נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

באמצע שנות ה-80 יצאו חברי זהו-זה (לצעירים שבינינו – תכנית טלווזיה מיתולגית עתירת רייטינג) לתכנית שטח בגליל. זמר הבית של התכנית באותה תקופה, שלמה גרוניך, הלחין למילים של נירית ירון (אין קשר משפחתי לכותב שורות אלו) את השיר: הגליל, הגליל, משהו בלתי רגיל; הוא נמצא לא רחוק, הוא מתאים לכל גיל. הנוף מהמם, האוויר מרומם, כשאני זקוק לגיוון, אז אני מתגלגל בכיוון. 

מתמזגת עם הסביבה
נזכרנו בשורות הללו בדרכנו לביסטרו הגר אשר בכפר חנניה, וחשבנו שוב על השורות כאשר נכנסנו ליישוב והגענו למסעדה עצמה. הגר הקימה מסעדה בחצר ביתה ברוח גלילית עם סוכת גפנים, עץ זית דומיננטי, אווירה שקטה ואוכל ביתי מצוין.

החיבור לנוף ולמקום ניכר בכל פרט ופרט, המבנה הסגור יושב על דק מעץ טבעי וקורות עגולות מעצים גדולים המשמשים לבניית סוכות גפן, מהגינה המקסימה ניתן לראות את הנופים של רכס מירון והרי הגליל ובחורף ניתן לראות את הרי הסביבה לבנים משלג. הצמחייה בגינה נבחרה כך שתתאים לצמחייה המקומית ותתמזג עם הטבע, וכוללת גם גינת תבלינים.

הגר, בעלת המקום, עבדה שנים רבות בקבוצת שטראוס בתחומי הרכש וחומרי הגלם, והכירה את עולם המזון על כל נגזרותיו. לפני כשנה החליטה הגר לפתוח מקום משלה, אשר יגיש מזון מקומי בשעות פתיחה המתאימות לה ובסגנון שלה, בדומה למסעדות בחבלים הדרומים של צרפת או צפונה של איטליה.

שעת המשתה
הגענו בשעת ערב ולאחר שעצרנו את נשימתנו למראה הנוף, האווירה והשקט שמסביב, ניגשנו לבחור את האוכל. פתחנו בבירה פאולנר ומבחר טאפאסים. חיש מהר הגיעו אל השולחן חמישה טאפאסים:  סלט סלק צלוי, עדשים שחורות וטחינה גולמית ולצדו יוגורט יווני; קובה מטוגנת ממולאת בגבינות מצוינות; כרובית מטוגנת בטמפורה ומטבל יוגורט; סלט טבולה פטרוזיליה, כוסברה ובזיליקום קצוצים עם צנוברים, שקדים פרוסים, בצל מטוגן וחמוציות, ואחרון חביב - חצילים קלויים ברוטב רכז רימונים, דבש, לימון וטחינה גולמית, מעוטרים בעלי בזיליקום ואגוזי מלך.

יחד איתם הגיעו לחם הבית עם ממרח זיתים, פסטו וחמאה. ניכר שבכל הסלטים נעשה שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים. המנות משלבות טעמים שהגר חוותה בילדותה (המטבח של סבתא) לצד פרשנות חדשה של הגר למנות (שימוש ביוגורט יווני, רוטב החצילים המיוחד הכל כך שונה ממנות החצילים המוגשות ברוב המקומות).

המנות הראשונות השאירו טעם של עוד, אבל בטרם הספיק הטעם לעבור, הגענו אל העיקר. לעיקריות הזמינה שותפתי לארוחה רביולי גבינת גורגונזולה ואגסים ברוטב חמאת מרווה, שמנת, רוקפור ואגוזי פקאן. הרביולי היה איכותי בצבעו, עדינותו וטעמו, והרוטב שסביבו גם הוא משדר עדינות ואלגנטיות. שותפתי סיפרה שהמנה מזכירה מסעדה שבה אכלה לפני כשנה במילאנו.

אני הזמנתי את הנקניקיות טלה בליווי תבשיל שוקרוט ותפוחי אדמה. הגר, שכאמור מקפידה מאוד על חומרי גלם וספקים, קונה את הבשר ממרינדו, שהוא המקום המוביל באזור לבשר איכותי ומספק בשר לטובות המסעדות בארצנו. השוקרוט (תבשיל המזוהה מאוד עם חבל אלזס שכיום שייך לצרפת ובמהלך 3 המאות האחרונות עבר בין גרמניה לצרפת, כאשר בעבר היה מדובר בתבשיל כרוב כבוש עם נקניקיות שעברו עיבוד מוקדם היוצרים מחית) היה מנה מאוזנת וטובה, ומתאימה לצד בירה קרה וחברים טובים.

סיימנו את הארוחה עם קינוח בר אגוזים מוס שוקולד עם אגוזים ופצפוצים בציפוי שוקלד – קינוח מתוק לסיום של ארוחה נעימה וטעימה.

למי מתאים
הגר ביסטרו יתאים מאוד לאורחי הצימרים באזור, בין אם זה זוגות ובין אם משפחות, כמו כן הביסטרו יתאים מאוד לאלו הרוצים ערב עם החבר'ה או ערב רומנטי עם בן הזוג. בימי חמישי בערב מתקיימות הופעות במקום. שווה לעקוב ולבדוק.

חשבון בבקשה:
מבחר טאפסים (65 ₪ ליחיד) -  130 ₪ 
רביולי גורגונזולה ואגסים – 69 ₪ 
נקניקיות טלה – 65 ₪ 
בר אגוזים -  32 ₪ 
סה"כ – 296 ₪  לערב גלילי מצוין, כנראה שהגליל הוא באמת משהו בלתי רגיל ומתאים לכל גיל

הגר ביסטרו, כפר חנניה. 053-9365754

* הכותב הינו אורח של המסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי