נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יום רביעי. יולי. חום אימים. הדבר האחרון שמתחשק לי לעשות זה לצאת מהבית. אם הייתי קובעת עם כל אחד אחר, הייתי מבטלת. אבל לא לאמא. 30 שנים מצטברות של הכנת סנדביצ'ים לילדים הם סיבה מספקת לא לבטל ארוחת בוקר חגיגית שכזו. קורנת כמו השמש היוקדת אני יוצאת מהבית. נכנסת לרכב ובפנים כבשן. החביתה היחידה שעולה בדעתי היא זו שאוכל להכין על מכסה המנוע. המיזוג מתחיל להשפיע את השפעתו המבורכת ואני בדרכי אל "מקום בלב", בית קפה ומסעדה בשוליים הירוקים של רעננה.

הגענו חצי מעולפות והתיישבנו ליד אחד השולחנות הפזורים בגן היפיפה של המקום. על אף שמדובר ביום חם במיוחד, הישיבה בחוץ היתה נעימה, בזכות השמשיות הלבנות המצלות והמאווררים הרבים המוצבים במקומות אסטרטגיים. עוד בטרם הצצנו בתפריט ומבלי שביקשנו, הגיש לנו המלצר הנחמד שתי כוסות מים צוננים.
תשע (!) וריאציות לארוחת בוקר מוצעות במקום. לא הסתפקנו במנה אחת ודגמנו טעימות מלא פחות מאשר ארבע ארוחות בוקר מופלאות.

"ארוחת בוקר מהלב" (52 ₪) כוללת ביצים, סלט ירקות, מבחר גבינות וסלטים, חמאה, ריבה ביתית, לחמים ושתייה קרה וחמה. מדובר בגרסה מושקעת במיוחד של ארוחת הבוקר הסטנדרטית. למקומות אחרים יש הרבה מה ללמוד. סלט אבוקדו, פלפלים קלויים, סלט תפוחי אדמה, סלט טונה ועוד צלוחיות עגולות מלאות כל טוב הוגשו אל השולחן, לצד יתר המרכיבים שצוינו.

בהמשך טעמנו מ"ארוחת הבוקר מבית סבתא רשל" (52 ₪), על טהרת המנהגים של יוצאי בולגריה, יוון ותורכיה. ארוחה זו כוללת, איך לא, בואיקוס (סוג של בורקס מאורך) ממולא גבינות ותרד, גבינת פטה על פלפל קלוי, סלט גינה חתוך גס, צזיקי טרי ושתי ביצים חומות.

לאור הצלחת מאפה התרד, טעמנו גם מרול העיזים (48 ₪), העשוי פיתה דרוזית מגולגלת ובתוכה גבינת עיזים, חציל קלוי, פלפל בתחמיץ ועלי בזיליקום. אני לא חובבת גדולה של גבינות עיזים ולמרות זאת נהניתי מהמנה.

אחרון חביב, בסעיף ארוחות הבוקר, היה סלט הבריאות (48 ₪). לכאורה מדובר בסלט פשוט: עלים, נבטים, עגבניות שרי, פטריות, גרעינים ואגוזים, אבל התיבול הפך את המנה לתענוג אמיתי.

קשה להתעלם מההשוואה המתבקשת למקום כולו. לכאורה, מקום באווירה של פעם, לא מעונב, לא מתיימר, פשוט. גם המנות מורכבות מחומרים טריים (לפעמים ממש מגינת הירק המקומית), אבל לא מתחכמים. במבט שני, מדובר הן במקום והן במטבח יוצאים מן הכלל, עם הקפדה על כל פרט ברמה שלא ראיתי הרבה וטעמים פשוטים ומדויקים.

לסיום התפנקנו עם צלחת עוגיות ומנה אוורירית ואקזוטית של קרם פסיפלורה וקוקוס, שהיתה כה יפה שכאב הלב לטעום ממנה. אל דאגה, זה עבר לי אחרי הטעימה הראשונה.

כמו בביקוריי הקודמים במקום, מקום בלב, מצליחים לשמור על השילוב הבלתי אפשרי לכאורה של איכות גבוהה ואווירה נעימה ולא פורמלית. גם אם זה אומר להגיע במיוחד, תנו להם צ'אנס, הם עובדים מהלב.

*הכותבת היתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מקום בלב ברעננה
053-9440962

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עסקים כרגיל
ג'ואי ג'רמיה
החופש לחגוג
היאכטה של השכן
מקסימום שוקולד
אויש, תנוחי
בוקר טוב, עולם
הררי חן
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר