נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אין מקום נכון יותר מהקומה ה-49 של עזריאלי וממסעדת 2c הכשרה הממוקמת בה, לומר עליו כי מה שרואים משם לא רואים מכאן. לא חשבתי שתל אביב, שנשקפת אליך ממרום המגדל הזה שונה כל כך ממה שאתה רגיל לחוות מלמטה. לא חשבתי שהפאר וההדר המוקפדים כל כך ב- 2c יקבלו משנה תוקף על רקע טפט גוש דן השוקק חיים שמחוץ לחלון. לא חשבתי שהליכה עם אחי למסעדה רומנטית מלאה בזוגות מאוהבים תציג גם אותנו כאחד מהם. הובלנו לשולחן, בעודי מנסה לייצר תנועות גוף גבריות מוחצנות, שעשויות להקל ולו במעט את הדימוי הדבק בי בקרב הסועדים במקום. התיישבתי מבסוט בהנחה שסטרייטיותי לא עוד מוטלת בספק בין שכניי המתחלפים. בדיוק אז הגיעה מלצרית חביבה כשבידה תפריטים, והדליקה לנו נר. שיא הפאדיחות.

לא בכל יום חוגג גיל יומולדת וזו בהחלט סיבה טובה מספיק להפקיד בידיו את מושכות הארוחה הזו ולתת לו להחליט מה יבוא אל שולחננו, החל בראשונות וכלה בקינוחים. כפתיח הזמין בהמלצת המלצרית דואט סלמון ודג ים עם סלט של בצל, עגבניות ואננס על קרמל מיסו (54 ₪) וריזוטו שוק אווז עם פורטבלו (42 ₪). במנת הסלמון הוגש הדג חי ועליו נגיעות קוויאר. הסלט שלצידו ראוי לכל שבח. מנת הריזוטו הייתה אחת הטובות, אך בדיעבד הצרנו על כך שלא בחרנו מנה יותר ייחודית, שהייתה מזכה אותנו בטעימה נוספת מהיצירתיות חסרת הגבולות של השף. בסך הכל, שתי מנות שוות שהזכירו לנו את יעודן של מנות פתיחה, לגרות את חוש הטעם ולהכין אותו לבאות. חוש הטעם גורה והבאות מעולם לא נראו מבטיחות יותר.

קדרת כבש בבישול ארוך עם ירקות שורש בזעפרן, ותפוח אדמה מזוגג ממולא במג'דרה (115 ₪) ומנגד טורנדו רוסיני, פילה בקר 250 גר' המתנה אהבים בצלחת עם לא פחות משתי חתיכות  כבד אווז, כל זה על מצע של פירה עמוס שיטאקי ברוטב יינות רמת הגולן (138 ₪). אורגיית הבשרים המדהימה הזו השאירה אותנו פעורי פה. הבישול הארוך של הכבש הורגש מיד עם נעיצת המזלג. במערכת היחסים שבין בשר הכבש לשכניו לצלחת ניכרת שליטתו המוחלטת וטעמו מורגש היטב ולא רק בבשר, לפיכך מומלצת המנה בחום למצדדים בכבשים דומיננטיות, ולהם בלבד. תאוות בשרים.

קינוחים. אחד שוקו קוקו (38 ₪) ואחד ז'קונט שוקולד (38 ₪) שניהם פרווה כמובן. הראשון מוס של קרם שוקולד על שלולית של קוקוס, השני בצק שקדים עמוס במוס שוקולד פטל ואספרסו. השוקו קוקו מעולה עד כדי כך שאפילו ורדה הייתה מוותרת על ז'קונט השוקולד בשבילו. אין זכר לתפלות פרוויית בשני הקינוחים. אם תסעדו במהלך השבוע ב-2c ותזמינו את העסקיות המוצעות במקום ב 79 שקלים, תוכלו לבחור את הקינוח שתחפצו בו תמורת 20 שקלים בלבד. נשמע שווה.

כוסות הקברנה של גמלא (38 ₪ האחת) שליוו את ארוחתנו, ראויות אף הן שיכתבו עליהן מילה טובה. אז הנה אני כותב.

לא זול התענוג הכשר הנדיר הזה, אבל שווה כל שקל. בין אם בקטע רומנטי, בין אם בארוחה משפחתית חגיגית ובין אם רק בשביל לסעוד בראש המגדל עם הנוף עוצר הנשימה הנפרס למולכם. ב-2c כיוונו גבוה, הכי גבוה בתל אביב. כיוונו וקלעו בול. 

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
כמו בחו"ל: המעדנייה של גולדשטיין
ארוחה קונספטואלית מארץ האגדות
מרגישים בבית בדג על הנחל
מירנצ'ו תסחף אתכם למרכז אמריקה
נוסעים לנס ציונה
יודעת את העבודה
כשזה תופס אותך
ברוב פאר והדר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר