נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יוזמה מבורכת ואנרגיות טובות הובילו את אורי, נטע ונעמה, שלושה שותפים לדירה לפתוח מסעדה הודית על גג ביתם. "24 רופי" על שם הרחוב בו התגוררו ומספרו. האוכל נעשה בצמוד לספרי בישול, השמועה על המקום עברה מפה לאוזן ואנשים ריחפו להם מאושר על עננת קארי צהבהבה.

המסעדה במתכונתה הפיראטית החזיקה מעמד מספר חודשים, עד שהשלושה החליטו לעבור שלב ולהתמסד. מצאו מקום, טבח הודי (שבמקרה היה גם חבר), אספו חלקי ריהוט מהרחוב: מזרנים, מיטות וספות ותקתקו מקום לתפארת מדינת הודו. ארבע שנים אחרי, אורי ונטע נשארו לנצח על המקום בגאון ושימרו אותו כמקום הכי קרוב להודו שאני לפחות מכירה.

מצוידת בבוגרת רישיקש בהצטיינות יתרה הגענו ל"24 רופי". סיטר התנגן לו ברמקולים בכניסה והטיפוס במדרגות הכין אותנו לבאות. תמונות של הודו מכל עבר, ריחות קטורת, אפילו לא עצרנו בקומת הביניים, עלינו ישר לגג. השקיעה התקרבה ולנו לא היה שום רצון לפספס. חלצנו נעליים כמנהג המקום והשתרענו על המזרנים עם הפנים למערב. הגג ענק ואפשר לבוא במתכונת קבוצתית או משפחתית מורחבת, לילדים המקום הוא גן עדן של ממש. נשמנו לרווחה.

תפריט המקום מצומצם וכולל רק שתי ראשונות. הזמנו את שתיהן. פורי - כיסונים דקיקים מקמח חומוס שלתוכם מכניסים גרגירי חומוס ובצל. המנה מוגשת עם שני רטבים: רוטב תמרהינדי חמוץ מתוק ורוטב וריאטה - יוגורט עם תבלינים וירקות (16 ₪) מנה מפתיעה וטובה לנשנוש שלפני. לעומתה הסמוסה (20 ₪) היא כבר מנה בפני עצמה - שני משולשי בצק פריך במילוי אפונה ותפוח אדמה מתובלן כמיטב המסורת ההודית, שמוגש גם כן עם אותם רטבים. עינב שבעברה ההודי אכלה אי אילו סמוסות לא הפסיקה להשמיע קולות התפעלות.

המסעדה צמחונית והעיקרית היחידה שניתן להזמין במקום זה טאלי (מגש מתכת עם שקעים) בשני נוסחים, קלאסי או ספיישל. ההבדלים קטנים ואנחנו הלכנו על ורסיית הספיישל (34 ₪), שכוללת דאל (תבשיל שעועית), שני סוגי סאבג'י (תבשילי ירקות) ואורז (בשדרוג ישראלי - מלא או לבן). לטאלי מתלווים צ'פאטי ופפדאם - לחמים קראנצ'ים עשויים מקמח עדשים. מנה מתובלנת לחך הישראלי, משביעה, פשוטה ומצוינת.

השמש החלה נוטשת אותנו לטובת ארצות רחוקות ואנחנו התענגנו מהאוויר והאווירה. נרות פזורים על השולחנות ואורי המקסים פינק אותנו בלאסי בננה ומנגו. תענוג של לאסי.

פטפוטים עם אורי, פטפוטים עם באי המקום, ומתברר שגם כאן, כמו בהודו, תמיד תוכלו לפגוש אנשים מעניינים.

מנוחה קצרה וקדימה לאחרונות. למי שמנת הטאלי התאימה בול למידותיו, צ'אי הוא פתרון אידיאלי לקינוח - תה הודי מהביל ומדיף ניחוחות, שימתיק לכם את הסוף. אם יש לכם עוד מקום, אני ממליצה על הגולאב ג'מון - כדור העשוי מאבקת חלב במי ורדים וסוכר (10 ₪). קינוח הודי קלאסי למי שבאמת אוהב מתוק וגלידת קולפי - גלידת פיסטוק, פירות יבשים ומי ורדים. מושלם לקיץ.

זו לא הפעם הראשונה שלנו במקום רק שמעכשיו זה קצת יותר רשמי בינינו..."24 רופי" לא רק ליוצאי הודו, אלא לכל הזקוקים לאוכל טוב במחירים הגיוניים ובאווירה קסומה.

*הכותבת היתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קודם ניקח את חיפה, ואז את תל-אביב
ד"ש לדיוויד ברוזה
לא נולדה אתמול
לכי תוכיחי שאין לך אחות
מפיוז'ן יוצא קונפיוז'ן
יפה תשיר לנו סולו
החיים כרול
הא! לחמה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר