נגישות
נגישות

קודם ניקח את חיפה, ואז את תל-אביב

12 שנה ו-22 סניפים משגשגים כבר נמצאים באמתחתה של רשת קפה גרג החיפאית. לפני חודשיים נפתח הסניף התל-אביבי הראשון, בלב הפועם של דיזינגוף סנטר. אורנת למפרט יצאה לבדוק איך אומרים 'הפוך' בחיפאית

מסעדה ביום המסעדות של rest
אורנת למפרט
תאריך פרסום: 01/05/2008, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני 12 שנה, גרג וולף, אמריקאי נחמד (כך אומרים), החליט לפתוח בית קפה קטן במרכז הכרמל בחיפה. עברו השנים, וגרג נאלץ לשוב על עקבותיו לאמריקה. מכר גרג את הקפה הקטן, ארז חפציו וחזר אל מעונו. אם הוא רק היה יודע שעוד לפני שאסף את חפציו מהמסוע נפתח לו סניף נוסף בחיפה, ועוד אחד, וגם אחד בקרית טבעון ובקרית חיים, אולי הוא לא היה ממהר לארוז את הפקלאות. בכל מקרה, מהון להון, 22 סניפים של "קפה גרג" יש כבר בצפון.

לפני חודשיים, עשה "גרג" דנן עלייה לתל אביב המאתגרת. תל אביב שכבר גמעה בתי קפה רבים ואיכותיים. תל אביב שלא מתפשרת על הקפה שלה. ולא סתם לתל אביב, אלא ללב הפועם (חלושות, כן? הלוא הוכח מדעית כי לתל-אביבים אין לב) – דיזינגוף סנטר. חיפאית במיל' וקיבוצניק בדימוס נקראו לבדוק איך רשת "גרג" משתלבת בנוף התל אביבי, ולהלן הממצאים: הסניף החדש צמוד לצומת ספרים, ומעוצב באווירה ספרייתית לונדונית מקסימה בצבעי ירוק סיקסטיזי ועץ מלא. בהתאם למיקום, בצד יש ספרייה קטנה עם ספרים ומגזינים שמתעדכנים ומתחלפים מדי שבוע. אחד מבעלי המקום, איתי, עלם חמודות בן 25 שמפרפר במקום באכפתיות אמינה, כבש את ליבנו מרגע שנכנסנו. הוא הבוס שכולנו חלמנו עליו. איתי לא נח לרגע ודואג לכל אחד מהלקוחות והמלצרים שלו, הכל עם חיוך על הפנים ושק של אנרגיות חיוביות על הגב. את תודעת השירות הסימפטית הזו הוא הביא מחיפה, כנראה.

ונחזור למלאכה: הזמנו סיידר עם מקלות קינמון ותפוחים יבשים (15 ₪) ומיץ גזר ותפוז שנסחט במקום (16 ₪). לפתיחה, לקחנו סלט פטריות מרענן שהורכב מפטריות מוקפצות ביין לבן ושום, גבינת פטה ושומשום על מצע חסה וירקות טריים (37 ₪). את הסלט אפשר להזמין בשני גדלים – גדול וקטן. הגודל שבחרנו היה הקטן, והוא בהחלט מספיק לשני סועדים. ולגבי הסלט עצמו - הפטריות היו נהדרות, רק שכמות הפטה שהיתה על הצלחת,  על מצע מאסיבי של ירקות, הסתירה לי את היושבים ממול. אם קוראים למנה "סלט פטריות", רצוי שהן אכן יהיו המרכיב הדומיננטי בה, ולא הפטה. הקיבוצניק בחר בטורטיה אינצ'ילדה - רולים במילוי בשרים חמים ופיקנטיים בתוספת סלט מקסיקני (49 ₪), מעין שווארמה איכותית מגולגלת בטורטיה ספרדית. גם הסלט המקסיקני, שהזכיר יותר ניחוחות אסיאתיים יותר מלטיניים, חוסל בהנאה. לקחנו נשימה ארוכה והזמנו שתי כוסות של "קפה מאוד" (14 ₪ לכוס), קפוצ'ינו טוב ואיכותי עם סירופ איטלקי בטעמים, שגם נראה נהדר, במיוחד ליד פאדג' שוקולד חם בליווי קצפת וכדור גלידה (29 ₪).

לסיכום: אם הגעתם לדיזינגוף סנטר ונקלעתם למקום עם תפאורה קלאסית יפה, בעל בית תזזיתי וחייכן, מלצריות מסבירות פנים וניחוחות של חיפה, תדעו שהגעתם אל גרג (ותמסרו ד"ש לאיתי, אם זה לא קשה).





*הכותבת הייתה אורחת המקום.

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ד"ש לדיוויד ברוזה
לא נולדה אתמול
לכי תוכיחי שאין לך אחות
מפיוז'ן יוצא קונפיוז'ן
יפה תשיר לנו סולו
החיים כרול
הא! לחמה
לוסי בשמיים עם קארי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר