נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נכנס יין
מדי פעם מגיעים אליי לביקור לקוחות מחו"ל לפגישות עסקים. מעבר להכנה המקצועית, נדרשת בכל פעם תוכנית אומנותית שתנעים לאורחים את השהות, כזו שתכיל תוכן ייחודי מבלי שתהיה מתחנפת. לארוחות הערב תפקיד מרכזי בביקור. זו ההזדמנות לסכם את יום העבודה בנימה אישית, לאסוף מודיעין ברוח טובה טובה על כוס יין. לכן, בחירת המקום הנכון היא מפתח להצלחה עסקית, ואני משקיע בכך הרבה מחשבה. אחרי שעשיתי שעורי-בית וקראתי מלא ביקורות מפרגנות, בחרתי להזמין אורח חשוב לארוחת עסקים בפו-מו, האיטלקיה החדשה ברמת החייל.

פו-מו היא תוצר של שיתוף פעולה בין שישה מקצוענים מהברנז'ה הקולינארית. כמצופה, התוצאה היא מסעדה מהוקצעת, מנהטן סטייל, מעל ומעבר לסטנדרט המקומי. החוויה מתחילה בכניסה לחלל גבוהה בעיצוב מודרני, סמי-תעשייתי, ונברשות עם נורות להט פחמי מרככות באור רומנטי ועגול. המטבח בו עמל צוות להטוטנים שרוקחים, מערבבים, מקפיצים וקוצצים בלי הרף, וכבשן אבן לאפיית פוקצ'ות ופיצות מיסמרו אותנו לשבת על בר העץ על שפת הקסם הזה שנקרא מטבח פתוח. 
האנלוטי של פו-מו. צילום: רועי פנחסי
מיד לאחר שהתיישבנו, ממש כמו בניו-יורק, ברמן מקועקע הגיש לנו מים עם קרח, והציע מן הקוקטילים המרעננים שהוא מערבב במיומנות. בחרתי אפרול שפריץ (39 ש"ח), קוקטייל קיצי קליל שצובע את רחובות ערי איטליה בכתום האופייני לו עם פלח תפוז וענף טימין, והאורח בחר קאפיטאנו (42 ש"ח), מיקס מחמם של רום קפטן מוגרן עם סירופ שקדים, ג'ינגר טרי, מיץ לימון ותבלינים. לאחר כמה לגימות מרעננות הזמנו מהראשונות זוקה, בזכות שמה המסקרן (48 ש"ח) וסלט פרימוורה (57 ש"ח).

הזוקה התגלתה כדלעת ערמונים אפוייה בכבשן, כשמעליה גבינת עיזים מסוג בושה, פרוסות פרמז'ן איטלקי בשלה ופיסטוקים שלמים, וכל זה בבלסמי מצומצם ושמן זית עדין. סלט הפרימוורה, סלט אביב כפי שמעיד שמו, הכיל עלים צבעוניים, עלי חסה עגולה, סלק ואורוגולה, ושוב פסטוקים נפלאים שרוטב ויניגרט תאנים קליל איחד לשלמות צבעונית, כשדה פורח. הקוקטיילים הו טעימים ומרעננים, והשתלבו נפלא עם מנות הפתיחה הקלילות שהזמנו.

מנה מנצחת
בזמן שאכלנו, יצאו מן המטבח הפתוח עשרות מנות, כולן יפות ומוקפדות, מה שהקשה עלינו לבחור את המנה העיקרית. פנינו למלצר לעזרה, והוא הנחה אותנו לעבר המנות המיוחדות לפו-מו, כאלו שלא נמצא בנקל במקומות אחרים. ההמלצה הראשונה היתה דג לברק בתנור הפחמים (128 ש"ח). התנור שומר על טמפרטורה של כ-400 מעלות, ובזכות פרופיל החום נשמרת עסיסיות המזונות בבישול, ומוענק להם קרום פריך וניחוח עשני. דג הלברק האפוי הוגש בחמאה ויין לבן, עם זיתי קלמטה ועם תפוד ועגבניות שרי שעברו איתו גיבוש לאור הפחמים. התוצאה היא מנה נפלאה לחובבי הדגים, בפרט  לאלו הבוחרים לשבת על הבר ולהנות מתהליך הכנת הדג מול העיניים. 

המנה השנייה שאכלנו היתה פסטה אנלוטי של לחי עגל ברוטב דמי-גלאס, קרי ציר עגל וחמאה (76 ש"ח). האנלוטי היו גדושים בבשר עגל לאחר בישול ארוך שהפכוהו לנימוח ומלטף. הכיסונים הוגשו בצלחת עם שוליים רחבים עם עלי תרד, אספרגוס וברוקולי פריכים. זו מנה נפלאה ויפה, עם טעם כפרי של בישול ארוך, מנה שלא ידעתי שעוד יש מי שמכין בעולמנו הקצרני. בזכות הייחוד, הביצוע המושלם והטעם החלומי הוכתר האנלוטי כמנה המנצחת.
פו-מו. תמונה באדיבות המקום
חשבון בבקשה
סיימנו את הארוחה בתחושה נפלאה, וחשנו כי הביקור המעניין בפו-מו היה חוויה איטלקית שונה. הביקור העביר אותנו סדנת בישול פאסיבית על קוקטייל, בה חווינו את רעננות הרכיבים, את שלבי ההכנה, והתוצאה התבטאה באלף טעמים בצלחתנו, והכל באווירה נהדרת של עשייה ויצירה, פיין-דיינינג במיטבו, תוך שיחה מתגלגלת בפתיחות הלב. המטבח המוקפד בפו-מו נותן דגש למנות קלילות, כאלו שיעלו חיוך על הפנים גם לאחר ארוחת שלוש מנות. 

קינחנו באספרסו כפול (12 ש"ח) ובטרמיסו למהדרין (43 ש"ח), כזה שהמאמות האיטלקיות מכינות בסוף השבוע ממסקרפונה מוקצף, בישקוטים וקפה, קינוח שכולו מתיקות מרומזת, מרקם של ענן אביב וניחוח קפה. עלות הביקור הסתכמה ב-445 ש"ח.

קוקטייל אפרול שפריץ: 39 ש"ח
קוקטייל  קאפיטאנו: 42 ש"ח
זוקה: 48 ש"ח
סלט פרימוורה: 57 ש"ח
לברק בתנור פחמים: 128 ש"ח
אנטולי לחי עגל: 76 ש"ח
אספרסו כפול: 12 ש"ח
טירמיסו: 43 ש"ח

פו-מו, הברזל 11, רמת החייל, תל אביב. 053-9377113

* תוכן שיווקי

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פומו בתל אביב
053-9377113

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
שישקו: שיר אהבה בלקני
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?