נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רוח אביבית הרטיטה את גלי הים. אדוות שקופות זרעו רסיסי מלח באוויר, ותרני מפרשיות נקשו במקצב קבוע. רעייתי הצטרפה אליי אל כל הקסם הזה במסעדת בני הדייג, שעל המזח הצפוני במרינה הרצליה. עבורנו המרינה היא מקום בעל משמעות מיוחדת, שכן בה נפגשנו לדייט הראשון שלנו, וכל ביקור בה מעלה זיכרונות מתוקים ומעורר תשוקה בריאה. מארחת לבבית קבלה את פנינו, ולצלילי מוזיקה יוונית הובילה אותנו אל שולחננו.

מלצר צעיר ונמרץ ניגש אלינו לקחת הזמנה לשתייה (קרלסברג, 32 שקלים לחצי) וסיפר לנו בפרוטרוט על הדגה שעלתה במכמורת באותו הבוקר. הבקיאות של המלצר בתנובת הים, ותיאוריו הציוריים של סוגי הדגים נטעו בנו אמון מלא שהבחור מבין עניין, ולכן זרמנו עם המלצתו על בר-ים שלם (לברק ים) במשקל של 900 גרם אפוי במלח ים גס (28 שקלים ל-100 גרם). בנוסף, בקשנו גם מיקס פירות ים של חסילונים, דיונונים וצדפות (130 שקלים) ברוטב שמנת וחרדל.
מתחילים בטקס הסלטים. בני הדייג הרצליה

יאסו, בני
דקותיים לאחר שלקח את ההזמנה, שב אלינו המלצר מלווה באיש צוות נוסף, כאשר הם חמושים במגשים גדושי כל טוב: היו שם סלק טרי בכמון, חומוס ביתי נפלא עם גרגירים ושמן זית, סלט כרוב ושמיר, כרובית מטוגנת, פלפל בשלושה צבעים בגריל, סלט שומר בלימון, סלט גזר קצוץ דק, חציל בלאדי בלהבות וסלט ירקות קצוץ דק-דק. נעזרים בפיסות עבות של לחם הבית, מעיין חלה טרייה משוחה בשומשום, ניגבנו את הצלחות.

לאיטה, שינתה המוזיקה את סגנונה, ואת הלחנים היווניים החליפה מוזיקה ישראלית אהובה משנות התשעים. משפחות, תיירים וזוגות אוהבים חלקו איתנו את יום האביב היפה, האווירה הנינוחה ואת קסם הים הקרוב.

מנה מנצחת
בתזמון מדויק, כלומר, כאשר כבר היו כרסותינו מרופדות ונינוחות אך עדיין תאוותניות ורעבות, הוגשו המנות העיקריות. ראשונה הגיעה מנת פירות הים. כדי להגיע לשלמות של טעם ומרקם כל מרכיב הוכן בנפרד – הצדפות בושלו במי מלח עד שנפתחו, החסילונים נשלקו קצרות עד שהאדימו, ופרוסות דיונון צופו בטמפורה דקיקה וטוגנו עד פריכות. רוטב חמאה עשיר ומענג איחד בין המרכיבים, והיה מטבל משובח למשוח בו כל אחד מהם לפני שנורה לפיותינו המתמוגגים.

ואז קרה דבר. ברוב הודו הגיע בר הים. הדג האפוי הוגש על מגש חרס גדול ועליו שכב הדג הגדול בנוחות, לצד ירקות בגריל ותפוד אפוי. בטקסיות מרשימה ובמיומנות של אומן, כשהוא נעזר בשתי כפות וביד אחת בלבד, חילץ המלצר את עצמות הגב, פתח את הדג לשניים והוציא את האדרה. לצלחותינו הפרטיות העביר מחצית דג ומחציתו, ועוד הספיק לחייך ולשאול אם נדרש לנו עוד מן הסלטים. בשר הדג הלבן היה עסיסי ומלא טעם כמו שרק דג שבילה את ימיו בין גלים וסלעים יכול להיות. מצוינת ככל שהיתה, לא יכלה מנת פירות הים להשתוות לדג הים הנפלא, ולכן הדג הנפלא זכה בתואר הכוכב של הארוחה.
לא האמנו כמה שדג יכול להיות טעים. בר ים בבני הדייג

חשבון בבקשה
אירוח כמיטב המסורת הים תיכונית, שלל סלטים טריים ומגרים, בירה צוננות ומעדנים מן הים, חברו לאווירה הייחודית שמעניקה המרינה הרצליה. השירות המקצועי, האוכל המדויק והמוזיקה הנעימה הפכו את ביקורנו בבני הדייג לחוויה מיוחדת, שהשיבה לנו משובת נעורים ועוררה בנו זיכרונות נפלאים מעברנו המשותף. נאמנים לים התיכון שלנו, סיימנו את הארוחה עם קפיצה למגף האיטלקי דרך אספרסו מרוכז של לוואצה (10 שקלים), ונפרדנו לשלום מן המלח שבאוויר ומן השמש המלטפת. חשבוננו הסתכם ב-424 שקלים.

קרלסברג – 32 שקלים לחצי ליטר 
מיקס פירות ים  - 130 שקלים
בר ים במשקל 900 גרם - 252 שקלים, לפי מחיר של 28 שקלים ל-100 גרם
אספרסו -  10 שקלים


בני הדייג, יורדי הים 1, מרינה הרצליה פיתוח. 053-7102107

* הכותב היה אורח המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בני הדייג בהרצליה
053-6853576

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?