נגישות
נגישות

קפה גרג בנמל: להרגיש את הבריזה עם סנגריטה ביד

ברגע שנכנסים למתחם של קפה גרג בנמל, אפשר להבין את הפופולריות שלו. המיקום המושלם, יחד עם התפריט המפתיע, שמציע מנות שלא תראו בכל בית קפה, יהפכו כל ביקור לטעים ונעים במיוחד

המסעדות של rest
יהל ליפשיץ
תאריך פרסום: 01/07/2018, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני קרוב לשנתיים נכנסתי להיריון. לצד הברכות, האיחולים והשמחה הגדולה שהקיפה אותנו מכל עבר, רבים מחברינו ובני משפחותינו חשו צורך עז לציין משהו בסגנון "רק שתדעו לכם, כשתהיו הורים, כבר לא תוכלו לנצל את תל אביב כמו עכשיו". שנתיים מאוחר יותר, אני שמחה להצהיר ולהבהיר, קבל עם עדה ואינטרנט, שהם כולם טעו! כהורים אנחנו דווקא מנצלים את תל אביב אפילו יותר. כי עכשיו אנחנו לא מנצלים רק את חיי הלילה והקולינריה, אלא גם את שלל הגינות, שדרות ופעילויות לתינוקות. מה שכן, את החלק הראשון, זה של הלילה והאוכל, בהחלט נעשה מורכב יותר לנצל. עכשיו כבר אי אפשר להחליט בספונטניות ב11 בלילה שבא לנו לצאת לנשנש משהו. ראשית, מי ער ב11 בלילה? ושנית, קשה עד בלתי אפשרי להקפיץ בייביסיטר בשעה הזו, ומה לעשות, הפיצקי המקסים שלנו עדין לא עושה סימנים שהוא מוכן להישאר לבד.

קפה גרג בנמל תל אביב - לכל הפרטים
מסעדות מומלצות בנמל תל אביב
המוסדות הקולינריים של תל אביב

לכן, אנחנו דואגים לתכנן מראש. וכך בדיוק עשינו לפני כשבוע – ווידאתי שיימצא לנו מקום ב"קפה גרג" בנמל תל אביב, בעלי היקר זימן את הבייביסיטר, ושנינו סגרנו לנו זמן ביומן. אבל כנראה שהפיצקי לא קיבל את העדכון, והחליט שזמן הדייט של אבא ואמא הוא גם זמן מושלם להעלאת חום ולמעיכות חמודה אך שוברת לב. בכאב רב החלטנו לשנות תוכניות. אבא נשאר בבית, אמא יוצאת עם חברה. הרמתי טלפון למ' הספונטנית, ושעה מאוחר יותר נפגשנו בכניסה לנמל תל אביב ושמנו פעמינו, תוך פטפוט נמרץ, לעבר בית הקפה.

סניף נמל תל אביב של גרג נמצא במיקום מושלם במתחם, פרוש על הדק, קרוב מספיק לים בשביל לשמוע את הגלים ולהרגיש את הבריזה. המקום גדול ומרווח, ופופולרי מאד בקרב מבקרי הנמל בכלל, ואלה הדתיים בפרט משום שהוא כשר. לטובת ציבור ההורים אציין גם שזהו מקום נהדר לפעוטות, ילדים ועגלות.

קפה גרג בנמל (צילום: באדיבות המקום)מיקום מושלם לכולם. קפה גרג בנמל (צילום: באדיבות המקום)

התפריט עלול להיראות במבט ראשון כמו תפריט סטנדרטי של בית קפה, אבל בעיון קצת יותר מעמיק, מתגלות בו הבלחות אסייאתיות (טאלי, סמוסה ועוד), וגם בהיצע הסלטים והכריכים ניכרת מקוריות. המנה הראשונה שתפסה את עיני היתה סלט טוסט – סלט ירקות עם קוביות טוסט גבינה צהובה. זה קונספט שנשמע כה מבריק עד שאני מתפלאת שהוא לא נפוץ יותר, ומתפלאת עוד יותר שעדין לא ניסיתי אותו! אך על אף ההתלהבות הרבה, ריסנתי את עצמי לאור העובדה שבימים שלפני כן התענגתי על פיצה, טוסט, ואולי גם פרוסת גבינה צהובה סתם כך פה ושם. למרבה השמחה, גם כשהטוסט (סליחה, הסלט) ירד מהפרק, היו בתפריט די והותר אפשרויות אטרקטיביות אחרות עליהן לא הטלתי וטו.

אך לפני האוכל, הכרזתי באוזני מ' שאני צריכה להטביע את חששותיי ויגוני בשל מסכנותו של התינוקצ'יק בקצת אלכוהול. חככנו בדעתנו האם לזרום עם הים ולקחת בירה, אבל אז קלטתי שיש בתפריט משקה בשם סנגריטה (21 שקלים) – משקה גרוס מרענן מתפוזים, פסיפלורה ויין אדום. ואחרי שהבנתי שאני יכולה לשתות אלכוהול ושיהיה לי טעים, הבירה ירדה מהפרק.

קפה גרג - סנגריטה (צילום: יהל ליפשיץ)סנגריטה תשמח לבב אנוש. קפה גרג בנמל (צילום: יהל ליפשיץ)

התחלנו עם סלט בורגול עדשים (61 שקלים), שבו גם קוביות בטטה אפויות, תערובת נשנושים, חמוציות, מלפפון, עגבנייה, בצל, פלפל ופטרוזיליה. השיחוק האמיתי של הסלט הזה, פרט לירקות שהיו אקסטרה טריים ופריכים, היה הרוטב. סלט שהייתי בשמחה אוכלת בכל ערב, אך לצערי ברור לי שלבד בבית לא אצליח לשחזר אותו באותה מידת הצלחה. על מנת לאזן את הבריאות, וכהומאז' לתזונה שלי בעת האחרונה, הזמנו גם פסטייה גבינות (39 שקלים) – שלושה רולים מטוגנים ממולאים במוצרלה, גבינה צהובה, פטה, בצל מטוגן, פטריות, פטרוזיליה וחמוציות, בתיבול קינמון עדין, ומוגשים עם טחינה גולמית, סילאן ושומשום. בדומה לסלט, גם הפסטייה היתה לא פחות ממצויינת. ולא פחות חשוב, לא הרגישה מושחתת כמו שהייתם אולי חושבים, כך שאכלנו אותה בלי רגשות אשם.

פסטייה - קפה גרג (צילום: אלעד גוטמן)רק נראית מושחתת. פסטייה בקפה גרג (צילום: אלעד גוטמן)

השלמנו את הארוחה עם תפנית חדה מזרחה, לפאד תאי סלמון (69 שקלים) – אטריות אורז רחבות וקוביות סלמון, מוקפצות עם שלל ירקות. זו מנה מתקתקה, כך שאם אינכם חובבי הז'אנר, השאירו את המתוק לקינוח וביחרו במנה אחרת. אבל אם אתם מאוהביו, אתם בהחלט תהיו מרוצים מהמנה הזו.

מ' ואני לגמרי ניסינו להשאיר מקום לקינוח, אבל המנות היו כה מכובדות וטעימות, עד שכשלנו בכוונתנו זו. אף על פי כן, יצאנו מ"גרג" שבעות, מרוצות וטובות לבב, והבטחנו זו לזו שעוד נשוב.

פאד תאי סלמון. קפה גרג בנמל (צילום: אסף לוי)מנה אסיאתית מתקתקה. פאד תאי סלמון. קפה גרג בנמל (צילום: אסף לוי)

חשבון בבקשה:
סנגריטה – 21 שקלים
סלט בורגול עדשים – 61 שקלים
פסטייה גבינות – 39 שקלים
פאד תאי סלמון – 69 שקלים
סך הכל: 190 שקלים לשתי נשים

גרג, נמל תל אביב. 053-7103011

* הכותבת הוזמנה להיות אורח המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קפה גרג בתל אביב
053-7103011

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16