נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אל שורת המקומות השווים שנפתחו בעשור האחרון בנווה צדק (וגם לאלה שהיו שם עוד קודם) הצטרף לאחרונה "מטינה", קפה-מסעדה חדש יחסית שממוקם ברחוב שבזי 49 – בין שורה של חנויות מעצבים חמודות ומדוגמות להפליא. המקום נמצא במה שהיה פעם בית חרושת לברזל, ושופץ בטוב טעם ועם קריצה לתל אביב הישנה. רצפה בסגנון של תחילת המאה הקודמת, מכשיר רדיו ישן, שולחנות עץ ולידם כסאות עץ וקטיפה ומגולפים וגינה פנימית קטנה שבה אפשר "לשבת בחוץ", ובכל זאת ליהנות מהשקט.

התפריט, שכרגע נמצא בשיפוצים, שם דגש על ארוחות בוקר מכל העולם, וחוץ מזה יש שם גם מגוון של סלטים מעניינים, נקניקיות מרגז ונקניקיות אלזס ושירות לבבי ומחויך במנות גדושות. על השירות הלבבי והמחויך היה אחראי במקרה שלנו אביב, מלצר וברמן. הגענו בצהרי יום שני, חג השבועות וחג המים. נווה צדק הייתה נינוחה כהרגלה, ואפילו הצלחנו למצוא חנייה בקלות, אבל החום הכבד של יום חג השבועות איים להכריע אותנו, ואנחנו (אימא ואני) נכנסנו למסעדה כאילו בעוד רגע נתאדה מעליית הטמפרטורות. כדי לצנן אותנו ואת האווירה, פתחנו בלימונענע גרוסה, שהוכנה בבלנדר ברגע שהזמנו אותה (18 ₪). הלימונים הטריים והנענע הרעננה, יחד עם הרבה מאוד קוביות קרח – החזירו את חום הגוף שלנו לגבולות הנסבל.

מכיוון שהשעה הייתה כבר שלוש, ולאחר עיון קל בתפריט ובשלל ארוחות הבוקר הבינלאומיות שהוא מציע, החלטנו לבחור לא באחת האבבינ"ל (להלן: ארוחות בוקר בינלאומיות), אלא דווקא בצמד סלטים מרעננים כסיפתח ובסטייק עסיסי ונוטף כמנה עיקרית. סלט עלים צעירים בליווי אגסים, תאנים וגבינת רוקפור וברוטב ויניגרט אגסים (48 ₪) היה אחד מהצמד הנבחר והשני היה סלט חם-קר של נתחי סלמון צרובים על לבבות חסה בויניגרט קרמל ותפוזים (48 ₪). עם הסלטים הוגש ללא תשלום נוסף לחם דגנים שנאפה במקום, אך אביב הסביר כי הם נוהגים לגבות עבורו תשלום כאשר צמד סועדים חולק ארוחת יחיד או סלט אחד.

בגזרת הסטייקים, מדליוני פילה שהופיעו בתפריט לא הוגשו באותו היום, אך ספיישל יומי של סטייק אנטרקוט במשקל 300 גרם (ובמחיר 92 ₪) הוגש, ולו התלוו תפוחי אדמה, שמן זית, שום ועשבי תיבול.  חבל שבמטינה לא חשבו לצרף גם קצת ירקות בצד, או אולי סלט אישי, אבל כנראה שהגישה שם היא לתת לבשר לדבר.

הקינוחים במקום משתנים מדי יום וכתובים על לוח. ההיצע היומי כלל עוגת גבינה פירורים, סורבה, אבטיח קר עם גבינה בולגרית ועוד כמה. חשבתי ללכת על אבטיח קר ובולגרית, אך אלה אזלו, כנראה בשל החום הרב ועודף הביקוש, ולכן ויתרתי על הקינוח – כי ביום חג השבועות, אחרי ארוחת ערב החג ובראנץ' חלבי, עוד עוגת גבינה זה באמת קצת יותר מדי. במקום, הזמנתי עוד לימונענע קפואה (18 ₪) – שלא אכזבה והיוותה את הסיום המושלם לארוחה.



*הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הפוך על ירושלים
אורו – חוויה מושלמת במקום אחד
המוציא לחם לימות הגשם
המפעל פתח
בית השמש העולה
Fun Fun Fun
חמישה כוכבים
לוקאל-פטריוטיזם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר