נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רביבה וסיליה, בית קפה-מסעדה משפחתי, הוא מוסד ותיק ומוכר ברמת השרון. המאפים האיכותיים, הכריכים המשובחים, הבישול הביתי והאווירה החמה והמפנקת – הופכים את רביבה וסיליה למקום עם איכויות נדירות. בניגוד למרבית המקומות שמתהדרים בתואר "בית קפה-מסעדה" ומתקשים בעליל לשלב בין השניים, הרי שברביבה וסיליה נותנים פרשנות ראויה ומנצחת למושג.

הפרשנות הזו מתחילה בשעות הבוקר, עם ארוחות בוקר ממגוון סוגים, שהמובילה והמבוקשת ביניהם היא ארוחת בוקר במזנון חופשי המוגשת עד השעה 12:00. היא ממשיכה לאורך שעות היום עם מגוון מאפים מתוקים ומלוחים שמתאימים כשנשנוש קל ליד הקפה או ליד כוס מיץ (טבעי וסחוט במקום) ומסתיימת במגוון המנות והתבשילים שניתן להגדיר אותך כ"גורמה ביתי": מרקים, סלטים, תבשילים, קציצות, פסטות ובשרים.

אנחנו הגענו למקום בשעת ערב, ובגלל הטמפרטורות, שצנחו השבוע, פתחנו את הארוחה עם מרק בטטה ומרק פטריות וגריסים (מחירי המרקים נעים בין 28 ל-32 ₪). מרק הבטטה היה קטיפתי וקרמי, אך יחד עם זאת הצליח להיות קליל. מרק הפטריות שילב בין פטריות טריות למרק חמאתי עם גריסים רכים ונימוחים.

אחרי הפתיחה המוצלחת הזו, המשכנו עם שתי מנות ראשונות: מנת גרבלקס (38 ₪) שכללה נתחי סלמון דקיקים, שקופים כמעט, בכבישה ביתית ובטעם מעודן, ולצידם מיני בייגל וקרם פרש ומנת קרפצ'יו פילה בקר (42 ₪) עם סלט מצוין של שעועית רחבה, רוקט ופרמז'ן. עם המנות הגיעה גם סלסלת לחם הבית, לחם אגוזים חם וחמאה.

בעיקריות נהנינו ממנת ניוקי נימוח, תוצרת המקום, ברוטב חמאת עגבניות ופרמז'ן (55 ₪) ומקיש פטריות וכרישה (48 ₪) – קיש עשוי בצק פריך במילוי עשיר, אחד מיני רבים שמוצעים במקום, אשר מוגש כשלצידו סלט ירוק. עיקרית שלישית ואחרונה שהזמנו היתה מנה עסיסית של עוף בצ'ימיצ'ורי (52 ₪), שהוגש על מצע בטטות, תפוחי אדמה ושום אפוי. גם העוף הגיע עם סלט ירוק. לתפריט התבשילים במקום יצטרפו בקרוב, עם השקת תפריט החורף, שפע של תבשילי בשרים וקדירה, כמו ביף בורגיניון, אוסובוקו ועוד מאכלים מחממים, שמתאימים לימים קרים וגשומים.  

מרוצים מהמטעמים הביתיים-אך-משובחים ונינוחים מהאווירה הנעימה והשירות הקשוב, הגענו בצער מסוים, אך בציפייה דרוכה לשלב האחרון של הארוחה: שלב הקינוחים, שכן רביבה וסיליה היא גם קונדיטוריה ידועה ברמת השרון ומציעה מגוון מרשים של פטיסרי גורמה, לאכילה במקום או לקחת הביתה. אנו שמנו מבטחנו בצוות המקום, שבחר עבורנו מוס ערמונים, מנה עשירה וקרמית עם טעם מתוק ועשיר המומלצת בחום למי שמתגעגע לטעם הייחודי של ערמונים מסוכרים, שאותם (לי לפחות) יוצא לאכול בעיקר בחו"ל. עוגיות המקרון, בטעם פטל וקפה שטעמתי – הן ככל הנראה עוגיות המקרון הטובות בארץ – קטנטנות, עם בצק אוורירי ומילוי נהדר. מחירן של העוגות השונות המוגשות במקום נע סביב 30 ₪, ומחיר עוגיות המקרון הוא 4 ₪ ליחידה. אידיאלי למי שרוצה נשנוש קטן ומתוק ליד הקפה שלו.

חוץ מכל השפע המתואר לעיל, מציעים ברביבה וסיליה גם מגוון של שוקולדים תוצרת המקום (המחיר נע מ-4 ₪ לפרלין בעבודת יד ועד 25 ₪ ל-200 גרם מעדני שוקולד ארוזים), עוגיות לקחת הביתה, גרנולה ועוד מגוון של עוגות בחושות, עוגות קרם ובכלל. לכבוד חג החנוכה יציעו במקום גם סופגניות איכותיות, במחיר 5 ₪ האחת. ואם אתם משתייכים לז'אנר שמעדיף לאפות בבית ולא לקנות מאפים ומתוקים מן המוכן – תוכלו בכל זאת להתחבר למקום, שכן מפעם לפעם נערכות בו סדנאות אפייה, שבהן תוכלו לנסות ולהפוך לאופים מוצלחים בזכות עצמכם.   

*הכותבת היתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הפוך על ירושלים
אורו – חוויה מושלמת במקום אחד
המוציא לחם לימות הגשם
ואלס עם מטינה
המפעל פתח
בית השמש העולה
Fun Fun Fun
חמישה כוכבים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר