נגישות
נגישות

בסימן מוסר: המסעדות הטבעוניות הכי טובות בתל אביב

משק ברזילי, קאימק ואנסטסיה - המגמה הטבעונית לא פוסחת על הקולינריה התל אביבית, וממשיכה להתפתח ולספק שלל אפשרויות איכותיות - לפניכם 8 המלצות למסעדות טבעוניות ומסקרנות בתל אביב

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
יאנה גימפלביץ'
תאריך פרסום: 01/07/2018, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תל אביב היא הבירה הקולינרית של ישראל, והמסעדות הטבעוניות הן כבר מזמן חלק נפרד הסצנה. ובעוד שכמעט כל מסעדה שמכבדת את עצמה מציעה אופציות לצמחונים וטבעונים שבחבורה, מסעדות טבעוניות רציניות במיוחד משכללות את התפריט, כך שגם אוכלי כל - לא יישארו רעבים. בחרנו את הטבעוניות הכי מעניינות בתל אביב.

ביצים בחוץ: ארוחות בוקר טבעוניות ששוה לנסות
המסעדות של רחוב בן יהודה בתל אביב
המדריך לבראנצ'ים הטובים בתל אביב
10 מסעדות החובה של תל אביב
מסעדות מומלצות במתחם התחנה בתל אביב

משק ברזילי

המסעדה שמביאה את הכפר לעיר: משק ברזילי הגיעה ממושב בשרון עם תפריט ירוק ומגוון, ובהתאם להשקפת עולמה של בעלת המסעדה, מירב ברזילי, משתמשים כאן ברכיבים אורגניים בלבד. במקום ארוחות בוקר מפנקות, מנות מגוונות וגם מעדניה, שהיא עצמה סיבה מספיק טובה לקפוץ לכאן ולהתחמש במטעמי איכות. אז מה אוכלים? חובה לטעום את ההמבורגר הטבעוני - ווג'יבורגר פטריות, טופו ועדשים, מוגש בלחמנייה מאודה וגם ורודה, שהוכנה עם מיץ סלק ומשם קיבלה את צבעה המפתיע.
אסור לפספס: את "ענני הכרובית" - סלט מפרחי כרובית, גרגרי חומוס, צימוקים, בוטנים וקרם גזר.
משק ברזילי, אחד העם 6 תל אביב. טלפון: 03-5166329

משק ברזילי (צילום: דניאל לילה)מביאים את הכפר לעיר. משק ברזילי (צילום: דניאל לילה)

קאימק

למי שרוצה פסק זמן בהמולה של שוק לוינסקי, קאימק היא התשובה לארוחת צהריים או קפה זריז. התפריט משתנה בהתאם לחומרי הגלם הזמינים בעונה, והוא יהיה על הלוח בכניסה. כל מה שאוכלים פה היה מצוין, תבשילי ירקות וקטניות עם אורז מלא או תבשיל מש אוזבקי עם לימון פרסי. 
אסור לפספס: את מרק השעועית הממכר, אותו ניתן לאכול במקום או לקחת הביתה.
קאימאק, לוינסקי 49 , פלורנטין, תל אביב טלפון: 053-4362865

קוסקוס של קאימאק (צילום: באדיבות המקום ונטע אשרי)כל מה שתאכלו פה יהיה מצויין. קוסקוס של קאימאק (צילום: באדיבות המקום ונטע אשרי)

אנסטסיה

בית הקפה הטבעוני הראשון שהוקם בתל אביב הפך זה מכבר למכה של הטבעונים. אנסטסיה מציעה תפריט בריא ומגוון, וגם לפירותניים (מי שלא אוכלים את שורשי הפירות או הירקות), לטבעונאים (מי שאוכלים רק מזון נא raw food), וגם למי שאוכל הכל - יש כאן אינסוף אפשרויות. מנות הדגל של המקום הן מקושקשת טופו – עם תרד ושמרי בירה, פלטת גבינות עשירה עם ירקות וטוסטונים או לחם ללא גלוטן. במקום מגישים מבחר קינוחים עשיר כולל קינוחי רו, עם פירות אקזוטיים. בנוסף – לא מעט מהמנות מבוססות על מזונות על (סופר-פוד), ותוכלו למצוא כאן מגוון משקאות ושייקים על בסיס זרעי צ'יה, גוג'י ברי, אסאי, מאקה וספירולינה, בקיצור כל מה שלא תמצאו בתפריט המשקאות הרגיל.
אסור לפספס: שייק מפנק ובריא לדרך.
אנסטסיה, פרישמן 54, תל אביב. טלפון: 053-7933720

אנסטסיה (צילום: באדיבות המקום)מזונות על ומנות לטבעונאים. אנסטסיה (צילום: באדיבות המקום)

דוסה בר

דוסה היא מסעדת אוכל רחוב שמביאה את הודו לתל אביב. את מנת הדגל, הדוסה, שהיא מעין קרפ מלוח העשוי מקמח אורז וקמח מש מותססים, צורבים על פלאנצ'ה עם בצל ותבלינים במידת עשייה וחריפות לטעמכם. מומלץ לנסות גם את מגש הטאלי – ארוחת טעימות של תבשילים ורטבים מהמטבח ההודי, בליווי אורז ודוסה ריקה. כל התפריט מגוון, טעים, צבעוני וללא גלוטן.המקום מצטיין לא רק באוכל, אלא גם בנוסטלגיה בילט אין, גם למי שלא היה בהודו מעולם, בזכות התיירים הרבים שפוקדים את המקום, האווירה הטובה וצלילי הודו שברקע.
אסור לפספס: את הדוסה, אשר על שמה נקראת המסעדה.
דוסה בר, בן יהודה 188,תל אביב, טלפון: 053-9387606

מנת דוסה בדוסה בר (צילום: גל ליאת)אל תפספסו את מנת הדגל. דוסה בדוסה בר (צילום: גל ליאת)

טנאת

טנאת היא מסעדה אתיופית 100% טבעונית, שקמה במקום קפה צ'לנוב. עשו לעצמכם טובה, ואל תתנו לאזור התחנה הישנה להרתיע אתכם, תקפצו לכאן. למתחילים את ההיכרות עם המטבח האתיופי – הזמינו את אינג'ירה – סוג של מאפה שטוח חמצמץ ומותסס מקמח טף עם מגוון תבשילים: עדשים, תבשיל ירקות, שירו – חומוס מתובל, תבשיל תרד עם סלט ירקות רענן ועוד.
אסור לפספס: בירה אתיופית או טג'י - משקה שיכר מקורי, שמלווים את האוכל בצורה מושלמת.
טנאת, צ'לנוב 27, תל אביב יפו. טלפון: 053-7102072

טנאת (צילום: באדיבות המקום)ד"ש מאתיופיה. טנאת (צילום: באדיבות המקום)

גרין רול

הסושייה הטבעונית הראשונה בתל אביב מציעה פתרון אמיתי למי שלא רוצה דגים חיים בסושי שלו, וגם לנשים בהריון, שיכולות ליהנות מרולים ללא חשש שעבר משהו נא על הסכין או הקרש. במקום מגוון גדול של רולים בשילובים יצירתיים, גם עם ירקות שאתם פחות רגילים למצוא בסושי שלכם - כגון סלק, לימון כבוש, גמבה וכדומה. הרולים גם מתהדרים בשמות מעניינים, כמו דרקולה או יוקו אונו, מובטחת אתנחתא קומית כבר בשלב ההזמנה.
אסור לפספס: רול ילדות קשה - אינסייד אאוט עם אבוקדו, מלפפון, טופו בציפוי ביסלי גריל. רולים מומלצים נוספים הם הדרקולה - רול עם בטטה, אבוקדו וגזר בציפוי סלק וגרין רול ספיישל – דלעת יפנית (קמפיו), בטטה, מלפפון וטופו בציפוי אבוקדו, שבבי טמפורה, קריספי בטטה, שומשום ורטבים מיוחדים
גרין רול, מונטיפיורי 30,תל אביב, טלפון: 03-5245731

מגש של גרין רול (צילום: באדיבות המקום)שמות מעניינים וטעמים מעולים. מגש סושי של גרין רול (צילום: באדיבות המקום)

קפה מיכאלאנג’לו

מיכאלאנג'לו הוא בית קפה מלא קסם, שעבר מהרחוב שנקרא על שמו, ונפתח בכוחות חדשים ברחוב בן תרדיון ‎ביפו, עם תפריט 100% טבעוני. התפריט ניתן לבחור בין ארוחות הבוקר המושקעות, או לנגב חומוס גרגרים בזמן שאתם נושמים את סמטאות יפו במלוא הדרן. 
אסור לפספס: את שקשוקת העדשים והטופו, שמוכיחה שאפשר לשקשק בהצלחה רבה גם בלי ביצים חיות.
קפה מיכאלאג'לו, מיכאל אנג'לו 42,תל אביב יפו. טלפון: 053-7102056

באבא גאנוש של קפה מיכאלאנג'לו (צילום: באדיבות המקום)משקיעים בכל מנה. באבא גאנוש של קפה מיכאלאנג'לו (צילום: באדיבות המקום)

החתול הירוק

פיצריה שהפכה למוסד לטבעונים ולעוזריהם חובבי הפיצה. את הגבינה הרגילה מחליפה מוצרלת קשיו נימוחה וטעימה שמכינים כאן מדי יום לפי מתכון סודי, ובתוספת בצק איכותי ותוספות מפנקות - מדובר בפיצה מעולה, הרבה לפני כל אג'נדה. על הפיצה - עגבניות שרי, בטטה, ארטישוק, פלפלים קלויים, זיתי קלמטה או סייטן. הפוסטרים התקופתיים שמקשטים את הקירות ועיצוב אופייני, מוסיפים לאווירה הטובה של המקום.
אסור לפספס: אם אין בייקון, נאכל ארטישוק! על פיצה כמובן
החתול הירוק, לבונטין 7, טלפון: 053-9367436

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה במסעדת דוניאנא בעכו (צילום: באדיבות המקום)
טאלי של מא פאו (צילום: באדיבות המקום)
מנת פסטה במסעדת אמורה מיו (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?