נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה במסעדת מאסה חיפה (צילום: באדיבות המקום) אוכל מותאם לכל עונה ועונה. מנה במסעדת מאסה חיפה (צילום: באדיבות המקום)

כבר שנים שתל אביב נחשבת לבירת הקולינריה של ישראל. יש שיסכימו עם המשפט הזה, יש כמובן כאלו שיחלקו עליו. אבל מה שבטוח, שתמיד כיף לגלות על מסעדות איכותיות מחוץ למטרופולין התוסס - הכירו את "מאסה" - מטבח שף עדכני ומודרני, שמעניק לכם חוויה קולינרית אמיתית בחיפה.

כבר חצי שנה שמסעדת מאסה פותחת את שעריה לסועדים רעבים שחוזרים אליה שוב ושוב, על מנת ליהנות ממטבח בניחוח חו"ל שמשלב נגיעות איטלקיות, צרפתיות, ערביות וישראליות. איך לא נמאס להם? הם פשוט אף פעם לא אוכלים את אותה המנה פעמיים. "התפריט במאסה מתעדכן בכל שלושה חודשים" מסביר שף המסעדה דודי קדם. "אני עובד לפי עונות - כל עונה מניבה ירקות ופירות שונים, איתם אני עובד ומחדש את התפריט וההיצע במסעדה".

תפריט לפי הפיד
הרעיון מאחורי המהלך הייחודי נובע מכמה היבטים: הראשון - איכות וטריות. אין ספק שהסלק למשל, מגיע לשיאו בחורף, ולכן התוצרים שניתן להפיק ממנו יהיו איכותיים יותר. "המטרה היא לנצל את חומרי הגלם הטריים והאיכותיים ביותר, על מנת ליצור מנות חדשות שיתאימו לעונה, לטכניקות הבישול ולחך הישראלי".

המטרה השניה היא, איך לא, האינסטגרם. "הדור של היום משתעמם מהר. הוא מחפש לבוא, לצלם את האוכל ולהעלות לרשתות החברתיות" מסביר קדם. "אם לא יהיה גיוון, הם ילכו למקום אחר. אני מודע לשיקול הזה אצל הלקוח, ומבקש להעניק לו את האפשרות להיות מופתע בכל פעם מחדש. עכשיו למשל אנחנו בפתחו של האביב - התפריט החדש כבר נמצא בדרך, ובו מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים מפתיעים שמחמיאים לעונה".

מסעדת מאסה חיפה (צילום: באדיבות המקום) סטייל בכרמל. מסעדת מאסה חיפה (צילום: באדיבות המקום)

במסעדת מאסה, נכון להיום כאמור, תוכלו למצוא מנות כמו פילה בקר על קרם שורשים, עם כבד אווז וריבת חמוציות; "סוכריות" צלעות טלה עם תבשיל יוגורט חם, שישברק שפונדרה במרווה, שום וקונפי חמאה; שרימפס צרוב בחמאת מרווה, ושום המוגש על קרם שורשים וטורטליני שום שחור, יחד עם סלט תפוחים וסלרי; סשימי סלמון ברוטב על בסיס סויה, מיץ סלקים ותפוזי דם, עם יוגורט כמהין וסלט של מלפפונים, שומר, סלרי ועוד.

גם גזרת הקינוחים לא מקופחת - אשתו של קדם, קורל, היא זו שמכינה אותם במקום, וגם היא ממש לא תיתן למצלמה ביד שלכם להשתעמם. קינוחים כמו מוס מנגו עם שוקולד לבן, אגוזי לוז ותפוזים מסוכרים, מוס טחינה וערמונים, מילפיי מסקרפונה וקולי פיסטוק, הם רק חלק מהקינוחים שמוצעים במסעדה. לצד הפרשנות האישית והמסקרנת של הקונדיטורית תמצאו גם קינוחים שגרתיים יותר, לאוהבי המיינסטרים, כמו טריקולד למשל.

קולינריות מכל הנשמה
כמו שהבנתם, חומרי הגלם במאסה מקבלים מקום של כבוד, ולא רק הם. "השירות חשוב לי לא פחות מהאוכל" מסביר קדם. "בדיוק כמו שאני מקפיד על חומרי גלם טריים, בשר ודגים טריים בלבד, והכנות מושקעות שכולן קורות כאן במטבח כולל הכנת הפסטות, כך גם השירות. אצלי במסעדה המלצרים תמיד ידעו מה כל מנה מכילה, איזה יין מתאים לאיזה מנות, ואיך להפוך את הלקוח להכי מרוצה שניתן. בנוסף, אני תמיד משתדל לצאת לשולחנות לשאול איך היה, ולקבל חוות דעת, גם אם שלילית, על מנת להפיק לקחים ולהתקדם".

לשף קדם רזומה ארוך ועמוס גם במסעדות מוכרות בתל אביב. "עבדתי שנתיים בתל אביב, בניתי תפריטים למסעדות רבות ואני עורך גם אירועים פרטיים. נטע אלחמיסטר, אביבית בר זוהר, דניאל לוי ואורין ג'ולי הן רק חלק מהלקוחות שלי לאירועים הפרטיים, אבל זו הפעם הראשונה שאני מנהל מטבח משלי. העבודה שלי היא מה שממלא אותי, היא הדרייב שלי לקום בבוקר, היצירה והשירות שאני נותן לאנשים".

בשר במסעדת מאסה (צילום: באדיבות המקום) איכות עם נשמה. בשר במסעדת מאסו חיפה (צילום: באדיבות המקום)

מאסה בדאבל
קדם, אגב,  לא מזניח את היחסים שלו עם העיר הלבנה. בכל יום חמישי מגיע שף אורח למאסה, לערב זוגות מיוחד, עם תפריט שנכתב במיוחד עבור שיתוף הפעולה הזה. רק לאחרונה התארח השף גיא מלכה ממסעדת "חדר האוכל" בתל אביב לערב מוצלח ומשביע במיוחד. קדם אף מספר שבערבים הללו, הוא גם משתף פעולה עם שלל יקבים מקומיים, שמגיעים לתת הדרכות קצרות על היינות שלהם.

מי שלא רוצה או יכול להגיע בערב, יכול ליהנות מהמנות במקום גם בדיל של עסקית צהריים. "אני רוצה לשדר את המסר שגם במסעדת שף אפשר לאכול עסקית במחיר טוב וליהנות" מסביר קדם. העסקיות כוללות מנה ראשונה, עיקרית, ושתיה קלה - במחיר העיקרית בלבד ( 50-120 שקלים).

"האווירה אצלנו היא כיפית ורגועה. המטרה שלנו היא להעניק ללקוח חוויה יוצאת דופן, החל מהרגע שהוא נכנס ועד הרגע שהוא יוצא, מהיין ועד הקינוח אנחנו כאן בשביל הלקוחות שלנו". ההנאה מובטחת.

מאסה - masa - שד' מוריה 29, מרכז הכרמל, חיפה, 053-9378328

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי