נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זאב בעבודה 
משפט רוסי עממי אומר שעבודה נבדלת מהזאב, כי עבודה אף פעם לא תברח ליער. עם ההבנה הזו הרמתי בספונטניות טלפון לאשתי באמצע יום עבודה, כשרעב של זאב צעיר בקרבי, "בא לאסוף אותך עוד 20 דקות, תתלבשי יפה", ונתקתי. מנווט החוצה בין סבך של מגדלים, שועט על איילון הפתוח, איסוף, נשיקה, ותוך דקות ספורות אנחנו בצפון הרגוע של תל-אביב. חונים בחנייה הרחבה, עולים לספינה של 206 דגים.

לחיים
מלצרית צעירה, מקצועית ולבבית, ששמה הוא גפן, פותחת בפנינו תפריט יין עם המלצה יומית ל"אלון" (35 ש"ח לכוס), בלנד אדום של קברנה, סירה ופטי-ורדו, שיישון של שנה בחביות אלון העמיק את צבעו ופיתח ארומות של שזיף, דובדבן שחור, וחמאה מושחמת. חמיצות טובה ומאוזנת, מרקם משיי וסיומת ארוכה הופכת אותו אידאלי כבן לוויה למנות בשריות או לדגים בעלי נוכחות כמו סלמון או פורל. ואז, פתחה בפנינו גפן את התפריטים בעמוד של העסקיות, "מה שכולם אוהבים אצלנו". התפריט העסקי ב-206 דגים מתומחר ב-110 ש"ח,  וכולל שלוש מנות שף. עסקה יוצאת דופן  בכדאיותה.
סביבינו ערב רב של לקוחות, פגישות עסקיות נסובות סביב צלחות גדושות פירות ים מפתים, כוסות יין מושקות כברכה להצלחה עסקית. כמה זוגות מבוגרים פונים למלצר המוכר להם. הם ודאי באו לאכול את המנה הקבועה. ולצידנו, ממש כמותנו, זוג באמצע החיים, בא להתפנק מאווירה טובה, יין מצוין ואוכל נפלא.
סטייק פורל ב-206 דגים. צילום: רועי פנחסי
קדימה לעסק
מן הראשונות בחרנו איקרה ביתית ופרחי קישוא ממולאים בפירות ים (תוספת 12 ש"ח לעסקית). האיקרה בעלת המרקם הנפלא הוכנה מכמות נדיבה של ביצי דג קוד. מרחנו שכבה נאה על הלחם הטרי שהתלווה למנה, פיזרנו מעל בצל סגול קצוץ בדקיקות ועגבניה. בעת שזללנו מן האיקרה, נגסנו לסרוגין מלפפון בכבישה ביתית, וזיתי פרא נפלאים שהוגשו בצלוחית נפרדת.

אל מול הפשטות הכפרית והטעימה, פרח הקישוא היה מנה שלקוחה מאופרה אחרת לגמרי. פרח שבקצהו כבר מתהווה הפרי, קישוא צעיר ורענן, מולא בתערובת קצוצה של פירות ים, גבינת צאן ואגוזי מלך, וצופה בפירורי פאנקו פריכים. לצד המנה היפה, שהזכירה ייצור מיתולוגי מוקטן, הוגש סלט רענן של אורגולה, פטה עיזים ואגוזי לוז בבלסמי מצומצם ושמן זית. מנה מפוארת, טעימה ומיוחדת.

מנה מנצחת
לאחר מנות החימום הטעימות, הוגשו העיקריות שהזמנו: חסילונים (תוספת 15 ש"ח לעסקית) וסטייק פורל ורוד מנחל הדן בקראסט תבלינים. גדוד חסילונים אדמדמים וטריים צללו את צלילתם האחרונה ברוטב חמאה, יין לבן, שום ועירית קצוצה. מנה קלאסית שלא נס ליחה, וכל פעם מפתיעה בטעמה הנעים והמאוזן. עם החסילונים הוגש מגש ובו תפודים עגלגים אפויים ושעועית גינה בשמן זית וטימין. תוספת קלילה ומשלימה למנה.
פרח קישוא ממולא. צילום: רועי פנחסי
פילה הפורל לא הותיר אותנו אדישים במרקמו המוצק, בטעמו הדגי המשובח, בפריכות קראסט התבלינים שדבקה לעורו, ובצורת ההגשה היפה. הפורל הוגש על מצע עדשים שחורות ואספרגוס, וקרם פלפלים טעים עיטר את הצלחת יחד עם סלסלי אפונה.

קינחנו את הארוחה במוס שוקולד אוורירי וחלומי שמצנפת קצפת על ראשו, ובאספרסו כפול, שניהם חלק מן העסקית המשתלמת שגמרנו עליה את ההלל. נכנסו רעבים כזאבים, ויצאנו כאריות אחרי הטרף. באותו היום כבר לא חזרנו לעבודה, הזדמנות לברוח ליער. מחיר הארוחה הסתכם ב-283 ש"ח.

שתי ארוחות צהריים עסקיות: 220 ש"ח
יין אדום אלון: 35 ש"ח 
תוספת עבור פרח קישוא לראשונה: 12 ש"ח
תוספת עבור חסילונים לעיקרית: 15 ש"ח

206 דגים, משה סנה 54, תל אביב. 053-9444178

* תוכן שיווקי

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
שישקו: שיר אהבה בלקני
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?