נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כיף לטייל במדרחוב של זיכרון יעקב. האווירה, המסעדות, הריחות והצבעים משרים עליך קסם עם ניחוח של חו"ל ואתה מרגיש כאילו אתה בעיירה קטנה בארץ רחוקה. אז בסוף  טיול רומנטי ופסטורלי בעיר היין החביבה של רוטשילד, נמצאת מסעדות גרינגוס המוגדרת כ'מסעדת גריל בר' עם לוגו ענק של שור טקסני, שפשוט אומר הכל. גרינגוס מסעדה יפהפייה בצורה מעוררת התפעלות. יש לה מרפסת נהדרת, מקושטות בשלל קישוטי סממיות המביאות מזל. דיינר טקסני טיפוסי.

קרנה פור פאבור
בזמנים יפים כמו אלו, כשהקופה אמריקה ברקע ואתה מבין שהשף של גרינגוס הוא צ'יליאני, רמת האופטימיות לגבי האוכל רק הולכת וגוברת. גרינגוס בספרדית זה 'זָרים' והשף דניאל הסביר שכך הוא ומשפחתו הרגישו כשנדדו בצ'ילה ובארה"ב , אבל כאן במסעדה אנו מקבלים לגמרי תחושה של בית, בית חם ונעים וריחות מעולים שפותחים את התיאבון. אז בינתיים התקררנו מעט עם טעימה מסנגרייה מתקתקה ומשובחת, והבנו כי הכל מוכן כאן במקום - מהסנגרייה ועד לצ'ימיצ'ורי המעולה.
האמפנדות של גרינגוס
האוכל הגיע, וכיאה לארוחה דרום אמריקאית היא מתחילה בלחם הבית  שמגיע עם חמאת שום, שמן זית ובלסמי וכמובן צ'ימיצ'ורי, וליד זה סלט ירקות מרענן וטרי שפתח לנו את חוש הטעם והחשק לעוד. תוך כדי לעיסת החסה הקראנצ'ית נשמע רעש התססססס. בין השולחנות עברו מגשי הבשר הרותחים והתיאבון רק גבר. 

למנה ראשונה קיבלנו אמפנדות גדולות ממולאות בבשר. האמפנדות היו פריכות ומטוגנות כיאה לאמפנדס ארגנטינאית. בצ'ילה, אגב, כך מספר לנו דניאל, האמפנדס נאפות בתוך טאבון חימר ולא מטוגנות בשמן. ואז זה מגיע. הרגע לו חיכינו, הרגע לו כל קרניבור מייחל. הפארישה מותאמת לזוג או לשלושה סועדים לבחירתכם. זה יעליב את הפארישה אם אקרא לה מנגל נייד, אך זה פחות או יותר מה שהיא, והיא מגיע רותחת כשמעליה צו'ריסוס ענקיים, סטייק אנטרקוט, פרגית מקסיקנית וכמובן האנטרנייה עם תוספת של תפוחי אדמה אפויים וטעימים מאוד.

מאיפה מתחילים?
נתחיל מהסוף: האנטרנייה הוא נתח הקצבים, ולדעתי הנתח הכי טעים, הכי משובח והכי טוב שניתן לקבל בארוחה. אם תרצו הוא ליגת האלופות של הבשר וקשה יחסית להשיגו בארץ. רק הנתח הזה לבדו הוא כבר סיבה מספיק טובה להגיע לגרינגוס. האנטרקוט נפרס בסכין כמו חמאה ודרך האנטרקוט אני מצליח להבין כמה ידע בבשר יש לאיש שעומד מאחוריו. מידת העשייה הייתה לא פחות ממושלמת, הוא נחתך בקלות, נלעס בקלות ונעלם בקלות.  
הפארישה הארגנטינאית - גריל בשרים
נקניקיות הצו'ריסו היו עסיסיות להפליא וחריפות במידה שלא מצריכה הרבה כוסות מים, אלא במידת ההנאה המספקת. הפרגיות היו כאתנחתא מעולה בין כל הבשר והתיבול המקסיקני בהחלט הבדיל אותן ולא עשה אותן סתם עוד פרגית. אז אחרי פארישה שכזו, הספסל בתא בו ישבנו נעשה יותר נוח, וכל מה שצריך כדי להשלים ארוחת צהריים מעולה שכזו היא סיאסטה טובה וליהנות מהמוזיקה הדרום האמריקאית המתנגנת ברקע.

מה עם קינוח?
לכל אורך הארוחה שמרנו על אותנטיות ארגנטינאית מובהקת, ומכיוון שלא מתקנים מה שלא שבור אז אין צורך להפסיק בקינוח. הזמנו כמובן את הצ'ורוס המסורתי שגם דרך ההגשה שלו מזכירה ואף מקבילה למסעדות בשר בארגנטינה. הצ'ורוס היה פריך ברמה מטורפת וניתן היה לטבול אותו בריבת חלב מעולה מתוצרת חוץ או ריבת תותים או שוקולד. ממליץ לכם בחום לטבול בשלושתם ואל תדאגו - אפשר למלא מחדש.

רצוי מאוד להזמין מקום בשבתות כיוון שהמסעדה עמוסה בסועדים, ובשאר הימים אם מתחשק לכם לאכול טוב בצהריים או בערב וליהנות מחוויה קולינארית דרום אמריקאית אמיתית המבוססת על ידע ועל שירות עם המון רגש וחן - גרינגורס הוא ללא ספק המקום בשבילכם. תיהנו!

חשבון בבקשה: 
לחם הבית: 16 שקלים
אמפנדס: 29 שקלים
פארישה לזוג: 249 שקלים
צ'ורוס: 29 שקלים
דיאט ספרייט: 10 שקלים
סה"כ: 333 שקלים לדז'ה וו מטורף לארגנטינה

גרינגוס, המייסדים 66, זיכרון יעקב. 053-9374931

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גרינגוס בזכרון יעקב
053-9374931

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא