נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יוון היא מדינה שיש בה ניגודים רבים - קומדיה וטרגדיה, אושר ועוני, מעצמה ימית ובה מעל ל 3,000 איים וגם שרשאות הרים עם כפרים רבים פזורים, ערש הדמוקרטיה המודרנית ומערכת פוליטית עם בעיית תפקוד קשה.

בשונה מסגנון הארוחה האירופאי הקלאסי, המורכב מארוחת שלוש המנות (ראשונה, עיקרית וקינוח) סגנון הארוחה היווני מבוסס על מנות מאזה (מאזטים) המוגשות לשולחן בראשית הארוחה. מנות המאזה משלבות טעמים רבים, וברובן מורכבות מירקות טריים, דגים ופירות ים (בעיקר באזורי החוף. באזורים ההרריים של יוון הן יורכבו בעיקר מבשר כבש או גבינות עיזים). לצידן של המאזה יוגש לרוב לחם יווני או פיתות יווניות, והמשקה הלאומי אוזו (בטעם אניס חזק ואחוזי אלכוהול שמגיעים עד 40%). האכילה תהיה לרוב בבתי אוכל הנקראים טברנות, בהן מוגש אוכל ביתי במחירים שווים לכל נפש.

בסגנון הים התיכון
הגענו בערב ים תיכוני חמים ולח ליאמאס ("לחיים" ביוונית) שנמצאת בקניוןM  הדרך אשר במחלף בית ינאי. בשנים האחרונות אזור צפון השרון חווה רנסנס של מסעדות מיוחדות. הריחוק מתל אביב עושה לו רק טוב.

כבר מהרגע הראשון אפשר לראות את החשיבה על הפרטים והאותנטיות של יאמאס. התפריט כולו יווני, האווירה כולה יוונית, המוזיקה יוונית אמיתית והטעמים גם הם קפיצה קטנה ליוון. כמיטב המסורת היוונית פתחנו בשולחן מאזטים ושתי כוסיות של אוזו 15. בתוך דקות התמלא השולחן במנות קטנות מכל המיטב של יוון. ראשית הגיע לחם יאמאס אשר לצידו סחוג עלי גפן (מעט חריף), סקורדילה שהוא ממרח שקדים ושום יווני; אחריו הגיע מאפה אתונה מכמורת שהוא בורקס משודרג של המקום ומכיל גבינה יוונית עטופה בעלי פילו, מוגשת עם סירופ דבש, שומשום קלוי ועלים ירוקים. מנה עם מליחות של גבינה יוונית בשילוב המתיקות של סירופ הדבש.
בתוך מסעדת יאמאס
ממש כמו באתונה
לאחר מכן הגיע המנה המנצחת מבחינתי – מוסר ים כבוש במיץ לימון ושמן זית, עגבניות, בצל סגול, פלפל חריף וכוסברה, מוגש על קרם של שקדים לבנים. מנה יוונית קלאסית המבוססת על דג ים טרי מוחמץ, קלילה ומתאימה למזג האוויר הים תיכוני.
למנות עיקריות הזמנו גירוס טלה ומחבת של פירות ים. הגירוס שהיא השווארמה היוונית שמגיעה מגולגלת בפיתה עבה יותר מהפיתה המקומית שלנו ואוורירית יותר, דבר המאפשר ספיגה טובה יותר של טעמי בשר הטלה, ביחד עם הצזיקי היווני והירקות. מנה מצוינת אשר הזכירה לי את הפעם הראשונה שבה אכלתי גירוס באחד הרחובות באתונה.

שותפי לארוחה (שלוקח את משפחתו לרילוקיישן בארצות, הברית בחודש הבא ולבטח יתגעגע אל המטבח הים תיכוני-ישראלי ולטעמי הירקות והפירות) הזמין מחבת פירות ים, מנה שהיא בעצם מנה זוגית ובה כמות גדולה מאוד של פירות ים טריים, וכללה מולים, שרימפס, קלמרי ודג מוסר. לדבריו המנה הייתה מצוינת ומאוד טרייה.

לקינוח החלטנו להזמין יחד מלבי. הקרם מלבי מוכן במקום (אשתו של קובי, בעל המקום, היא קונדיטורית) ועליו מפוזרים בנדיבות פיסטוקים טחונים וקרמל ורדים. המלבי עצמו מאוד אוורירי ומעודן, והיה קינוח קליל ומושלם לארוחה מצוינת. מנה שהייתה מועמדת למה המוצלחת של הערב, אבל הפסידה למוסר ים הכבוש ולגירוס הטלה.

למי מתאים
לאלו המחפשים ערב קסום ושמח עם חברים או עם בן/בת הזוג. האווירה הקלילה בשילוב אוכל מצוין ואותנטי, ומחירים מאוד סבירים שנותנים תמורה הולמת לאוכל האיכותי, יוצרים מקום שללא ספק מומלץ, גם כארוחת צהריים, והיה לנו ברור כשמש שנחזור אליו שוב ביחד עם חברים.

חשבון בבקשה:
לחם יאמאס – 15 ₪ 
סקורדליה – 19 ₪ 
דג ים כבוש (מוסר) – 44 ₪ 
מאפה אתונה מכמורת – 39 ₪ 
גירוס טלה - 49 ₪  
מחבת ים זוגית – 132 ₪ 
מלבי יאמאס – 32 ₪ 
אוזו 15 – 2 כוסיות – 30 ₪ 
סה"כ 360 ₪ לארוחה מצוינת וערב מקסים עם אווירת חופש ביוון

יאמאס, בית ינאי. 053-9374929

* הכותב ביקר כאורח המסעדה
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא