נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"מתוק הוא טעם החיים, אם רק יודעים כיצד לטעום אם רק יודעים".

בשיר המפורסם של להקת פיקוד צפון משנות ה-70 שר יגאל בשן שמתוק הוא טעם החיים. כשהשיר יצא, מסעדת פטיסייר במעלות עדיין לא נוסדה.

פטיסייר היא מסעדה, שבמרכזה קינוחים מתוקים, על בסיס העוגות של קונדיטוריית ביסקוטי המפורסמת. הקינוחים כאן מוגדרים כמושחתים, והם אכן כאלו - חגיגה אמיתית ומפנקת לאוהבי המתוק ולילדים. הכל למעשה החל מיום הולדתה ה-6  של בתי, שבקשתה הייתה מסעדת שוקולדים. לאחר חיפוש ברשת ראינו את פטיסייר, שם יש שילוב של אוכל חלבי שכולם אוהבים (פיצות, פסטות וסלטים) וקינוחי שחיתות עשירים ומיוחדים. 
שמרו מקום למתוקים. פטיסייר

קודם מלוח או מתוק?
עוד לפני ההגעה למסעדה התרשמנו מהסדר והניקיון בעיר מעלות. וכמו העיר כך גם המסעדה - חנייה מסודרת, שטחי חוץ המסעדה מזמינים וטובלים בדשא ונוי (לימי האביב והקייץ הקרבים), ופנים המסעדה מעוצב היטב ומחולק לחללים ושטחים המתכתבים עם אופיה של המסעדה. נדנדות לילדים, אזורי "זולה" ואזורים לאירועים.

מעיון בתפריט קשה לבחור אם להתחיל במתוקים או לסיים איתם. למרות ההתלבטות בחרנו בסדר המערבי המקובל של קודם כל "האוכל" ולאחר מכן המתוקים. החלטנו לחלוק את הארוחה בין בני המשפחה ולהזמין 3 מנות "אוכל" ושלושה קינוחים לאחר מכן. 
הילדים יגידו לכם תודה. פטיסייר

במנות האוכל החלטנו לגוון עם פיצת הבית העשויה במקום על אבן, ועליה רוטב עגבניות ומוצרלה, ועם סלט חלומי על בסיס חסה וירקות טריים ועליו אגוזי מלך, פטריות טריות, עלי בזיליקום וכמובן הרבה קוביות של גבינת חלומי. בגזרת הפסטות הזמנו רביולי גבינות ברוטב רוזה.  מנות ה"אוכל" נאכלו חיש מהר, כולן היו מצוינות ושידרו שימוש בחומרי גלם טריים ומקומיים, וללא תחכומי יתר, מסוג המנות שגם ילדים וגם מבוגרים אוהבים.

בשלב זה הגענו לחלק המרכזי של הארוחה: הקינוחים. כאן ההחלטות כבר הרבה יותר קשות. לפנינו עמדו כמעט כל סוגי השוקולדים והמותגים. לשמחתנו, בעלי המסעדה באו לקראתנו והוסיפו רשימה של קינוחים מומלצים. מכיוון שגם כך קשה לבחור, החלטנו לקחת את שלושת הקינוחים המומלצים ביותר ולחלק בינינו.

הקינדר מאניה - וופל בלגי כבסיס ועליו קרם וניל, קינדר בואנו חום ולבן, אצבעות קינדר ושוקולד נוטלה, המיטב של צפון איטליה. מנה מדהימה של שוקולדים איכותיים שילדים ומבוגרים אוהבים. מיד לאחריו הגיעו שני הקינוחים הנוספים: רול וניל לוטוס - על בסיס קרפ צרפתי נח לו קרם וניל, ממרח לוטוס, רוטב שוקולד לבן וביסקוויטי לוטוס. הלוטוס הקרמלי שפרץ לחיינו לפני כמה שנים ממשיך לחזק את מעמדו כקינוח מוביל, אשר מתאים גם ליד הקפה, גם סתם באמצע היום וגם לצד ארוחות כקינוח טוויסטי. הקינוח האחרון אותו אכלנו היה פרי ותהיה לי בריא (על בסיס שמה של סדרת פרסומות בשנות ה-80' וה-90' של מועצת הפירות לעידוד אכילת פירות).

על הר של פנקייקים טריים מהמחבת נשפכו מייפל, קרם וניל וסלט פירות העונה. מנה מעט פחות מתוקה ומלאה בפירות טריים. בשלב זה עצרנו את הילדים לטובת הסיכוי שהם ישנו בלילה, וסיכמנו שנבוא שוב ביום ההולדת המשפחתי הבא, ואז אולי גם נתחיל בקינוחים ונקנח בפיצה. 
מתי בפעם האחרונה יצא לכם לראות כל כך הרבה מתוק?

עוד משהו – המקום מתאים מאוד לאירועים. ישנו חלל פנימי סגור שיכול להכיל כ-50 אנשים, ועם כלל שטח הפנים כ-150 אנשים. מעבר לכך, בימי האביב והקיץ אפשר להוסיף את שטחי החוץ של המסעדה ולקיים אירועים של כ-250 איש.

חשבון בבקשה:
פיצת הבית -  30 שקלים 
סלט חלומי – 56 שקלים 
רביולי גבינות ורוטב רוזה – 46 שקלים 
קינדר מאניה- 52 שקלים 
רול וניל לוטוס – 52 שקלים 
פרי ותהיה לי בריא – 52 שקלים  
פעמיים אספרסו – 16 שקלים 
שורה תחתונה: 304 שקלים לארוחה משפחתית וחגיגת יום הולדת שהילדים יזכרו לשנים רבות.

פטיסייר, כליל החורש 1, מעלות תרשיחא. 053-7103051

* הכותב היה אורח המקום 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פטיסייר במעלות-תרשיחא
053-7103051

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי