נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בהיותי אם טרייה לגברבר מתוק בן חצי שנה, אשר חזרה לאחרונה לעבודה במשרה מלאה, יש מספר דברים שכבר לא ממש יוצא לי לעשות: להיפגש עם חברות, לצאת מהבית אחרי השעה 18:00 ולשתות אלכוהול. 

כאשר נשלחתי לחוות דעתי על מסעדת פראג הקטנה, הבנתי שנפלה בחיקי ההזדמנות לעשות את כל הנ"ל, וגם לאכול טוב על הדרך. לכן, אימצתי את ההזדמנות הזו לחיקי ולחיכי עם שתי ידיים, ואף צירפתי אליי חברה בסיטואציה דומה - מ' רבת הפעלים.

פראג הקטנה, מקום המתהדר בתואר "הפאב הצ'כי הראשון" בישראל, קיים משנת 2002. המיקום המקורי של הסניף התל אביבי (יש אחד גם בבת ים) היה ברחוב הכובשים, משם נדד בעקבות ביקוש שעלה על המקום לרחוב הירקון, וב-2005 נקבע המיקום הנוכחי, ברחוב אלנבי 56. העובדים, המון לקוחות ותיקים, האופי של הפאב והזהות הצ'כית שלו נותרו כשהיו מאז נפתח לפני 15 שנה. זה מקום שמגיעים אליו כדי לשתות, בעיקר בירות - אבל נדבר על זה בהמשך, לאכול אוכל צ'כי אותנטי שלא קל למצוא בארצנו הקטנטונת, וליהנות מאווירת פאב שכבר לא נפוצה במחוזותינו. בקיצור, מדובר במקום נדיר למדי, שלא פלא שקיים כבר כל כך הרבה זמן.

עושים כבוד לבירות
הדבר הראשון ששמים לב אליו כשמעיינים בתפריט, הוא שבפראג הקטנה, כנראה כמו בפראג הגדולה בה לא ביקרתי עדיין, עושים כבוד גדול לבירות. בראש התפריט ניצבות בגאון בירות צ'כיות, אך גם מקומן של בירות ממדינות אחרות לא נפקד. בעזרתו הלבבית של יבגני, מנהל הסניף התל אביבי, בחרנו מ' ואני בשתי בירות מצוינות, שכאילו יוצרו במיוחד עבור עלמות חן שכמותנו, שטעמן בבירה הוא ספציפי ומצומצם. שתינו שלישKozel Cerny ושליש Primator (22 ₪ כל אחת). הבירות הוגשו בכוסות ייעודיות, מה ששימח אותי עד מאד וגרם לי לצלם את הכוסות ולשלוח תמונה לבעלי, כי בזכותו נוסף קריטריון "כוס ייחודית לכל בירה" לרשימת הקריטריונים לפיהם אני שופטת פאבים וברים. 

בעלי הנזכר לעיל מגיע ממשפחה רומנית-הונגרית, ומתברר שיש סממנים באוכל הצ'כי שדומים מאוד לאוכל הונגרי, כך שחשבתי עליו גם כשהגיע הזמן לבחור מה נאכל. התרגשתי לראות בתפריט לנגוש (35 ₪; מאכל הונגרי מסורתי, עיגול בצק שמטוגן בשמן עמוק, ומוגש עם ממרח שום, שמנת חמוצה, וגבינה צהובה מגוררת), כמו גם מבחר גדול של מנות מסורתיות אחרות, שאין לי ספק שירגשו במידה רבה כל מי שמגיע ממשפחה מזרח-אירופאית, אבל ינעמו גם לחיכם של מי שלא גדלו על האוכל הזה, כמו מ' וכמוני. 

כולנו פצ'נה קולנו
התפתינו להזמין עוד כמה מנות ראשונות, אבל למרבה המזל יבגני היה באזור, וכיוון אותנו לכוכבים הגדולים של התפריט, בפרק המנות העיקריות. הזמנו 400 גרם צלעות ברוסט (89 ₪), צלעות בשר לבן קדמיות במרינדה ביתית, שהיו לא פחות ממעולות, מלאות טעם ועסיסיות עד מאוד. ובהמלצת וסילי, לקחנו גם פצ'נה קולנו (92 ₪), שוק לבן שלם צלוי, שבילה בתנור למעלה מ-3 שעות, שהותירו את הבשר רך וטעים טעים. גם התוספות, פירה, תבשיל כרוב אדום וקניידליק (לחם מאודה) היו מוצלחות. המנות כולן היו נדיבות בגודלן, אז לא כעסנו על יבגני שטען שלא נצליח לסיים אותן, אבל אנחנו גיבורות וגרגרניות, והן היו מאד טעימות, אז סיימנו אותן כמו גדולות.

היצע הקינוחים היה ראוי ומכובד, אך כאשר יבגני אמר שיש למקום מומחיות והמומחיות הזו היא פלאצ'ינקי (בלינצ'ס), לא היתה לנו כל התלבטות. על אף שכבר היינו שבעות ומבוסמות, גם את הפלאצ'ינקי (39 ₪) סיימנו עד תום.

כבר זמן רב אני אומרת לעצמי שאני צריכה לבקר בפראג הקטנה, ועכשיו אני מצטערת שלא עשיתי זאת הרבה יותר מוקדם. אז תלמדו מהטעות שלי, חברים, ושימו בווייז את הכתובת של הפאב הצ'כי הראשון בישראל. בין אם לערב עם חברים על כוס בירה, ובין אם לארוחת ערב או צהרים דשנה – המקום פתוח גם בשעות היום – אני בטוחה שתיהנו.

חשבון בבקשה: 
שליש פרימטור – 22 ₪ 
שלישי קוזל – 22 ₪ 
חמוצי הבית – 11 ₪
מיני נלגוש – 35 ₪
פצ'נה קולנו – 92 ₪
צלעות ברוסט – 89 ₪
פלאצ'ינקי ריבה – 39 ₪
תה – 12 ₪
סה"כ: 322 ₪ לארוחה גדולה לשני אנשים

פראג הקטנה, אלנבי 56, תל אביב. 053-9439560

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?