נגישות
נגישות

ממותות בחנות חרסינה

דוד רוזנטל והג'מוס שלו מגיעים לטוקופיה – נקודת אור קולינארית כשרה במושבה הנשכחת נס ציונה - ומתפקדים כשני פילים רעבים מול העיצוב והאוכל המעודן והמושקע. היה טעים (ואפילו יש עסקית ערב)

מסעדה ביום המסעדות של rest
דוד רוזנטל
תאריך פרסום: 13/11/2007, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כמושבה ותיקה ביותר (נוסדה ב-1883 ו-100 שנה אחר כך קיבלה מעמד של עיר), אחת ההתיישבויות הראשונות של הביל"ויים ומסמלי החלוציות של ארץ ישראל במאה ה-19, נשארה נס ציונה מאחור. בדרך כלל כשמדברים על נס ציונה, מזכירים שמדובר באיזושהי נקודת מעבר בין ראשון לציון לרחובות, וכמקום שמהווה תחנת ביניים, גם שמה הקולינארי של העיר לא ממש הולך לפניה וספק אם תמצאו מישהו שאינו מקומי שידע להמליץ לכם על מסעדה טובה.

אז הנה, מישהו שאינו מקומי שיכול להמליץ לכם על מקום טוב ואיכותי לאכול בו, והילד הזה הוא אני. למקום קוראים טוקופיה, מסעדת גורמה כשרה ומשובחת, שאינה נופלת משום מסעדת שף אחרת בין אשקלון לזכרון יעקב (נו, אתם יודעים, אלה גבולות הגזרה שלי, פלוס מינוס). תחת ניצוחו של השף-בעלים קובי דלל, איש מוטרף באופן חיובי במיוחד (לא זכיתי לפגוש אותו, אבל לפי השילוב בין העיצוב לטעם אני יכול להעיד), מייצרת טוקופיה ארוחה איכותית, טעימה, משביעה ולא פחות חשוב מכך – באווירה נכונה, על כסאות מפנקים ומעל שולחנות מהודרים.

כמו פילים בחנות חרסינה הגיעו למקום הרומנטי הזה שתי ממותות – הג'מוס ואנוכי, הטווידלדי וטווידלדאם של עולם האוכל. שני שמנים שכמונו מיד חששו לצאת רעבים, כמו מרב מסעדות השף ש"מכבדות את עצמן" ונותנת מנות מיניאטוריות. כבר עם פתיחת הערב הבנו שהסיפור עומד להיות שונה. אחרי שני קוקטיילים מדהימים, האחד עם נתחי קיווי והשני סנטוריני - גויאבה ועלי נענע (32 ₪) ועוד כוס יין תרשיש, יצאנו לדרך. מלצריתנו המופלאה, שמרית (!marry me) הביאה לנו שתי פוקאצ'ות שלא מהיקום הזה בכלל. האמת? לא רצינו לאכול כדי לשמור מקום, אבל הן היו כל כך טעימות, שפירקנו אותן בלי רחמים. אחר כך הגיעו הפתיחים המלבבים, ואני ממליץ בחום מיוחד על מקלוני בשר הכבש על סלט חמצמץ, חציל הבלאדי הקלוי וקרפצ'יו הפילה בקר ברוטב לימון.

בכוונה השמטתי את מחירי המנות הראשונות, משום שלטוקופיה יש תפריט עסקי לא רק לארוחות צהריים, אלא גם לארוחות ערב. התפריט הזה כולל שתייה קלה, יין או בירה, פוקאצ'ה, שתייה חמה, מנה ראשונה ומנה עיקרית. במחירים שנעים בין 72 ל-169 ₪ אפשר להרכיב אחלה ארוחה. הנה לכם מסלול אחד מומלץ: יין, מקלוני בשר, אנטריקוט מיושן 400 גרם (איזו מנה! מזמן לא אכלתי סטייק כל כך טוב) וכוס תה ב-127 ₪. או אולי בירה, קרפצ'יו, פילה מיניון 350 גרם בציר בקר ויין אדום ב-169 ₪. אלה היו המסלולים שלנו, ולא התאכזבנו, לא מהאיכות ולא מהכמות, ויש עוד עשרות קומבינציות מעניינות בתפריט.

אם חשקה נפשכם בקינוחים, הג'מוס ואנוכי שמחים להמליץ על הסופלה המשובח (34 ₪), על הקדאיף המעולה (30 ₪) ועל מנה מופלאה שלא ידענו שקיימת בתפריט עד שהכירו לנו אותה מקרוב – סורבה אננס עם נתחי אננס חמים ומקורמלים שכובים בתוך סירה העשויה מחצי אננס טבעי. 42 ₪ למנה א-ל-ו-ה-י-ת.

אני מצטער להפר את האידיליה, כי בכל זאת – לראות את הג'מוס תופח עד שהוא כמעט מתפוצץ זה לא מחזה נעים לעין, אבל המפגע התברואתי הזה הוא בהחלט לא הבעיה של טוקופיה, מסעדה עצומה לאלה שאוכלים כשר או שסתם רוצים ליהנות מארוחה טובה. זה אולי לא זול, אבל זה בטח לא יקר, ופשוט שווה ללכת למסעדה שמקפידה על פרטי פרטים בעיצוב ובטעם. אם תחליטו ללכת, תרימו טלפון. אני אדאג שהג'מוס לא יהיה שם כדי להרוס לכם את החוויה.

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טוקופיה בנס ציונה
053-9415906

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עצם העניין
קציצה ממלכתית
ראש לאריות
היהלום שבמנגל
אם אין אני לי, מילי'ס
מי שלא עומד בחום, שייצא
לא על האספרסו לבדו
והי-ם עודנו מלא
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר