נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רגע לפני ביקורנו ב"פאשה" בילינו אחר צהריים חינוכי. סיפרתי לחברה שהערב אנחנו במסעדה תורכית וחיש מהר פתח כל אחד מאיתנו את תיבת החוויות שלו מתורכיה. יונתן לקח מקום ראשון עם נסיעה לרגל צפייה בליקוי חמה, שבוע לפני רעידת האדמה הגדולה. מגיע לו. חברה אחרת, שלא היתה בתורכיה, זיכתה אותנו בסקירה היסטורית על המשטר העות'מאני (ז"ל) ועל השליט, כמאל אתא-תורכ, שחולל את המהפכה במדינה. זהו, מוכנים מאיתנו ל"פאשה" אין. וכך, הלומי חום, הגענו בשעות הערב ל"פאשה" ללא דרכון ועם המון תיאבון.

המקום אפוף קסם תורכי אורפאלי ומלא עד אפס מקום, אז אל תנסו אותם ותזמינו מקום מראש אם אתם בעניין. שתי כוסות יין הושקו באוויר ויריית הפתיחה נשמעה. מיכל, המלצרית התקתקנית, הסבירה לנו בנחישות וברגישות על כל המאכלים בעלי השמות האקזוטיים. בהמלצתה הוחלט לפתוח עם סוג'וק (28 ₪) - נקניק תורכי צרוב על הגריל, מעט פיקנטי ואטרקטיבי לחך, עלי גפן (24 ₪) - 4 עלי גפן חמימים ומעולים, סלט עגבניות נפלא (שללא הסבר מהתקתקנית היינו עלולים להחמיצו) עם רכז רימונים מתקתק בתיבול, שאיזן את חמצמצות העגבניות - מרענן כמו נענע בספל תה, וכמובן, לסיום מנות הפתיחה, הלחמה ג'ון (22 ₪). אל תפספסו את הלחמה ג'ון.

בזמן הראשונות לקחה מאיתנו התקתקנית הזמנה על העיקריות. יונתן בחר במנה מצוינת של דניס ללא אידרה (לא לטעות, אין הכוונה לפילה, פשוט רוצים להקל עליכם, זה הכל) ממולא בעגבניות, שום, טימין ושאר הפתעות בניחוח תורכי (68 ₪). אני בחרתי במדליוני בקר (82 ₪), שהגיעו רכים ועסיסיים, בדיוק במידה. המנות אינן מגיעות עם תוספות ועל כן צריך להזמינן בנפרד. יונתן לקח אורז צהוב שגם לא אכזב וערב לחך.

המקום כשר-בשרי [בשבת חוזרים לעבוד (תודה לאל...) שעה אחרי יציאת השבת], אבל החשש שלי מקינוחים פרווה הוסר כאשר הגענו לשלב האחרונות בארוחה. הקינוחים אמנם פרווה לחלוטין, אך טעמם נפלא. קדאיף מהטאבון (22 ₪) עם תה תורכי הולכים נפלא ביחד. מצע של אגוזים ופיסטוקים עם אטריות קדאיף מעל אחרי ביקור קצר בטאבון והעולם נראה אחרת. יצאנו מבוסמים מ"פאשה", מרוצים לאללה ובעזרת השם, נשוב לכאן בקרוב.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קודם ניקח את חיפה, ואז את תל-אביב
ד"ש לדיוויד ברוזה
לא נולדה אתמול
לכי תוכיחי שאין לך אחות
מפיוז'ן יוצא קונפיוז'ן
יפה תשיר לנו סולו
החיים כרול
לוסי בשמיים עם קארי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר