נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עוד לפני שהכרתי את אדון ג'רמיה באופן אישי, כבר היה לי ברור שמצאתי חבר חדש. איך אפשר להתעלם ממקום שמשלב מיקום מעולה, אוירה מגניבה ולוגו של עצלן עם ראסטות במשקפי שמש?

בית הקפה 'ג'רמיה' נמצא בצפון רחוב דיזנגוף האלמותי, המיקום הגורם למתווכי נדל"ן להזיל ריר. למרות שבמהותו הוא בית קפה שכונתי, ניתן למצוא בו גם אזרחים מן השורה שהגיעו, השם ישמור, גם מחלקים אחרים של העיר. לעיתים אפילו תיירים מחוץ לתל אביב. החזית הפונה אל הרחוב משופעת בחלונות מאורכים, מהם ניתן להשקיף על היושבים בחוץ ועל העוברים והשבים. העיצוב בפנים אורבני אך לא מנוכר והזכיר לי את בית הקפה המפורסם מהסדרה 'חברים', עם הספות הנוחות והתאורה העדינה.
חיפושי החנייה לא שברו את רוחנו ולמרות שהיה זה ביקורנו הראשון במקום, התקבלנו כמו אחד מהחבר'ה. התפריט בג'רמיה משלב מנות בית קפה סטנדרטיות כמו סלטים וטוסטים, לצד מנות מפנקות כמו של אמא ומנות עם טוויסט חדשני ומפתיע. שווה להתעניין במנות הספיישלים שלא מופיעות בתפריט, ניתן למצוא שם הפתעות קולינריות שוות.

פתחנו את הערב בטעימות מכל ספקטרום הטעמים המקומי. קיבלנו מנה של שרימפס צרובים עם עגבניות, פטרוזיליה שום וחמאה (38 ₪), שהיו עשויים במידה ולא איבדו את המרקם הנגיס הנדרש. מנה נוספת הייתה סלט קינואה, הכולל שלושה סוגים של קינואה (כן, מסתבר שיש יותר מסוג אחד), עלים ירוקים, פירות מיובשים, שומר וצנונית ברוטב חמצמץ (38 ₪). הסלט היה קיצי, מרענן ומהנה לנשנוש. באומץ לב טעמנו גם מנה של כבד קצוץ עם בצל וצנימים (26 ₪), שהיווה תחרות יפה לזה של חמותי.

המנות הראשונות הציבו סטנדרטים מאוד גבוהים. זו בהחלט רחוקה מלהיות רמה ממוצעת של מנות בית קפה טיפוסיות וקצת דאגנו שמא נתאכזב מהעיקריות. גם כאן, טעמנו שלוש מנות שכל אחת שייכת לאסכולה שונה לגמרי, במגמה לבחון האם ג'רמיה שולט בחומר הנלמד. המנה הראשונה שהגיעה לשולחננו הייתה לזניה בשרית ברוטב רוזה (45 ₪) - מנה נדיבה טובלת ברוטב וטעימה מאוד. המנה השנייה הייתה דגים חריפים - חתיכות נקיות מעצמות של פילה בורי בתבשיל ירקות וחומוס, המוגשת בתוספת לחם לבן (45 ₪). ניתן להתווכח על רמת החריפות. לטעמי המנה לא חריפה במיוחד, אבל בהחלט עוקצת את הלשון, אז לשיקולכם. לבסוף ניסינו גם את מנת הדגל המפורסמת, המחזירה לקוחות לסיבוב נוסף - קציצות בקר אדומות בתוספת פירה (40 ₪). גם המנה הזו עמדה בציפיות, מנה פשוטה, לא מתוחכמת ובלי תוספות מיותרות.

בזמן שאנחנו טועמים, נכנסנו לא מעט אנשים ועשה רושם שהצוות הכיר באופן אישי כמעט את כולם. האוירה במקום והמוסיקה המשובחת גרמו לנו להתרווח בספות ולתצפת על הנעשה סביבנו. כך גילינו שבקומה העליונה ישנה עמדת פלייסטיישן, שנוצלה בהנאה ע"י גברבר ממוצע. מקום טוב לברוח אליו אחרי ריב עם החברה או סתם להעביר זמן בנחת. מבט מסביבנו גילה כי אנשים בשולחנות לידינו שורצים לא פחות זמן מאיתנו ונראה שג'רמיה היה רוצה שהחבר'ה יישארו. המלצה שלי - לחנות רחוק ולהגיע ברגל, ככה תוכלו להתערבב בתושבי השכונה ולקרוא לג'רמיה הקפה השכונתי שלכם.

 

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עסקים כרגיל
החופש לחגוג
היאכטה של השכן
מקסימום שוקולד
אויש, תנוחי
בוקר טוב, עולם
הררי חן
לחם, עבודה!
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר