך חצי שנה, משם הוא התקדם והתקדם עד שהחלטנו שזה הזמן לפתוח את הבייבי שלנו. אגב, גם הכרנו במסעדה אחרת שבה עבדנו יחד".

מוס שוקולד במסעדת אילו'ש בית שאן (צלם: גלעד הר שלג) יחס של כבוד לכל מתוק. מוס שוקולד באילו'ש ביתש אן (צלם: גלעד הר שלג)

מתוק מכל הלב
בשנים האחרונות חלה עליה במודעות לטיב הקינוחים המוגשים במסעדות. אם פעם מדובר היה על קינוחים "רגילים", כאלה שמגיעים ממפעל חיצוני, ובכלליות כאלה שלא מתכתבים עם איכות המנות הראשונות והעיקריות, היום כבר ברור שהדגש על המנה האחרונה הוא לא פחות חשוב, והוא מקבל יחס של כבוד בפני עצמו. לכן גם הקינוחים המוגשים באילו'ש, כולם מוכנים במקום על ידי מיכל, יום יום, עם מחשבה מרובה על אוהבי המתוק. בין המנות תוכלו למצוא קינוח בשם שושו - פחזנית עטופה קראמל, קרם מסקרפונה ותותים, מנת וניל עם בצק פריך שקדים, גנאש שוקולד לבן, קונפי פירות יער ומוס מסקרפונה וניל, ולאוהבי השוקולד - מנת הפלזיר סוכרה המפורסמת, המכילה דקואז אגוזי לוז, נוגט קריספי, גנאש שוקולד חלב ודפי שוקולד. יאמי.

ואם כל זה לא מספיק, צמוד למסעדה עומדת חנות הקונדיטוריה של אילו'ש, ובה שלל מאפים, עוגות ויטרינה ושמרים, עוגיות, וכל מה שיהפוך את הבית שלכם למתוק ושמח הרבה יותר.

עוגת וניל במסעדת אילו'ש בית שאן (צלם: גלעד הר שלג) יאמי בעבודת יד. עוגת וניל באילו'ש בית שאן (צלם: גלעד הר שלג)

לצד כל הפעילות הענפה, אילו'ש גם מוצאים את הזמן לאירועים. "אנחנו עורכים אירועים פרטיים מכל הסוגים, בריתות, ימי הולדת, ואירועי קיץ למיניהם שבהם אנחנו יכולים להאכיל עד 200 איש, והזרוע עוד נטויה".

לסיכום, מסעדת אילו'ש עושה הכול על מנת לספק לכם את החוויה המושלמת. וכן, זה לגמרי אפשרי מחוץ למטרופולין המרכז, עם שילוב של ארוחת שף יוקרתית וקינוחים מורכבים וטעימים לחך. ארוחה שמתחילה באיטליה, ומסתיימת בצורה המתוקה ביותר שאפשר, אולי אפילו עם מזכרת מתוקה הביתה. אז בפעם הבאה שאתם בטיול בצפון, אתם כבר יודעים מה להכניס לוויז.

אילו'ש - מסעדת שף כשרה וקונדיטוריית בוטיק - ירושלים הבירה 23, בית שאן, 053-6130771

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי