נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מלא זמן כבר שאחותי ואני מנסים להפגש. היא בצפון, אני במרכז, כל אחד מאיתנו חג ככוכב שביט סביב מרכז חייו ובקושי יוצא מן המסלול הקבוע והשגרה העמוסה. השבוע החלטנו לעשות מעשה, לשנות במעט את חוגינו ולהפגש באמצע הדרך, באפרטו האיטלקית שבפארק התעשייה היפה של קיסריה.

דנ"א
אפרטו נפתחה לפני כארבעה חודשים בידי שותפים שנושמים וחיים את עולם הקולינאריה כבר שנים. בין המפעלים המוצלחים והמוכרים שלהם נמצאת ג'פיניקה, רשת המסעדות היפניות שעל ברכיה למדנו לאחוז צ'ופ-סטיק, להבדיל בין וואקאמה לנורי ולאכול זנגביל כבוש. אפרטו נפתחה בשאיפה להגשים חלום נוסף, להנגיש מטבח איטלקי מעולה לכולם.
פיצה פונגי באפרטו. צילום: רועי פנחסי
אפרטו היא מסעדה גדולה ותוססת המחולקת למרפסת גדולה מקורה, בר רחב ידיים חמוש במגוון מרשים של מיני וויסקי ושאר בקבוקים צבעוניים ומפתים, וחלל ישיבה פנימי ורומנטי ובו שולחנות עץ, נרות פחם עדינות ועיצוב מוקפד בסגנון רטרו, בו בחרנו לשבת. היצע הישיבה הרחב מאפשר מגוון אפשרויות בילוי מהתאימות לאופיו ולשעת היום. הקהל סביבנו היה מגוון: אנשי עסקים, משפחות וכמה זוגות מילאו את השולחנות. חבורת צעירים פטפטנית ישבה על הבר. מוזיקה נעימה, שיחות עירניות וצחוקים חטופים התנגנו ברקע.

תפריט היין המסקרן שכנע אותנו להזמין שתי כוסות יין אטלקי מן המגוון המרשים, פינו גריג'יו בצבע קש עם אף ריחני, פירותי ושובב (30 ש"ח לכוס) וקבאלטה (35 ש"ח לכוס) בצבע סגול-כחול עמוק ויפהפה, צבע כזה שהייתם מתים לצבוע בו את האוטו שלכם, עם טאנינים רכים, גוף מתובל וטעמי שזיף יבש ודובדבן.


מנה מנצחת
התפריט באפרטו מגוון, ופונה גם לרעבים וגם למנשנשים, גם לצמחוניים וגם לבשריים. אחותי הצמחונית הזמינה פיצה פונגי מיסטי (49 ש"ח למגש בגודל משפחתי) של שף הפיצות המוכר פפה. כן, ההוא מן הרשת המצוינת פיצה פפה, הוא ולא אחר. מה נאמר ומה נשיח? הפיצה נפלאה, סיבה מצויינת בזכות עצמה להגיע לאפרטו. הפיצה שהזמנו מבוססת על רוטב ביאנקו, ומכילה תמהיל מנצח של גבינות גאודה, מוצרלה ופרמז'ן, פטריות פורטובלו ונגיעות צ'ילי מעקצץ. הפיצה נאפתה בטאבון אבן לוהט, והיתה פריכה ומלאת טעם. בהחלט חוד החנית של הפיצות.

פפרדלה שרימפס.  צילום: רועי פנחסי
המנה הבאה שהזמנתי היתה פסטה פפרדלה עם שרימפס ברוטב פסטו ונגיעות שמנת ופרמז'ן (69 ש"ח). המנה היתה גדולה ומרשימה, כשעלי הפפרדלה הרחבים מכילים את החסילונים האדמדמים, וגם פרוסות זוקיני וארטישוק מוחמץ שנעלמו בין חמוקיה הלועטים של הפסטה, והתגלו לחיך בכל נגיסה. חלקנו גם סלט ירקות גינה שנקרא 'אורטו', שפירושו בתרגום חופשי לעברית 'גינת ירק',  שהכיל עלי אנדיב, חסה ושאר ירקות עם ליטופי גבינה קשה, שמן זית ולימון (42 ש"ח). עם הסלט הוגשה פוקאצ'ה לוהטת בצורת חצי סהר, לצד חמאה ומטבל עגבניות מתובל.


אחרי שהתמלאנו עוד נותרו בצלחתנו כמה משלושי פיצה ועלי פסטה ירקרקים. לשאלת המלצרית שניגשה לפנות את השולחן ולהציע קינוחים אם לארוז ענינו במקהלה "כמובן, תודה..וגם אספרסו כפול, חלב חם בצד וטירמיסו, בבקשה..". תזכורת ספונטנית לכך שגדלנו באותו הבית, ופיתחנו טעמים והרגלים דומים. הקפה (9 ש"ח) הוגש בכוס זכוכית דקיקה עם ידית זעירה, קרמה סמיכה מעל, וניחוח משכר שנישא בחלל. הטירמיסו (34 ש"ח) הוגש בכוס וויסקי שנקל היה לראות דרכה את ריבוד הביסקוטים ספוגים בקפה בין שכבות קרם מסקרפונה מוקצף. התוצאה היתה חלומית ונפלאה כענן סתיו מתקתק. נפרדנו לשלום מאפרטו נושאים שקיות טייק-אווי ליקירינו בבית, ועם חוויה נפלאה של טעם ואווירה במחיר מצוין ועלות שהסתכמה ב-268 ש"ח.


יין לבן פינו גריג'יו 30 ש"ח לכוס
יין אדום קבאלטה 35 ש"ח לכוס
פיצה פונגי מיסטי 49 ש"ח
פפרדלה שרימפס 69 ש"ח
סלט אורטו 42 ש"ח
אספרסו כפול 9 ש"ח
טירמיסו 34 ש"ח

אפרטו, אלון התבור 11, קיסריה. 053-9379734

* תוכן שיווקי

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
שישקו: שיר אהבה בלקני
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא