נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הדבר הראשון שתפס אותנו כשהגענו אל מסעדת לוקנדה היה הנוף. כל העיר נצרת פרושה לפניך כאשר אתה מגיע אל המקום, ולכן לא מפתיע ששם נבנה מלון רמדה.  מיד לאחר הגיענו ביקשנו יין לבן צונן, וקיבלנו שרדונה קר של יקבי רמת הגולן. כבר אז ראינו את ההבדל בשירות והאיכות של לוקנדה. מיד לאחר חליצת הבקבוק קיבלנו דלי על קרח לשמירת הקרירות של היין. 

סוד שמור
בשלב זה חשבנו שזהו שיאו של הערב, שכן מה כבר אפשר לבקש יותר מנוף גלילי מקסים של העיר נצרת ויין שרדונה קריר, אבל מיד לאחר הגעת המנות הבנו שהגענו למקום מיוחד, מקום שמשלב את המטבח הערבי המסורתי עם מטבח איטלקי של מרכז איטליה, תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים היוצרים מנות מדויקות ומסוגננות בקשת של טעמים. למול הפנורמה ההיסטורית של אתרי נצרת על אתריה הדתיים החשובים כל כך לחלק גדול מהעולם (ולאחר שיחה שבה לא הבנו איך התיירות לעיר איננה פי כמה ממה שהיא בשנים האחרונות) התחלנו להזמין את המנות.
פוקאצ'ה קבב חלבי. לוקנדה
פתחנו במנות הדגל של המטבח הגלילי, סלט תבולה שבו כל המרכיבים הטריים המוכרים: הרבה פטרוזיליה, בורגול, בצל ירוק, נענע,לימון, שמן זית, מלפפון ועגבניה ופיצוחי שקדים וקשיו. מכיוון שהסלט היה כה טעים העזנו ושאלו את המלצר מה סודו בטעמים המיוחדים, וכאן למדנו משהו חדש - בבישול השאמי המקורי את הבורגול מתפיחים במי העגבניות ולא במי ברז, וכך עושים בלוקנדה (אוספים את מי העגבניות של הסלטים וההכנות לבישולים, ואיתם מתפיחים את הבורגול).

הזמנו גם קרפצ'יו חציל, שלצדו קרם פלפל כבוש, טחינה גולמית, זיתים וצנונית. למרות כל מנות החציל שראינו בשנים האחרונות במסעדות ישראל, בלוקנדה הטעם בהחלט אחר ושונה, ומביא שילוב של חרפרפות וחמצמצות במנה מעולה אחת.

העיקריות הגיעו
שותפי לארוחה בחר להמשיך בקו המשלב את המטבח הערבי עם המטבח האיטלקי, והזמין פוקאצ'ת קבב חלבי, מנה המוגשת על מצע ירקות ברטבים של עמבה וטחינה. הקבבים החלבים היו מצוינים, בדיוק כמו שבשר איכותי צריך להיות.

אני הזמנתי את השרימפס א-לה רומנו, מנה איטלקית קלאסית של שרימפסים מוקפצים בחמאת לימון על מצע קרם אבוקדו וארבעה סוגי עגבניות. מנה מצוינת שהתאימה מאוד למזג האוויר וליין השרדונה.

סיימנו ארוחה מעולה עם פעמיים אספרסו. לוקנדה בהחלט מציעה חווית אוכל מעולה על בסיס חומרי הגלם האיכותיים של המטבח האיטלקי וחומרי הגלם האיכותיים של המטבח הערבי. 
יפה ומוקפדת. לוקנדה בנצרת
מבחינתנו המנה המנצחת של הערב הייתה הקרפצ'יו חציל, לא רק מכיוון שנהנינו מהיכולת לקחת מנה שכבר הפכה להיות שגרתית ולעשות אותה מלהיבה כל כך, אלא גם בגלל דרך ההגשה והיופי שלה.
מעל לאוכל ולחוויה, לוקנדה היא מקום חשוב לנוף הנצרתי, מקום אשר מוסיף מימד אחר לעיר תיירות ותחנה אשר תיירים יהנו בה, יצלמו, יעלו תמונות ויבואו גם כדי ליהנות מחוויה מוקפדת כמו שלוקנדה מציעה. כאמור, המסעדה צמודה למלון יוקרתי, כך ששילוב השניים יוצר חוויה נהדרת גם עבור תיירי פנים וגם עבור תיירי החוץ.

כמה זה עולה לנו? 
סלט תבולה -  42 שקלים
קרפצ'יו חציל -  42 שקלים 
פוקצ'ה קבב חלבי – 58 שקלים
שרימפס אלה רומנו – 65 שקלים
שרדונה של יקבי רמת הגולן – 110 שקלים
פעמיים אספרסו – 18 שקלים
סה"כ : 542 שקלים כולל בקבוק יין, לארוחה מעולה במקום מעולה שאנו מקווים שיבואו אליו רבים מהעולם.

לוקנדה, דרך הציונות 29, נצרת. 053-9376670

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לוקנדה בנצרת
053-9376670

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי