נגישות
נגישות

זה שאנטי וזה טעים: מסעדות הודיות מומלצות בתל אביב

מראשונות הז'אנר בעיר, דרך מסעדות הפועלים שיזכירו לכם את הטיול אחרי צבא ועד מטבחי השף שהופכים את ההודי לגורמה בפרשנות אישית - 8 מקומות מומלצים שיגישו לכם אוכל הודי מפתיע ובועט בתל אביב

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
יאנה גימפלביץ'
תאריך פרסום: 14/08/2018, 12:00 תאריך עדכון: 07/07/2020, 22:09
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המטבח ההודי כבר מזמן תקע יתד, תרמיל ואוהל של כבוד בנוף האוכל הישראלי, ואם המסעדות הראשונות היו שייכות ליוצאי הודו או למטיילים ששבו ורצו לשחזר במעט את החוויה -  כיום מוטיבים של אוכל הודי ניתן למצוא גם במסעדות שף. ריכזנו עבורכם 8 מסעדות בתל אביב שכל חובב אוכל הודי חייב להכיר.

איפה אוכלים בשוק הפשפשים?
ארוחות בוקר מומלצות בתל אביב
10 מסעדות שוות ברמת החייל 

24 רופי

24 רופי היא מסעדה שכל חובב הודו חייב לבוא למרוח שם את הצ'אפטי שלו לפחות פעם אחת בחיים. המוסד שנפתח לפני יותר מעשור נחבא לו בבניין אפרפר ברחוב שוקן, ואחרי טיפוס במעלה מדרגות תגיעו לסלון רחב ידיים עם פופים, מחצלות, קטורת ואביזרים על פי חוקי הז'אנר. לאחר שתחלצו את הנעליים תוכלו להזמין את אחת מגרסאות הטאלי - ארוחה המוגשת על צלחת מתכת מחולקת על פי מיטב המסורת, ובה תבשיל עדשים (דאל), אורז, תבשילי ירקות, צלוחית יוגורט, וצ'פאטי (מאפה דק ופריך, כמו לאפה של ההודים). 24 רופי החלה כמסעדה צמחונית, וכיום מרבית המנות שלה מתאימות גם לטבעונים.
אסור לפספס: את קינוח הלאסי - משקה יוגורט מסורתי עם בננה ותבלינים הודיים כמו שלא תצליחו להכין בבית.
24 רופי, שוקן 16, דרום תל אביב,  053-9443571

24 רופי (צילום: באדיבות המקום)אל תשכחו להוריד נעליים. 24 רופי (צילום: באדיבות המקום)

מונאר

מונאר היא הודית הארד-קור, למעריצים אמיתיים ובהכרח לא למתחילים. הסיבה לכך היא שהתפריט משתנה לפרקים בהתאם לחומרי הגלם הזמינים, וגם בגלל העובדה שהולכים פה עד הסוף עם התיבול, החריפות והאותנטיות. מנות מרכזיות בתפריט - מסאללה דוסה - סוג של קרפ מקמח אורז ועדשים במילוי תפוחי אדמה וכופתאות אידלי, גם הן עם תפוח אדמה. התבלינים החזקים הם שעושים את ההבדל, והופכים את המסעדה לאחת ההודיות בין שאר ההודיות. חשוב לדעת: סוגרים פה מוקדם, וכדאי להיערך לכך שיכול להיות קצת עמוס.
אסור לפספס: את מנת המלאי כופתא - כיסונים ממולאים ריקוטה, תפוחי אדמה, סולת ושקדים, מוגש  עם רוטב עגבניות וקוקוס.
מונאר, נחלת בנימין 68, דרום תל אביב, 053-9385894

Ma Pau - מא פאו

Ma Pau (אמא ולחם בהינדית) היא מסעדת רחוב הודית טרנדית במרכז תל אביב, שנפתחה על ידי שלושה אחים שרצו להגשים חלום ולשחזר את הטעמים מבית אמא. המסעדה הראשונה שנפתחה פועלת ברחוב נחלת בנימין וסניף רחב יותר תמצאו גם ברחוב החשמונאים. המנות במקום הן מנות קלאסיות ומוכרות, לצד מנות פחות מוכרות, והכל בחריפות עדינה, המאפיינת את מרכז-מערב הודו. התפריט מורכב ממנות קארי, טאלי וטנדורי; סמוסה - כיסונים ממולאים; מאפים ממולאים שונים, צ'פאטי (מאפה שטוח ופריך ממולא בצ'יקן טיקה); ועיקריות הכוללות תבשילים מסורתיים ומנות בשר.
אסור לפספס: את מנת הפלאק פניר - כדורי גבינת פניר ברוטב עם תרד - מנה עדינה ומנחמת במיוחד.
Ma Pau, החשמונאים 105, תל אביב, 053-9366913

מא פאו (צילום: באדיבות המקום)טעמים מבית אמא. מא פאו (צילום: באדיבות המקום)

סאלם בומביי

את הדאבה הזו (מסעדת פועלים הודית) קל לפספס כשחולפים על פניה באלנבי, אבל למי שבסוד העניינים מצפה חווייה הודית משפחתית וטעימה. במקום מוגש מדי יום מבחר גדול של מנות בשריות וטבעוניות, על פי מתכונים מקוריים שעוברים במשפחה מדור לדור. תוכלו למצא כאן קלאסיקות כמו צ׳יקן טיקה מסאלה, ומשקאות צ'אי ולאסי טריים.
אסור לפספס: את הצ'אנה מסאלה - גרגרי חומוס מבושלים בתיבול הודי ומלא תעוזה.
סאלם בומביי, אלנבי 124, דרום תל אביב, 053-5495259 

סאלם בומביי (צילום: באדיבות המקום)חוויה הודית משפחתית. סאלם בומביי (צילום: באדיבות המקום)

טנדורי

טנדורי היא כנראה ההודית הוותיקה בישראל, מפעל חיים של השפית רינה פושקרנה שנולדה בהודו וטיילה בה בילדותה. בתפריט יש עשרות רבות של מנות, וגולת הכותרת היא מגשי הטאלי העשירים הכוללים 10 מנות. זה המקום לארוחה משפחתית שבה גם אוכלי כל וגם טבעונים לא יצאו רעבים, מרקים, מנות קארי, מעל 10 סוגי לחמים, סלטים שונים, כופתאות, מאכלים על בסיס הגבינה ההודית פניר, מנות קארי וגם מנות בשר ודג. יש גם ארוחות ילדים ידידותיות ולא מתובלות.
אסור לפספס: את הטאלי המסורתי, ואל תשכחו להוסיף מנות ראשונות למרכז השולחן.
טנדורי, זמנהוף 2, תל אביב, 053-9442893 

אינדירה

אינדירה היא אחת מקלאסיקות הז'אנר, הממוקמת בלב תל אביב ומביאה את טעמי הודו ללב המיינסטים הישראלי כבר יותר מעשרים שנה. מבחר המנות כאן גדול, ממנות בשר למנות טבעוניות, ויש גם כמה מסלולי תפריט, עסקיות, אכול כפי יכולתך, טייק אויי וכדומה. תמצאו כאן מנות מסורתיות כמו צ'יקן טיקה, פאלק פניר וגם מנות ייחודיות יותר שמוצאן בצפון הודו, כמו כופתאות הימליה עם ירקות ואגוזים טחונים. חשוב לזכור שארוחה באינדירה לא שלמה בלי נאן שום, לחם הודי טעים במיוחד שמשמש כמצע משדרג לכל המנות האחרות. 
אסור לפספס: את מנת הפאקורה - ירקות בטמפורה של קמח עדשים אדומות, מוקפצים ומוגשים לצד מטבלים.
אינדירה, שדרות שאול המלך 4, תל אביב, 053-9441101

אינדירה (צילום: באדיבות המקום)קלאסיקה בז'אנר. אינדירה (צילום: באדיבות המקום)

קפטן קארי

מדובר במזנון רחוב במתחם שרונה, שבו הקפטן, השף יונתן רושפלד, מעניק פרשנות משלו לאוכל ההודי המסורתי. כל זאת מייצר תפריט מעניין שמותאם מאוד לחיך הישראלי, וכולל מנות עוף, בשר ופירות ים; עוף טנדורי רך, קלמרי עם יוגורט ומנות צמחוניות כמו קארי בטטה, או 'כרובית קדושה' - ברוטב חלב קוקוס עם ירקות שורשים כתומים. במקביל נותנים כאן הרבה כבוד לבתי האוכל המקוריים בהודו -  תוכלו למצוא כאן מקרר צ'אי, מבחר מכובד של משקאות לאסי בטעמים שונים, וגלידות הודיות טבעיות.
אסור לפספס: בקר ראג'ה עם חלמון ביצה ופלפלים לוהטים.
קפטן קארי, אלוף קלמן מגן 2, תל אביב,  053-9385735

טאיזו

טאיזו היא אחת ממסעדות השף האסייתיות המובילות בישראל. בכל יום ראשון יש כאן ערב הודי, המלווה בתפריט הודי לצלילי מוזיקה תואמת: צורת ההגשה והפרשנות הייחודית של המנות לא יותירו לכם שום ספק שאתם במסעדת שף. בתפריט: פארטה ממולאת עם גבינת פניר וצנונית, טרטר דגי ים, עוגת אפונה עם תפוח אדמה וצ'אטני עגבניות וקוקוס לצד לחמניות מאודות.
אסור לפספס: לכו על טאלי בחירת השף - זה כנראה טאלי בעלות של שכר דירה לחודש בהודו, אבל בהחלט מדובר בחוויה בלתי נשכחת לפודיז שאוהבים אוכל הודי.
טאיזו, מגדל לוינשטיין – הכניסה מרחוב מנחם בגין 23,  להזמנות – 03-5225005

לכל המסעדות ההודיות באתר רסט

טאיזו (צילום: באדיבות המקום)חוויה בלתי נשכחת. טאיזו (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אינדירה בתל אביב
053-9441101
טאיזו בתל אביב
053-7933705

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה במסעדת דוניאנא בעכו (צילום: באדיבות המקום)
מנת פסטה במסעדת אמורה מיו (צילום: באדיבות המקום)
קוסקוס של מסעדת קאימאק (צילום: באדיבות המקום ונטע אשרי)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?