נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רבות נכתב על מסעדת גריג. השף עידו פיינר (אקס מול ים) עומד מאחורי הסגנון האישי שלו, ששואב השראה ממטבחי ביסטרו אירופאיים, עם טאצ'ים קלים של מודרניזם. גריג היא תופעה תל אביבית.

מסעדת שף לא מתפשרת, שגאה בתפריט שלה (למרות שכן מחליפה מנות בתדירות יפה), שכאשר נכנסים אליה מרגישים מיד באווירה האירופאית שבה. אולי זה בגלל השפות השונות שנשמעות מכל כיוון, כי כנראה שמדובר במקום מאוד פופולרי להביא אליו אורחים מחו"ל, אולי בגלל האדיבות המורגשת של הצוות, המנות המוקפדות, ובעצם כנראה שזה הכל ביחד.

השף עידו פיינר. אוהב את אירופה הקלאסית

בתפריט של גריג, למרות שהיא מסעדת שף, תמצאו גיוון ביסטרואי מכובד. התפריט מחולק ל-3: גינה, ים ובשר. בתור התחלה תוכלו לדלג בין מנות של ירקות שנקטפו בגינה שמטפח פיינר בבארותיים, ירקות שגודלו באהבה אמיתית וטופלו במסירות. למשל "ירקות עונתיים" – מנה שרצה בתפריט מאז פתיחת המקום, ומוגדרת כמנה עיקרית. היא כוללת מבחר של ירקות, כשכל ירק מקבל את הטיפול שמתאים לו, ומלווה בדוקסל פטריות וקרם דלעת.

אחר כך עברו לשני החלקים הבאים. בתפריט של גריג גרים ביחד פירות ים, ברווזים, אווזים, נתחי בשר ואפילו מנת ספיישל של אוזני חזיר מטוגנות.

כ-40 מקומות ישיבה, מקום קטן יחסית, אך מרגיש מרווח, עיצוב נקי ורחש נעים מהמטבח. כשתתיישבו בגריג ותקבלו את התפריט מהמלצר האדיב, תשמחו לקבל אל השולחן פרוסות של לחם שיפון, לחמניית אנשובי כהה וטעימה, קרקר תרד וגם גריסיני סלק, ולצידם איולי של שלושה סוגי אצות וקרם סלק מתקתק. 
גריג

את הארוחה התחלנו עם שתי מנות: סלט חסה צלויה וקלמארי עם שפצלה ובייקון. מנת החסה הצלויה הצטיינה במקוריות. וכפי שאמר לי בן זוגי "אף פעם לא חשבתי שאוכל חסה לא במצב הנא שלה". מדובר בלב קיסר צלוי עד מתקתקות, מוגש עם קרוטונים גדולים ויפים, קרעי גבינת בושה, בצל סגול כבוש וויניגרט חרז (חומץ יין שרי).

מנת הקלמארי אף היא היתה מצוינת. קלמארי צרובים בגריל, עם תוספת יפה של שפצלה שהזכירו לי את בית סבתא, ובצל מטוגן. מנה אירופאית נקייה מאלמנטים מעודכנים או מתוחכמים.

ובעוד אנחנו עם הראשונות, אני כבר חולמת על העיקרית שהזמנתי: שקדי טלה וארטישוק ירושלמי. הגיעה מנה יפהפייה של שקדי עגל צרובים וקריספיים מבחוץ, על מנגולד חלוט שנקטף ממש לא מזמן מהגינה, חתיכות יפות של ארטישוק ירושלמי עדין, ורוטב נפלא של לימון וטרגון, שהזכיר לי את בית הסבתא השנייה שהגיעה לכאן מפרס.

טעמים קלאסיים, תפריט סטייל ביסטרו

הטרגון הוא תבלין דומיננטי במטבח הפרסי, ויש לו טעם אניסי. כאן הוא התאים מאוד לטעמי השקדים והארטישוק הירושלמי, שהוא חבר טוב של אניס ושל לימון.

העיקרית השנייה שהזמנו היתה אווז קונפי עם ניוקי פריזיאן. נתחי אווז שבושלו עד לרכות מקסימלית, עם ציר עוף חם, זוקיני וניוקי פריזיאן – ניוקי שעשוי מבצק רבוך. מנה גאונית, שמשדכת בין הרכות של הניוקי לרכות של האווז, ואין לה שום כוונה לתת קונטרה לשני המרכיבים העיקריים של המנה. הקלאסיקה נצפית גם כאן בדמות מנה נקייה, שגאה בפרודוקטים האיכותיים שלה.

עוגת סולת עם קרם לימון עדין וגלידת ריקוטה מענגת סיימה את הארוחה המשובחת הזו.

חשבון בבקשה:
חסה צלויה – 45
קלמארי עם שפצלה ובייקון – 60
אווז קונפי וניוקי פריזיאן – 75
שקדי עגל וארטישוק ירושלמי – 90
עוגת סולת – 30
שורה תחתונה: 300 שקלים עבור שני אנשים לארוחה קלאסית, משובחת ויפהפייה

גריג, אחד העם 15, תל אביב. 053-4276677
* הכותבת היתה אורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
5 קינוחי שוקולד במסעדות שחייבים לזלול
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?