נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת אינדירה נפתחה לפני 26 שנים בלונדון מיניסטורס, שהיה הקניון הראשון בישראל. חמושים בידע קולינרי נרחב מהודו, חומרי גלם אותנטיים ורצון לכבוש את בטנם של הישראלים, פתחו מלוין ושותפו מסעדה שהיתה ונשארה סמל לדבקות בטעמים הודיים מקוריים, באיכות בלתי מתפשרת של חומרי גלם, גם אם צריך לייבא אותם במיוחד, ובטכניקות בישול מסורתיות, כמו תנור הטנדור, הנמצא בגב המסעדה, ומוציא שיפודי עוף טיקה בקצב מטורף. 

אל אינדירה אני חוזרת לאחר מספר שנים שלא ביקרתי בה. בעבר יצא לי לאכול שם די הרבה, כיוון שעבדתי באזור, ובכל פעם ניסיתי וגיליתי מנה חדשה. המגוון כאן באמת עצום, וטבעונים ימצאו כאן אושר ועושר רב. 
עוף טיקה. אינדירה
תנו לי בטיקה
המקום אמנם עבר שיפוץ ושדרוג, אבל נשארה בו החמימות של פעם. תל אביב הישנה והטובה, עם הפנים לחו"ל, ואינדירה היא בדיוק המסעדה ההודית הקטנה שתוכלו למצוא בערי הבירה המתוירות ביותר בעולם. מקום כזה שתמליצו עליו לחברים כי הוא טעים, אותנטי ולא יקר. זוהי אינדירה – היא נאמנה לערכים שלה, אבל יודעת להשתלב היטב במטרופולין ודרישותיו. 

התיישבנו והזמנו בראש ובראשונה נאן שום. מבחינתי אבן יסוד בארוחה שאין לוותר עליה. הנאן משמש כמצע לכל כך הרבה מאכלים, ובעצם הוא גם הסכו"ם ההודי. עוף טיקה הגיע אל השולחן. נתחי חזה עוף ללא עצמות, מושרים למשך לילה שלם בתערובת תבלינים, צלויים על שיפוד מתכת ארוך בתנור הטנדור. ממליצה לכם לקום לרגע מהכיסא, ולגשת אליו כדי לראות את הפלא הזה. 

גם אלו גובי הונח בפנינו. פרחי כרובית וקוביות תפוחי אדמה מוקפצים בתבלינים הודײם וג‘ינג‘ר. מנה הודית מסורתית ומאוד פופולרית. יכולה להיות מנה עיקרית בפני עצמה, או כתוספת. 
החריף שהגיע בצד עם הארוחה הוסיף טאץ' לכל מנה, והתפנינו אל המנה הבאה – רסמי. שיפודי פילה עוף בתיבול קרם ירקות ותבלינים. נצלה על גחלים. עוף טעים, הטעמים עדינים, אבל התבלינים ההודיים מורגשים כאן. חילבה, קינמון, הל, כמון, כורכום, ציפורן, אגוז מוסקט. 

אם חשבתם שויתרנו על הפאקורה, אז טעות בידכם. אז נכון שמטוגן זה כבר פחות באופנה, אבל המנה ההודית הקלאסית הזו עושה לכולם נעים בבטן. ירקות בטמפורה של קמח עדשים אדומות, מטוגנים ומוגשים לצד מטבלים. אז לא חייבים לאכול הכל, אבל חייבים לנסות. 

אל תוותרו על מנת הפניר שלכם 
לאוהבי התרד מומלץ להזמין כאן את הפאלק פניר. תבשיל תרד מחמם, עם גבינת פניר הודית, שהיא גבינה במרקם חצי קשה, מאוד עדינה בטעמה, ומשתלבת עם מאכלים רבים מהמטבח ההודי, כמו למשל המלאי כופתה על שלל הווריאציות שלו. יש כאן מנות פניר נוספות ששווה לבדוק. 
פאלק פניר. אחת המנות ההודיות האהובות עליי

יש כאן גם מנות מצפון הודו, מנות בשר שאינן מקובלות במטבחים בחלקים אחרים של תת היבשת. אל הארוחה מומלץ להוסיף מנת אורז בסמטי, או שאולי תרצו לנסות את הביריאני – תבשיל אורז שמגיע עם עוף או בקר. לאוהבי ההרפתקאות, הקאשמירי רוגנגוש – נתחי טלה מבושלים ברוטב עגבניות, קשיו ופירות טחונים. זו המנה בשבילכם. תרגישו קצת כמו מלכים. 

אינדירה. מלווה אותנו לאורך כל כך הרבה שנים, רבת קסם אוריינטלי, מקפידה על כל כללי הטקס, על חומרי הגלם האותנטיים, על המגוון הגדול בתפריט. תוסיפו לכם משהו מתוק לקינוח, בירה הודית שתלווה את הארוחה, ואין לי ספק שתצאו עם חיוך ענק על השפתיים, ממש כמונו. 

חשבון בבקשה:
בירה הודית – 33 שקלים
אורז בסמטי – 23 שקלים
פאלק פניר – 75 שקלים
אלו גובי – 49 שקלים
עוף רסמי – 85 שקלים
עוף  טיקה – 85 שקלים
נאן שום – 15 שקלים
סה"כ: 365 שקלים לארוחה גדולה לשניים

אינדירה, שדרות שאול המלך 4, תל אביב. 053-9441101

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אינדירה בתל אביב
053-9441101

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
5 קינוחי שוקולד במסעדות שחייבים לזלול
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?