נגישות
נגישות

אם אין אני לי, מילי'ס

לא בכדי קיבלה משפחת בלום מ'יוליסס' מקום של כבוד בספר דברי הלילות של ת"א. אחרי צמד הפאבים האיריים, מגלים דוד רוזנטל והג'מוס הנאמן שלצדו את הלאונג'-בר מילי'ס ברמת החי"ל – הצלע הרגועה במשפחה

מסעדה ביום המסעדות של rest
דוד רוזנטל
תאריך פרסום: 05/06/2008, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את רוני, הבעלים של מילי'ס, פגשתי לראשונה לפני כשנתיים כשעשיתי ביקורת בלאו בלומ'ס ברמת החי"ל, שרוני הוא אחד מבעליו. לאו בלום, למי שלא מכיר, הוא בן זוגה המיתולוגי של מולי בלום מהספר האלמותי "יוליסס" של ג'יימס ג'ויס וגם מסצינת הברים בישראל. לפני שמונה שנים, כשז'אנר הפאבים האיריים לא היה קיים, נפתח המולי בלום ברחוב הירקון ולפני ארבע שנים הצטרף אליו לאו. אחת השאיפות של רוני, ברנש נחמד ממוצא שבדי, הייתה להנחיל בישראל את תרבות השתייה. ההצלחה, כך הוא עצמו מעיד, חלקית במיוחד, למרות ששני הפאבים הפכו לשם דבר ולמוסד.

כשזוג מתמסד הוא רוצה להקים משפחה, וכך יצרו רוני והאבות המייסדים של לאו ומולי בלום את הצאצא הקטן – מילי'ס, ששוכן בסמוך ללאו, מתחת למגדלי זיו ברחוב ראול ולנברג. באופן מפתיע משהו, דווקא מילי'ס הזאטוט, בת כחצי שנה בסך הכל, מכוון לקהל המבוגר יותר. בניגוד למולי וללאו, ברים איריים מא' ועד ת', מילי'ס היא לאונג'-בר שקט ונינוח שמגדיר את עצמו שכונתי. הוא לא נפתח בשביל עובדי ההיי-טק שבאים לרדת על דרינק לאחר שעות העבודה, אלא פעיל מתשע בערב, למשך חצי שבוע בלבד, מרביעי עד שבת, כשבראשון עד שלישי הוא מקדיש את עצמו לאירועים פרטיים. מילי'ס הוא מקום יפהפה שמעוצב בטוב טעם, בסגנון שמתאים לכל הזמנים - פשוט, קליל ולא יומרני. כשהגענו הייתה ברקע מוזיקת סופט רוק ניל יאנגית שהתחלפה בהדרגה לרגאיי ולקצת פופ שקט.

בגלל הסמיכות הגיאוגרפית, דלת לצד דלת, המטבח של לאו ומילי'ס משותף, אבל התפריט שונה בתכלית. במילי'ס תוכלו למצוא פתיחים נאים כמו סופלה פטריות משובח (28 ₪), שיפודי פרגית מושרים במרינדת יין לבן (27 ₪), קרפצ'יו פילה בקר (27 ₪) וגם המאכל שכל כך נדיר פה (וששותפי הקבוע, הג'מוס, קורא לי "טראש" בגללו) – מקלוני גבינה צהובה מצופים בפירורי לחם מטוגנים, מה שקרוי בלשון המומחים "מוצרלה סטיקס" (34 ₪). יחד עם הפתיחים לקחנו לנו קוקטייל שנקרא "ונילה באבלי" (44 ₪), שנרקח מוודקה וניל ושמפניה כשעל דפנות הכוס מפוזר סוכר חום, ומוחיטו אפל (43 ₪). ואל תטעו, גם אם המקום הוא לא בר אירי, תוכלו למצוא בו עשרות סוגי משקאות אלכוהוליים לפנק בהם את עצמכם - בירות, יין, וויסקי, ליקרים, קוניאק, ג'ין, טקילה ועוד במבחר שלא מבייש אף פאב בישראל, וכנראה שגם באירופה.

רוני המליץ לנו על הקלאב סנדוויץ' מילי (45 ₪), שלוש פרוסות לחם לבן עם רוסטביף, חזה עוף, עגבניות קלויות, בצל סגול, חסה וביצה קשה. הג'מוס, בהמה שכמותו, מייד קפץ על המציאה. הוא התמוגג, אבל אפילו לו היה קשה לסגור את הפינה עם הסנדוויץ' הענקי שקיבל. אני "הסתפקתי" במדליוני פילה בקר (המנה מגיעה בגדלים שונים, זו הגדולה שלקחתי עולה (81 ₪) בתוספת נתחי תפוחי אדמה מטוגנים. רגע לפני הקינוחים הורדנו דז'סטיף של פרנט ברנקה, רק כדי לנקות את התעלות ביעילות, ואחר כך קידמנו בברכה את פניהם של טארט התפוחים העצום בגודלו (31 ₪) ופלטת שוקולד (43 ₪), מנה אנינה של מוס שוקולד, בראוניז וטראפלס.

אלמנט ההפתעה שיחק תפקיד אצלנו, כי קיבלנו מוצר שונה ממה שחשבנו שנקבל. אחר כך ראינו את רוני הולך לעזור למלצריות ולמארחת, קשוב לכל לקוח. במדינה שבה תוחלת החיים של פאב ממוצע היא משהו כמו שנה עד שלוש, "משפחת בלום" פתחה שושלת די מכובדת של מקומות בילוי. לפי האוכל, האווירה והשירות, קל להבין מדוע.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עצם העניין
קציצה ממלכתית
ראש לאריות
היהלום שבמנגל
מי שלא עומד בחום, שייצא
לא על האספרסו לבדו
והי-ם עודנו מלא
משהו-משהו טואטלי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר