נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת דלידה, שהוקמה לפני כחמש שנים, נמצאת ברחוב זבולון 7 בשוק לוינסקי בתל אביב. אמנם הגענו באמצע השבוע, אבל האווירה מסביב היא של עיר תוססת וצעירה, והמסעדה עצמה היתה מלאה. מוסיקה נעימה, הבר כבר מיושב, ואנחנו קיבלנו שולחן בלב ההתרחשות. 

דגמנו את התפריט ואת הספיישלים שכתובים על הלוח. 

50% הנחה על התפריט
בימים ראשון עד חמישי יש בדלידה HAPPY HOUR בין השעות 17:00-19:00 – 50% הנחה על כל האוכל (לא כולל ספיישלים/עונתי/קינוח ושתייה). אני לא חושבת שתמצאו כזה דיל משתלם בשום מקום אחר בתל אביב. 

ההפי האוור זולג גם לבר דלידה ממול, אך בשעות אחרות – ראשון עד חמישי בין 19:00-20:00, כך שאם לא הספקתם להגיע אל המסעדה עד שבע, פשוט תוכלו לחצות את הכביש. 

התפריט הקבוע של דלידה מחולק למנות קטנות, מנות בינוניות ומנות גדולות. הרעיון העיקרי (והאהוב עליי במיוחד) הוא חווית השרינג (ובמילים אחרות – מועבט. חוויה מתגלגלת, שבה לאורך כל הארוחה מוזרמות מנות אל השולחן לצד האלכוהול), אז אין ספק שזה המקום המושלם לחגוג עם המשפחה והחברים, ולא להגיע לארוחה קצרה ותמציתית. אגב, תפריט חורף מחודש ייכנס בפברואר. יש למה לחכות.

מהמנות הקטנות הזמנו את מנת הדגל – ברולה פלפלים חריפים ופטה (28 שקלים). הבטיחו חריף ואכן קיבלנו חריף. אם לא היה מחופה בשכבה יפה של סוכר שרוף, הייתי כבר לוגמת 2 כוסות מים קרים, אבל האיזון בין החריפות למתיקות מושלם. לא פלא שזו מנת דגל. 

צ'ייסר על חשבון הבית הגיע, ואחרי הפינוק הזמנו גם שתי כוסות של גוורצטרמינר. 

הכנאפה שהיממה אותי 
מהמנות הבינוניות הזמנו סלט זוקיני נא עם ארטישוק רומאי, עגבניות שרי, זיתי טאסוס, בצל סגול, רוטב פלפלים שרופים, לבנה באפלו ואורגנו טרי (52 שקלים). מנה יפהפייה, מורכבת בטעמיה, אך עדינה בסופו של דבר, כאשר הניואנסים של מרכיביה יוצרים הרמוניה מושלמת. 

מהגדולות הזמנו כנאפה עם תבשיל ירוקים וזעתר, קונפי שרי, חציל שרוף, שנקליש - לבנה עיזים (86 שקלים). מנה מיוחדת במידה, ולגמרי אינטרפרטציה מעולה לכנאפה המסורתית. מדוע באמת שכנאפה לא תהווה ארוחה במקום קינוח? רק תחליפו את מה שנמצא בין שכבות האטריות. ואכן, כאן זה הצליח בגדול. אם אתם מוציאים את הלבנה, קיבלתם גם את אחת המנות הטבעוניות הטובות ביותר שתמצאו בתל אביב. 

יש בדלידה גם תפריט עונתי, שהוא בעיניי שוס. אין יותר טוב ממנות שמושתתות על חומרי גלם טריים ועונתיים. מהתפריט העונתי לקחנו תאנים מעושנות עם רוקפור, קרם שום וליים, שקד קוקוס, וארבעה סוגי בזיליקום. מנה נפלאה לכל הדעות. מתיקות התאנים, העישון, רוקפור וקרם שום פיקנטי. גם כאן באה לידי ביטוי היצירתיות השופעת של השף. 

את הארוחה המעולה סיימנו עם שני קינוחים: שוקולד (46 שקלים) - מוס ולרונה, קרם נוגט ושוקולד לבן מלוח, טראפל דואה, שברי עוגיות בננה וקקאו, בייגלה מקורמל. וקנולי (42 שקלים) - מילוי קרם תמרים ומסקרפונה, אגוזים בסירופ גרניום, קרמבל חלב, חלבה הודית, עלי חמציץ. שני הקינוחים היו מצוינים. ה'שוקולד' היה מתוק במידה ולא כבד מדי, עם טוויסט מגניב של בייגלה מקורמל. הקנולי היה מבחינתי הסיום המושלם. סירופ עדין של גרניום, חלבה הודית ריחנית ומילוי נפלא של קרם תמרים ומסקרפונה. שאפו!

מקום לחזור אליו
השותפים של דלידה עשו כברת דרך ארוכה בעולם הקולינריה, עד שהגיעו אל מקום שהוא כמו בית עבורם. 

דלידה נכנסת לשנה החמישית שלה, דבר שאיננו מובן מאליו בנוף התל אביבי. היא נפתחה מצורך אמיתי של הבעלים, שהיה זקוק למקום שמדבר בגובה עיניים, אך באותה נשימה מגיש אוכל ברמה גבוה מאוד מפרודוקטים איכותיים. התפריט יצירתי ומגוון, משתנה מעונה לעונה. מקפידים כאן על שירות אדיב, מלטף ולא מרוחק. שירות שמפנק את כולם בצ'ייסר על חשבון הבית, ולא רק את החברים. חוויה שכונתית, אבל עם טוויסט של היי קלאס. 
קינוח

ואם למשל הגעתם חבורה של אנשים (ארבעה ומעלה), אז יש לכם אופציה לבחור מתוך התפריט מספר מנות (המספר קבוע מראש), והאוכל מגיע אל השולחן בתזמונים משולמים, עם קנקני יין, בירה או קוקטיילים. התפריט הסגור הזה נקרא 'מועבט'. את הארוחה תסיימו עם קינוחים, והמחיר הוא 169 שקלים לאורח. משתלם לכל הדעות. 

כשנכנסים לדלידה היא נראית כמו מקום אינטימי. בר יפה, כמה שולחנות, אבל אז מגלים את החצר הקסומה (סגירה של חצר בין בניינים), שמזכירה את החצרות היפות של ברלין, שם הכל קורה. יש גם חדר פרטי לאירועים קטנים. 

ואם חיפשתם חוויה אינטימית ולילית יותר, אז מעבר לכביש דלידה בר תארח אתכם עם מנות שרינג, אבל יותר אלכוהול ואווירה חושנית. 

אין ספק שאזור שוק לוינסקי הוא לוקיישן מושלם למסעדה כזו. צעירים מגיעים מהאזור, אבל תמצאו כאן את כל שכבות האוכלוסיה, והרבה מאוד סועדים שמגיעים באופן קבוע, ונהנים ממנות מעניינות, תפריט מתחלף, צ'ייסר על חשבון הבית, ואופציה להמשיך את החגיגה מעבר לכביש בבר דלידה.  
 

דלידה, זבולון 7, תל אביב. 053-7104610 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
דלידה בתל אביב
053-7104610

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
5 קינוחי שוקולד במסעדות שחייבים לזלול
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?