נגישות
נגישות

מי שלא עומד בחום, שייצא

לפני חמש שנים וחצי התמקמה מסעדת כרמים במושב סגולה הדרומי ומאז, מתחם מסעדות שלם הוקם סביב לה. דוד רוזנטל נסע לדגום את מטעמיו של שף סהר רפאל וחזר עם מסד אחר: הברבוניאס על הכיפאק

מסעדה ביום המסעדות של rest
דוד רוזנטל
תאריך פרסום: 17/04/2008, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחת התעלומות הגדולות, לפחות בעיני מי שלא נמצא באזור הדרום, היא איך הפך מושב סגולה, מושב תמים כשישה קילומטרים מצומת קסטינה, לאחת הפנינים הקולינאריות של המדינה. לא בדרום – במדינה. תחשבו על זה ככה: נכון שסגולה יושבת על ציר די מרכזי בין תל אביב לבאר שבע, אבל זו בדיוק הנקודה – המושב לא קרוב באמת לאף ישוב רב אוכלוסין. ובכל זאת, ירושלים, תל אביב, באר שבע, אשקלון – איך שלא תהפכו את זה, ייקח לכם 45 דקות או פחות כדי להגיע, וכאן אולי טמון הסוד. בציפייה. 

אבל התשובה האמיתית לסוגיה הזו נמצאת במקום אחד, מסעדה יפהפייה שנקראת "כרמים". מסעדת השף המשובחת הזו - בניהולו של השף סהר רפאל, המוכר לכם אולי מתוכנית הריאליטי "המטבח" - הוקמה לפני 5.5 שנים ועמדה איתנה וגלמודה בכניסה למושב, עד שכל מיני "מרגלים תעשייתיים" גילו את הפוטנציאל שיש באזור. התוצאה היא לקט של מסעדות איכותיות במחירים מאוד נוחים, מקומות שנראים כמו גני אירועים אבל מבטיחים חוויה אינטימית ועונג צרוף.

כשהגענו שנינו, הג'מוס והמושך בקולמוס, הביוויס ובאטהד של עולם הקולינאריה הישראלי, חשבנו תחילה שנקלענו לחתונה, לפחות לפי ההתרשמות הויזואלית. הרבה מכוניות במגרש החניה, כניסה מוארת על מדרגות עדינות מעץ ומקום גדול ומעוצב היטב. בחוץ חיכו לנו משתלה מטופחת, בריכות דגים והרבה, הרבה מאוד ירוק. כשמדברים על אווירה כפרית, אין טוב מזה כדי להמחיש.

כרמים, על אף היותה מסעדת שף, מחזיקה בתפריט שווה לכל נפש מבחינת מחירים. כך, למשל, בקבוק מרלו גמלא בינוני (750 מ"ל) שרכשנו עלה בסך הכל 51 ₪. תוכלו למצוא גם כוסות יין ב-18 ₪ (כל היינות מתוצרת הארץ), תעריף נמוך כמעט בעשרה שקלים מהממוצע. אבל לא על המחיר לבדו באנו לדבר כאן, כי אם גם על האיכות, ול"כרמים" בהחלט אין במה להתבייש. פתחנו עם המלצת היום של המלצרית החמודה שלנו – מרק עדשים ואורז (29 ₪), כדורי ריזוטו משובחים על יוגורט (36 ₪) וחציל בגדד (31 ₪), חציל קלוי בגריל עם בשר טלה וטחינה. כל אלה היו פתיחים מצוינים, אבל שום דבר לא ניצח את מנת הברבוניה (48 ₪) שכללה שבעה נתחים שתובלו היטב. איך אמר סמי בן טובים ב"מתחת לאף"? "וואלאכ, הברבוניאס על הכיפאק". כל מילה זהב.

משם המשכנו למנות העיקריות. גם כאן הלכתי עם המלצת היום, וגם כאן לא נפלתי. כלומר, ועוד איך נפלתי – מהכסא. שימו לב: שוק טלה במשקל 700 גרם עם פטריות, תפוחי אדמה חתוכים וסלט  - 118 ₪ של טירוף חושים ועונג עילאי. אם אתם לא אוהבים בשר שומני המנה הזו לא מיועדת לכם, אבל אם אתם לא מפחדים מטלה, אל תהססו. המנה לא מופיעה בתפריט, כך שכדאי לברר מראש אם היא מוגשת בערב שבו אתם מתכננים להגיע. הג'מוס לקח את פילה הדניס (79 ₪), שמגיע על מצע ירקות ברוטב שום, חמאה ויין לבן. מנה קצת שגרתית, אבל עשויה בשלמות.

הגענו לקינוחים, שאותם כרמים אינה קונה אלא מייצרת בעצמה באמצעות קונדיטורית הבית, אפרת דיכטר. הומלץ לנו על גבעת הנוגט (32 ₪), מקרון שקדים קריספי עם נוגט וקרם אגוזים בשוקולד קראנץ', ובהגינות צוינו גם ממדיה הקטנים. אז היא באמת קטנה, אבל אתם לא בכרמים בכל יום, וזהו אחד הקינוחים הטובים והמשובחים שתזמינו באיזשהו מקום. אלה 32 ₪ שנגמרים די מהר, אבל הטעם שלהם פשוט בלתי ניתן לתיאור. חוץ מזה הזמנו גם את הטריקולור (31 ₪) – מוס בשלושה טעמים המוגש בכוס, ובא לכרמים גואל.

רוב הלקוחות של כרמים מגיעים מפה לאוזן. אתם יודעים, הכוח האמיתי של בית עסק טמון בשיטת ה"חבר מביא חבר", יותר מכל פרסום אחר. אז לפחות באופן חד פעמי תתייחסו אלי כאל חבר שלכם ופשוט תגיעו. ההנאה מובטחת במאת האחוזים. ואה, כן – אל תשכחו את משפט המחץ: הברבוניאס על הכיפאק (ובעצם, הכל).

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עצם העניין
קציצה ממלכתית
ראש לאריות
היהלום שבמנגל
אם אין אני לי, מילי'ס
לא על האספרסו לבדו
והי-ם עודנו מלא
משהו-משהו טואטלי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר