נגישות
נגישות

אוכלים בג'אבה בתל אביב

מסעדה, בית קפה ובר. מסתבר שיש מקום שהוא כולם ביחד – ועוד בבן יהודה בתל אביב. יהל יצאה לבילוי לילי שהתחיל בשלושה קוקטיילים, המשיך אל המבורגר טקסני, והסתיים בפרנץ' טוסט נוטלה ובננה

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
יהל ליפשיץ
תאריך פרסום: 15/02/2018, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני לא ממש מבינה מה ההתלהבות הגדולה מברים. מאז ומתמיד הרגשתי שרועש לי שם, ומעושן, וצפוף, ולא כיף. נכון שהיו תקופות קצרות בימי הרווקות שלי, שבמהלכן חיבבתי ברים מסוימים, אבל בגדול - תמיד אעדיף מקום שיהיה לי נוח לשבת בו, שאוכל לדבר ולא לצעוק, ושאשמע בקלות את מה שבני שיחי אומרים.

עם זאת, אני לגמרי מבינה למה כיף להיפגש במקום שאינו הסלון הביתי: בית קפה או מסעדה, וכשפוסלים את האפשרויות הללו, מה שנשאר זה בר. אבל מה אם אספר לכם שיש מקום שהוא אף אחד מהדברים הללו, אבל הוא גם כולם יחד? נכון שממש יתחשק לכם ללכת לשם? 

ובכן, מקום כזה קיים. ג'אבה - "בית אוכל" - כפי שבעליו מגדירים אותו, לובש צורה דומה מאד לבית קפה בשעות היום, אבל בערב הופך בנינוחות וללא מאמץ למקום שכיף לשתות בו קוקטייל, יין, ו/או בירה, וגם לנשנש או ממש לאכול ארוחה מלאה. ולא משנה מתי תגיעו, אני בטוחה שתמיד יהיה לכם נעים להתארח בג'אבה, כי הוא פשוט מקום כזה, שתוכנן ועוצב כדי שיהיה בו סבבה.

אלכוהול ללא מיסים
לאור כל זאת, התלבטתי מאוד מתי לבקר בג'אבה לכבוד הכתבה הזו. חסכתי מעצמי את הדילמה, והפלתי את מלוא האחריות על כתפיה הצרות והאטרקטיביות של ש' הנערצת. היא, מצידה, מיד אמרה "בא לי לצאת", אז הבנתי שאנחנו במוד לילה. ולכבוד מוד הלילה התחלנו את הביקור שלנו בעיון מעמיק בתפריט הקוקטיילים. הבנו שאנחנו לא מוצאות את ידינו ורגלינו בהיצע, ונתנו לצוות לבחור עבורנו.  ש' ביקשה קוקטייל חמצמץ ולא מתוק, וקיבלה את מבוקשה בדמות מוחיטו קלאסי (32 ₪).

אני, לעומת זאת, ביקשתי קוקטייל לא חמצמץ ובהחלט מתוק, וגם אני קיבלתי את מבוקשי, שמתברר שנקרא ג'אבלישס, קוקטייל על בסיס ג'ין ופירות טרופיים (35 ₪). בהמשך התפנקתי עם קוקטייל נוסף, רד לוטוס - וודקה, ליקר ליצ'י, סאוור, חמוציות, נענע וכדור ליצ'י טרי (33 ₪), שהיה מתוק מז'אנר ה"אתם בטוחים שיש בזה אלכוהול? בטוחים מאוד". למי מאיתנו שאינו חובב קוקטיילים, הג'אבה מתאים במיוחד, משום שמציעים בו תפריט "אלכוהול ללא מיסים" - תפריט אלכוהול מוזל בצורה ראויה לציון, אז הנה, ציינתי (ובהזדמנות זו אציין שלאנשי הבוקר יש אפשרות ליהנות מתפריט בוקר מוזל).

נהנינו לנו מהמשקאות ומהאווירה הנעימה, וכמובן שגם מהאפשרות לשוחח זו עם זו בלי להרים את הקול, אך בשלב מסוים נעשה ברור שאנחנו גם בעניין של אוכל. אז איזה מזל שהיינו בג'אבה ולא במקום אחר, כי בג'אבה יש גם אוכל! התפריט מגוון אך לא רחב במידה מחשידה. דגמנו מכל חלקיו וסוגיו. 

אחד אמריקאי
התחלנו עם פלפלבל, פלפל טינקרבל חצוי ממולא בתערובת גבינות ואפוי בתנור (29 ₪), שעורר בש' נוסטלגיה ולשתינו היה טעים ופותח תיאבון. המשכנו עם סלט קוסקוס (52 ₪) שהמלצרית שלנו היללה, ובצדק, כי הוא היה ממש מוצלח. לאחר מכן דרכינו התפצלו, ש' שמה פעמיה לכיוון המזרח הרחוק, ונהנתה מרד קארי טופו (52 ₪). חוות הדעת שלה היתה חיובית, אני הייתי חייבת לטעום ולאשר וכך עשיתי. בהחלט זוממת על המנה הזו בביקור הבא שלי בג'אבה. בביקור ההוא חשקה נפשי דווקא בהמבורגר, מתפריט ההמבורגרים שהג'אבה מתהדר בו. ואם כבר המבורגר, הלכתי על אחד אמריקאי הארדקור - המבורגר טקסני, עם סלט קולסלואו, חלת בצל, ואיולי ברביקיו-צ'יפוטלה (66 ₪). בתוספת הצ'יפס היה מושחת והמבורגרי, בדיוק כמו שהתחשק לי.

קינחנו את הביקור המהנה שלנו עם פרנץ' טוסט נוטלה ובננה (44 ₪) שזללתי בעיקר אני, כי אין לי כל גבול כשזה נוגע למתוקים, ואספרסו כפול (11 ₪) לש'. ובזאת בא לסיומו ערב כיפי במקום כיפי. ממליצה לכם לנסות להעביר בג'אבה גם כן ערב, או צהרים, או בוקר. בטוחה שתיהנו.

חשבון בבקשה:
מוחיטו קלאסי (32 ₪)
ג'אבלישס (35 ₪) 
רד לוטוס (33 ₪)
פלפלבל (29 ₪)
רד קארי טופו (52 ₪)
סלט קוסקוס (52 ₪)
המבורגר טקסני (66 ₪)
פרנץ' טוסט נוטלה ובננה (44 ₪)
אספרסו כפול (11 ₪)
סה"כ: 354 ₪ לזוג סועדים


ג'אבה, בן יהודה 196, תל אביב. 053-9367327

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?