נגישות
נגישות

המנות הטבעוניות הכי שוות שמוגשות בימים אלה במסעדות

הביקוש למנות טבעוניות רק הולך וגובר, ואיתו הצורך של מסעדות לחדש ולהפתיע את הסועדים עם אוכל לא מתפשר ומגוון שפונה לכולם. אז איפה תמצאו את המנות הטבעוניות הכי טובות בתפריטי החורף החדשים?

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 13/01/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פסטה קרצופי טבעונית בפומו (צילום: אנטולי מיכאלו) כבר לא נחלתם של טבעוניים בלבד. פסטה קרצ'ופי טבעונית בפומו (צילום: אנטולי מיכאלו)

אם לא שמתם לב כבר 2019 ויש יותר ויותר טבעונים או חובבי אוכל טבעוני מאי פעם. אז ליקטנו עבורכם ועבורכן מנות טבעוניות שוות, טרנדיות, חדשניות וחדשות שלא מוגשות לצד פשרה קולינרית במבחר מסעדות מומלצות. ממטבחים אסיאתיים, דרך ביסטרואים קלאסים ועד מסעדות שף -  איפה תמצאו את המנות הטבעוניות הטובות ביותר בימים אלה? כל הפרטים לפניכם.

Frame - תל אביב, ראשל"צ, נתב"ג
רשת מסעדות פריים שף & סושי בר מציעה בשלושת סניפיה מנות פיוז'ן בדגש על סושי ומנות נוספות ממטבחים אסיאתיים. בין היתר יש תפריט של מנות טבעוניות צבעוניות בשלל תיבולים מודגשים.
הטבעונית הכוכבת: פריים באו טבעוני – לחמניית באו עם פטריות מוקפצות מתובלות (48 שקלים). הבאנים למיניהם כבר כבשו כל חלקה קולינרית טובה והם ללא ספק אחד הטרנדים הכי לוהטים כרגע. לרוב הם ממולאים בבשר מפורק, עוף או פירות ים אבל הפטריות בשרניות עושות את העבודה.
פריים תל אביב - ראול ולנברג 2, 053-9368746 / פריים ראשון לציון - הראשונים 2, ראשון לציון 053-9375232 

באו טבעוני של מסעדות פריים (צילום: טל פישר) פטריות בשרניות במיוחד. באו טבעוני במסעדות פריים (צילום: טל פישר)

גוטל'ה, אבן יהודה
גוטל'ה הוא בית קפה בסגנון בייקרי ביסטרו שכונתי באבן יהודה בבעלות הקונדיטורית יפעת שפי. לאחרונה, לצד התחדשות ויזואלית שכללה שיפוץ מקיף, הושק גם תפריט חדש ועדכני.
הטבעונית הכוכבת: אחת המנות החדשות היא הודו בקטנה - דאל כתום, אלו גובי, אורז בסמטי, נאן של גוטל'ה וקצת חריף (56 שקלים). מנה צבעונית, מתובלת, מחממת בחורף, מאוזנת ומשביעה.
גוטל'ה - המייסדים 54, אבן יהודה, 053-7101215

הודו הקטנה מנה טבעונית בגוטלה (צילום: יהונתן בן חיים) צבעונית, מתובלת ומחממת. הודו הקטנה בגוטל'ה (צילום: יהונתן בן חיים)

טייגר לילי, תל אביב
מסעדת טייגר לילי בעלת שני הסניפים התל אביביים היא מסעדה תאילנדית מודרנית, שמחה וצבעונית עם מנות בהשראת אוכל רחוב, כשחלק גדול מחומרי הגלם מיובאים מארץ המוצא.
הטבעונית הכוכבת: יאם מקאאה - חצילים קלויים על הגריל, מוקפצים עם פאקצ'וי, טופו, קשיו, אפונת גינה, בזיליקום ושאלוט ברוטב פולי סויה ותמרינדי (64 שקלים). מנה עשירה עם מנעד טעמים רחב ומגוון.
טייגר לילי רמת החייל - הברזל 32, תל אביב להזמנת שולחן בטייגר לילי רמת החייל / טייגר לילה שרונה מרקט, קלמן מגן 3, תל אביב, להזמנת שולחן בטייגר לילי שרונה

ניטן תאי, תל אביב
המסעדה התאילנדית ניטן תאי שמוביל השף שחף שבתאי, שמתמחה במטבחים אסיאתיים מגוונים, השיקה לאחרונה תפריט טבעוני חדש. האוכל מוגש באווירה יוקרתית מלכותית מוקפדת, רחוק מאוכל רחוב. 
הטבעונית הכוכבת: טאם מא-לה-קו - סלט פפאיה ירוקה, מנגו, פלפל צ'וקה, נענע, כפיר ליים, קשיו ורוטב אקאיה צ'אם (58 שקלים). מנה בועטת וססגונית, ועם זאת רעננה וטרייה. 
ניטן תאי - הארבעה 21, תל אביב, 077-9969093

סלט טבעוני בניטן תאי (צילום: יהונתן בן חיים) מנות מוקפדות ממיטב חומרי הגלם. סלט פפאיה בניטן תאי (צילום: יהונתן בן חיים)

לחם ושות', תל אביב
לפני כחמש שנים הגשימו כמה חברים חלום ותיק, ופתחו את מאפיית לחם ושות'. בקומת המרתף נאפים הלחמים, העוגות והמאפים וריחם המגרה מתפשט כל בוקר במורד פינת בן יהודה ורחוב בן גוריון. בבית הקפה שמעל הם נמכרים לחובבי פחמימות, לצד ארוחות בוקר מושקעות עם טוויסטים קולינריים של השף ערן עטר.
הטבעונית הכוכבת: ברוסקטת חורף טבעונית - ברוסקטה מחיטה מלאה ועליה ממרח עשבים ירוקים וערמה של אספרגוס, ערמונים, בצלי שאלוט, תרד, זוקיני, ארטישוק ירושלמי, צ'ילי, רימונים ומעל הכל שמיכת קשיו מגורר (40 שקלים).
לחם ושות' - בן יהודה 128 תל אביב, 053-6130363

Nina Bianca, צומת ביל"ו
ממש לאחרונה נפתח במתחם המסחרי מדרום לצומת ביל"ו ביסטרו ים תיכוני חדש בשם Nina Bianca. המסעדה בבעלות קבוצת אנשי עסקים שחברו לשף איתי עטיה, שף צעיר יצירתי, מעז ומבטיח, שעבד עד לאחרונה כסו-שף מסעדת ווסט סייד במלון רויאל ביץ' תל אביב.
הטבעונית הכוכבת: בטטה בטאבון בצלייה איטית של שעתיים, על מלח גס, מוגשת עם טחינה גולמית, סילאן סלט עלים חמצמץ ואגוזי לוז פריכים (38 שקלים). מלבד זאת התפריט כולל מנות משתנות שלעיתים מתבססות על ירק בשרני ויכולות לשמח כל טבעוני או קרניבור.
Nina Bianca - בוסי סנט ג'ורג 9, מתחם ביל"ו, 053-9419263

בטטה בטאבון בנינה ביאנקה (צילום: באדיבות יחצ) פינוק לוהט מהטאבון. בטטה בצלייה איטית בנינה ביאנקה (צילום: באדיבות יח"צ)

אלגריה, תל אביב
מסעדת אלגריה היא מסעדה-מעדניה שאין בה רק כמה מנות טבעוניות אלא כולה טבעונית, כך שמדובר בגן עדן בטוח לאכול במקום או לקחת הביתה.
הטבעונית הכוכבת: קרואסון סלט "ביצים" העשוי מטופו קדיתא מתובל בדומה לדבר האמיתי ומוגש עם עגבנייה, זיתי קלמטה, בצל סגול ורוקט (38 שקלים).
אלגריה - אבן גבירול 165, תל אביב, 03-6136964

קרואסון טבעוני באלגריה (צילום: באדיבות וולט) לאכול במקום, או להצטייד במעדנים טבעוניים הביתה. קרואסון באלגריה (צילום: באדיבות וולט)

וויסקי בר מוזיאון, תל אביב
במרתף חצוב מלא אופי מתקופת הטמפלרים שוכן הוויסקי בר מוזיאון שנראה כמו פיסה של חו"ל. אווירת בר חשוכה, קירות עמוסים בקבוקי וויסקי מכל העולם ותפריט אוכל שהולך טוב עם המשקאות מבטיחים חוויה ייחודית.
הטבעונית הכוכבת: סלט עלים - דפי זוקיני, בצל סגול, עגבניות מיובשות, קוביות בטטה, קראמבל אגוזים וקרם קשיו (48 שקלים), מנה צבעונית וסקסית שתלווה יופי את הוויסקי שלכם.
וויסקי בר מוזיאון -  אלוף דוד אלעזר 27, מתחם שרונה, תל אביב, 053-5495031

סלט עלים בוויסקי בר (צילום: אנטולי מיכאלו) פרשנות מרעננת ללווי הדרינק. סלט עלים בוויסקי בר מוזיאון (צילום: אנטולי מיכאלו)

שאלוט, תל אביב
שאלוט היא מסעדת שף כשרה למהדרין המציעה מנות מתובלות בטעם מסורתי, מכל מיני מטבחים בעולם תוך התאמה לחך הישראלי ובתרגום מודרני עכשווי. הבעלים והשף הוא משה אמאייב, שבבעלותו מסעדות גורמה מהמפורסמות במוסקבה Village Kitchen. 
הטבעונית הכוכבת: סלט גרוזיני פיקנטי ברוטב פסטו אגוזים (49 שקלים) הוא סלט רענן, טרי, מיוחד וגם משביע בזכות האגוזים. המקום כשר למהדרין.
שאלוט - הברזל 3, תל אביב, 053-9375639

סלט גרוזיני במסעדת שאלוט (צילום: באדיבות יחצ) פיקנטי ומיוחד. סלט גרוזיני טבעוני בשאלוט (צילום: באדיבות יחצ)

לאב איט, תל אביב
אוכל טבעוני נתפס כבריא, זה כמובן נכון אם אכן משתמשים בחומרי גלם בריאים ולא סתם נוהרים אחרי פחמימה ריקה ומעובדת מפוצצת סוכר. בסניף Loveat דיזנגוף המתחדש השיקו לאחרונה תפריט בריא ומאוזן בליווי כוהנת הסופר-פוד אומינה קדמי.
הטבעונית הכוכבת: ראפ כוסמת אומינה - ראפ כוסמת ירוקה עוטפת ירקות וטופו צלוי בתבלינים כמו כורכום וכמון, מוגש עם טחינה, קרם סלק, פלפל קלוי, חסה ומיקס גרעינים (44 שקלים). המנה נוצרה במחשבה על כמה שיותר מזונות על.
Loveat - דיזנגוף 232, תל אביב, 053-9366017

ראפ כוסמת של לאב איט (צילום: מארק אורן) בדגש על מזונות על. ראפ כוסמת בלאב איט (צילום: מארן אורן)

תמול שלשום, ירושלים
תמול שלשום הוא מוסד קולינרי ותיק שקיים כבר 25 שנה, נצח במושגים של קולינריה ישראלית. מצד אחד מדובר בבית קפה ומסעדה ומצד שני מדובר במרכז תרבות. במסגרת החגיגות לציון 25 שנות פעילות החליטו להפוך את המקום ליותר מסעדה מאשר בית קפה, ויש גם שפית חדשה, אדר קפלן מור, שבנתה תפריט מיוחד.
הטבעונית הכוכבת: ג'מבליה ירקות מהתפריט החדש. מדובר בתבשיל אורז וירקות בסגנון ניו אורלינס עם פלפלים, סלרי, שום, בצל, שעועית לבנה, עגבניות ועשבי תבלין בתיבול קייג'ון על תערובת של שלושה סוגי אורז (69 שקלים).
תמול שלשום - יואל משה סלומון 5, ירושלים, 053-9443129

אורז גימבליה במסעדת תמול שילשום (צילום: אתי נמיר) תבשיל עשיר מהתפריט החדש. ג'ימבליה טבעונית בתמול שלשום (צילום: אתי נמיר)

Pomo, תל אביב
בראסרי איטלקי מעוצב וטרנדי בלב אזור ההייטק השוקק של רמת החי"ל, עם תפריט בהשראת המטבחים המתובלים והיצריים של דרום איטליה. לאחרונה השיקו מנות חורפיות חדשות בתפריט, בהן גם מנות טבעוניות.
הטבעונית הכוכבת: פסטה קרצ'ופי - פוזילי ארוך, ארטישוק, שמן זית, שום, לימון ואפונה (68 שקלים).
פומו - הברזל 11, תל אביב, 053-9377113 

אנסטסיה, תל אביב
קפה אנסטסיה, אולי בית הקפה הטבעוני הראשון בארץ, הוא לגמרי ויגן פרנדלי. חוץ מאוכל טבעוני שוררת בו אווירה אורבנית צעירה ותוססת. השמועות גורסות שגם מי שרחוק מטבעונות נהנה מאוד מהאוכל. 
הטבעונית הכוכבת: פאי חקלאים - תבשיל עדשים שחורות, גריסי פנינה וכרישה בבישול ארוך מכוסה ברושטי דקה וקריספית, קרם פרש טבעוני, עגבניות ופלפל חריף, מוגש עם סלט ירוק בצד (62 שקלים). ארוחה שלמה במנה אחת. 
אנסטסיה - פרישמן 54 (פינת ריינס), תל אביב, 053-7933720

פאי חקלאים באנסטסיה (צילום: אור קפלן) ארוחה שלמה במנה אחת. פאי חקלאים באנסטסיה (צילום: אור קפלן)

MESSA, תל אביב
מסעדת מסה הוותיקה של השף אביב משה אוחזת בתפריט טבעוני שלם שמתחדש מעת לעת במנות חדשות ויצירתיות שרוקחים משה וצוות הטבחים שלו. כל המנות מוקפדות, תוצר של מטבח שף עילי עם חומרי הגלם הכי טובים וטכניקות ההכנה הכי עדכניות.
הטבעונית הכוכבת: שווארמה טופו, גזר צבעוני וסלט שוק - טופו ובצל בתיבול חוויאג' מוגשים עם טורטייה פריכה מרוחה בטחינה כשלצידם סלט שוק הכולל חסה סלנובה, בצל סגול, עגבניות שרי ובצל ירוק. המנה בתיבול ים תיכוני, מוגשת עם טחינה לצד הסלט וצנוברים (58 שקלים).
מסה - הארבעה 19, תל אביב, 053-9418828

שווארמה טופו במסה (צילום: אליה מלניקוב) אפשרות טבעונית מהמטבח המוקפד. שווארמה טופו במסה (צילום: איליה מלניקוב)

פסטה מרקט, פרדס חנה
מסעדה איטלקית ידידותית עם וייב מקומי נינוח ומנות פיצה, פסטה וסלטים, שחלקם טבעוניים. המסעדה ממוקמת בחצר השוק החדש בפרדס חנה-כרכור.
הטבעונית הכוכבת: טריו קמפנלה רוזה קוקוס - פסטה עשירה וטבעונית (ללא ביצים) ברוטב רוזה על בסיס קרם קוקוס ובתוספת קוביות ארטישוק טריות ומתובלות וזיתי קלמטה (42 שקלים), כי פסטה ברוטב עשיר זה תמיד פתרון משביע וממלא.
פסטה מרקט - אורנים 12, חצר השוק, פרדס חנה, 053-9383723

פסטה רוזה טבעונית בפסטה מרקט (צילום: עופר קינן) עשירה ומשביעה. פסטה רוזה בפסטה מרקט (צילום: עופר קינן)

לניס, תל אביב
בר המסעדה Lenny's הוא מוסד בפלורנטין משנת 2000. הוא שכונתי וידידותי גם לתיירים מחו"ל ולמבקרים מחוץ לשכונה. לצד תפריט אלכוהול עשיר יש גם מנות טבעוניות, בהתאם לווייב השכונתי.
הטבעונית הכוכבת: לבלות בפאב וסתם לנשנש כרובית צלויה זה נחמד אבל לא כיף כמו לנגוס במנה עסיסית, שהכי קרובה לדבר האמיתי. אז ההמבורגר הטבעוני של לניס בהחלט יקרב אתכם לחוויה – ההמבורגר עשוי מפטריות, עדשים ושיבולת שועל, הוא מוגש בלחמניית המבורגר עם טחינה, חסה, עגבנייה, בצל ומלפפון חמוץ, מוגש עם צ'יפס בתנור או סלט ירוק (49 שקלים). כי גם לטבעונים מגיע לרפד את הבטן כשהם שותים בכיף.
לניס - חיים ויטאל 7, תל אביב, 053-7933514

גרציא, קיבוץ העוגן
בקיבוץ העוגן הירוק בעמק חפר פועלת גרציא – מטבח מקומי של מיכל גרציאני, טבחית ומארחת, ובו תפריט המבוסס על תוצרת טרייה, חלקה אזורית ומקומית, בדגש על חומרי גלם ואסתטיקה כפרית.
הטבעונית הכוכבת: לינגוויני בלי ביצים עם אצות וואקמה וסלסת עגבניות טריות עם גרמולטה טרייה (62 שקלים). מנה טבעונית חמה עם רבדים של טעמים ולוק כפרי.
גרציא - קיבוץ העוגן, 053-8093569 / להזמנת שולחן בגרציא 

לינגוויני בגרציא (צילום: מיכל גרציאני) כפרי ומנחם. לינגוויני ואצות וואקמה בגרציא (צילום: מיכל גרציאני)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסה בתל אביב
053-7103222
קפה אנסטסיה בתל אביב
053-7933720
פריים סושי בר בתל אביב
053-9368746
Frame פריים ראשל"צ בראשון לציון
053-9375232
פומו בתל אביב
053-9377113
טייגר לילי  בתל אביב
הזמנת שולחן
053-8096525
טייגר לילי בתל אביב
הזמנת שולחן
053-9380556

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי