נגישות
נגישות

הסקוטי הנדיב: ארוחה במלון הסקוטי בטבריה

הבופה במלון הסקוטי בטבריה הוא תענוג צרוף ויוצא דופן, שכולל מגוון של מנות איכותיות, אווירה של חו"ל וחמימות ביתית. ערב או בראנץ' – תחליטו בעצמכם

מסעדות בצפון המסעדות של rest
שי ירון
תאריך פרסום: 22/02/2018, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ב-1883 שלח המיסיון הסקוטי את ד"ר דיוויד טוראנס לתפקיד ראש המשלחת הרפואית לגליל בארץ ישראל. חיש מהר יצא שמו של הרופא הסקוטי הצעיר בכל רחבי טבריה והגליל, סקוטי חביב שכבר דובר ערבית ומתרגל אט-אט למזג האוויר השונה מסקוטלנד, לאנשים המקומיים ומחלותיהם ולתרבות המקומית. 

עם השנים נרכשה קרקע להקמת בית חולים בטבריה. כשהגיעו משלוחי הציוד הרפואי מסקוטלנד ואנשי צוות נוספים, הפך המקום לבית החולים המתקדם ביותר באזור. דוקטור טוראנס היווה את חוד החנית במאבק במחלת הכולירה אשר פרצה פעם אחרי פעם בטבריה בתחילת המאה ה 20 . עם השנים הוקם בית החולים בפוריה, ובית החולים הסקוטי נסגר, והבעלים (הכנסייה הסקוטית) החליטה להפוך את המבנה למלון בוטיק ברמה של 5 כוכבים, אשר משתלב בסביבה בה הוא נטוע. המוצרים, העבודות בגלריה והמזון והמשקאות מגיעים בעיקר מאזור הגליל והגולן. 
בופה במלון הסקוטי. תמונה באדיבות המקום
חדש וישן
במלון הסקוטי מקפידים לשלב את ההיסטוריה המיוחדת של המקום בחידושים ורוח התקופה, וכך מקבלים מקום מוקפד עד לפרטים הקטנים עם מסורת ואיכות בכל צעד ושעל בשטחי המלון. מכיוון שבשבת היו מתוכננים להגיע אלינו אורחים, החלטנו ללכת למלון הסקוטי רק לארוחת ערב, ולא להישאר ללון במלון. היה נחמד לראות שיש במלון את האפשרות לאכול ארוחת ערב ללא לינה. 

הגענו בשעת ערב מוקדמת לטבריה והחלטנו להיכנס ראשית לבר המלון לדרינק, הבר מעוצב בקפידה ומשרה אווירה ביתית חמימה, המשלבת ריהוט סקוטי ופינות ישיבה חמימות ונעימות. היה מתבקש שבשלב זה נזמין ויסקי סינגל מאלט סקוטי, אבל החלטנו לבחור במשקאות מרעננים לפני ארוחת הערב. הנהגת התורנית (אשתי) שתתה שירלי טמפל על בסיס ג'ינג'יר אייל ומעט גרנדין ואני שתיתי את קוקטיל הבית בהרכבה עצמית של הברמן המקומי המוכשר אסף (שגם דובר יפנית!). מעבר לאווירת הבר המיוחדת, המשקאות עצמם כמו גם התצוגה הכניסו אותנו לאווירה של חופשה במלון בצפון אירופה.

בופה איכותי
מהבר ירדנו למסעדת טוראנס, הקרויה - כן - על שמו של הרופא שהקים את המקום. מבנה המסעדה עות'מני מצד אחד ומבוסס קשתות ותקרות נמוכות, ועם זאת הריהוט בפנים, כמו גם כלי האוכל משדרים יוקרה של מרכז אירופה. הארוחה בטוראנס מבוססת  מזנון (בופה), אבל איזה בופה, מאלו אשר המגוון גדול וכה איכותי שרוצים לטעום מהכל, וכאן יתרונו של בופה איכותי, אפשר לטעום הרבה דברים ולהעביר ערב של חוויית חושים וטעמים.

מעבר לסידור המאוד נקי ואסטטי של הבופה, שמתחיל מכלי האוכל, הסידור עצמו, הניקיון, צוות המלצרים ופינות המיוחדים, האוכל עצמו מעולה - החל מחומרי הגלם, דרך הטעמים ועד לכמויות. 
התחלנו עם מנות פתיחה על בסיס ירקות וסלטים טריים, המשלבים טעמים מקומיים וטעמי חו"ל. סלט ארטישוק ירושלמי, סלט יווני, סלטים בלקניים על בסיס חצילים, פטה, כמה סוגי זיתים וחמוצים ועוד ועוד. לצד הארוחה שתינו בקבוק של סאן פלגרינו מרענן.
תשאירו מקום לעיקריות. המלון הסקוטי. צילום באדיבות המקום
הבחירה בעיקריות הייתה קשה, ולכן החלטנו לקחת כמויות קטנות ולנסות כמה דברים. גם כאן ישנו מגוון המשלב מאכלים מקומיים מהגליל לצד מאכלים בינלאומיים. וכך לצד שוק אווז, פירות ים ודג סלמון בשמנת, אפשר גם לבחור מאפה עלי גפן ואורז, מקלובה, תבשיל כבש ואנטריקוט אשר נחתך במקום.  

כל המנות היו מעולות, אבל מעל לכולם התעלתה מנת המקלובה. האורז היה עשוי כהלכה וספג את כל הטעמים של התבשיל, ההסכמה בנושא הייתה של שנינו.

למרות שהיינו מלאים, לא יכולנו לוותר על הקינוחים. ספרנו 13 קינוחים שונים, כולם נעשים במקום על ידי שפית הקינוחים של המלון. החלטנו להתמקד בקרם קטלן, עוגת גבינה ושטרודל תפוחים. כאמור, כולם שידרו טריות מאותו היום ועבודת יד והיוו סיום מעולה לארוחה מעולה.

נשאר לנו רק להצטער שאנחנו לא יכולים להישאר לישון במלון. כבר פנטזנו על חזרה לבר למשקה נוסף וללכת לישון בחדר מפואר, אבל זה כנראה יהיה בפעם הבאה.
פשוט יפהפה. מסעדת טוראנס
חשבון בבקשה
הארוחה בשיש ערב עולה 270 שקלים לסועד, וכוללת את כל המנות והאפשרויות לטעום. אוכל איכותי, אווירה מלאת קסם והרגשה של חו"ל. המסעדה והמלון אינם כשרים. 

עוד משהו – במלון הסקוטי גם ארוחת בראנץ' בשבתות אשר מתאימה מאוד למטיילים באזור, למרות שלגמרי כדאי לבוא במיוחד עם חברים ומשפחות, ולעשות סיבוב בחצר המלון. המחיר אטרקטיבי - 145 שקלים לסועד, לארוחה שתשביע אתכם עד הערב.

המלון הסקוטי, גדוד ברק 1, טבריה. 053-9344995 

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי