נגישות
נגישות

סופר טעים

יהל ליפשיץ זכתה למתקפת סושי בלתי פוסקת, טעימה במיוחד ויפה להפליא בסופר סושי. בין מנות מפתיעות (יפניות יותר או פחות) לפריטי עיצוב מעוררי קינאה (שחבל שאין בטייק אווי), מצאה עצמה תוהה איך רק עכשיו גילתה את המקום

מסעדה ביום המסעדות של rest
יהל ליפשיץ
תאריך פרסום: 25/09/2008, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הסיפור שלי עם 'סופר סושי' התחיל ברגל שמאל. בן זוגי ואני פשוט לא הצלחנו למצוא מועד מתאים לבקר במקום. עד שהצלחנו למצוא שעה סבירה בערב פנוי, אתרע מזלנו ונאלצנו להביא לדירתנו בדחיפות דיירת מכובדת נוספת - החתולה שלי. מה הבעיה, תשאלו? ובכן, זו לא סתם חתולה. זו חתולה באה בימים, בעלת הרגלים שונים ומשונים, שרק במאמצים רבים הצלחנו להביאה אלינו בשלום בלי שום טראומה. כך שבמהלך כל סעודת המלכים שזכינו לקבל ב'סופר סושי', חלפו בראשי מחשבות כגון "האם קוצ'י בסדר? האם היא כבר יצאה מהכוך בו היא כרבלה את עצמה? האם היא הצליחה להבין איפה האוכל ואיפה ארגז הצרכים ולא בלבלה ביניהם??". אני בטוחה שכולכם מסכימים עימי שקשה ליהנות כך מארוחה. אך הפלא ופלא, נהניתי גם נהניתי! עד כדי כך שכל מי שדרש בשלומי יום למחרת, זכה לשמוע (בנוסף להרצאה בנושא רגישותם של חתולים לשינויים בסביבה), גם על נפלאותיה של המסעדה.

בראש ובראשונה, האוכל מצויין. התפריט החדש-דנדש מוצג בצורה מפתה באמצעות צילומים אסתטיים ומכיל הרבה חידושים וגיוונים, שעוד אגיע אליהם בהמשך. שנית, המסעדה עצמה יפה. יפה מאד, הייתי אף מעזה וכותבת. את הבאים מכיוון בן יהודה מקדם ציור קיר יפהפה של רמי מאירי (על פי הבעלים, מעבר להיותו יפה, נועד הציור לחבר את המסעדה לתל אביב). השולחנות, בחוץ ובפנים, מסודרים בצורה נוחה. האווירה צעירה, בלי להיות רועשת וזועקת, לא מעט בזכות המוזיקה הטובה שהושמעה בווליום סביר. ויותר מכל, מורגש שניתנה הרבה תשומת לב לפרטים הקטנים: מהבובות שמקשטות את הקיר על יד הבר, דרך כלי האוכל היפים ועד לצלחת עליה מונחות מגבות הנייר בשירותים (הנקיים, יש לציין). הברקות בדמות הצלחת הזו הן מסוג הדברים אליהן אני מפללת בעיצוב הדירה של בן הזוג ושלי. ובכלל, מאז שעברנו לדירה הזו חידשתי את מנהגי הישן, ובכל מקום בו אני מבקרת אני מחפשת פריטים שהייתי מוכנה להניח גם בבית. בסופר סושי היו הרבה כאלו, ולמסקנה הזו הגעתי הרבה לפני שהתחלנו לזלול.

מסתבר שכשיש תמונות לוקח הרבה יותר זמן לקרוא, ולכן התעמקנו ארוכות בתפריט. בעל המקום, איציק, נחלץ לעזרתנו והציע לשלוח אלינו דוגמאות מייצגות של התפריט החדש. תוך כרבע שעה התחילו להישלח לעברנו עוד ועוד מנות מהמטבח. התחלנו בכיסוני סלמון מנגו (32 ₪ ל-2 יחידות), שהורכבו מאורז עטוף בסלמון עם קוביות מנגו. החיסרון היחיד של המנה היה הגודל שלה. היה קשה מאד לנגוס בכיסונים באופן שישלב את כל הטעמים, אך כשהצלחנו לעשות כן, גילינו שילוב מיוחד להפליא. לאחר מכן דגמנו אורמאקי סלמון-טוביקו שחור (34 ₪ ל-8 יחידות) שהיה מרענן בשל המרקם המיוחד של הטוביקו, אך גם אותו היה קצת קשה לאחוז מכיוון שהיחידות עוצבו בצורת משולש. בשלב הזה החלטנו שבעת הצורך, נעבור לידיים, כי הטעם יותר חשוב לנו מהאסתטיקה. עם זאת, מזל שבסופר סושי לא מסכימים איתנו ומקנים חשיבות זהה לשני האספקטים, כי היה כיף לקבל לשולחן מנות כל כך יפות. את המנה הבאה, מרק אוסווימנו (26 ₪) קשה היה לעצב בצורה מיוחדת, עובדה שמסבירה את הקלות בה זללנו אותו. זהו מרק דגים עם סי-בס, פטריות ואצות, שנשאר על שולחננו לאורך כל הארוחה, וגם כשהתקרר המשיך להיות טעים. תוך כדי לגימת המרק נחתה על שולחננו צלחת עם פלאפל אדממה (22 ₪ ל-5 יחידות) שהיו ללא ספק אחת מהמנות המנצחות של הערב. מדובר בפלאפל העשוי מתערובת של חומוס ואדממה, שמוגש עם רוטב צ'ימיצ'ורי יפני מצויין בתוספת אדממה קלאסית בצד. טעים-טעים. המשכנו עם מנה מפתיעה - קריספי פיצה (34 ₪). בצק דק ופריך, שעליו סלמון, עגבניות שרי, פלפלים קלויים ובצל, מוקרם בספייסי מיונז. הבטחתי לעצמי שאטעם ולא יותר מכך, כדי שיישאר מקום לסושי הקלאסי יותר, אך לא הצלחתי להתאפק. מנה מוצלחת (אם כי לא מאד יפנית, למיטב ידיעתי) שהצדיקה את הביטחון שנתנו באיציק.
קשה להאמין, אבל המשכנו לקבל עוד אוכל. כעת הונחו לפנינו 2 שיפודי סנדוויץ' סלמון טמפורה עם בטטה ואבוקדו (36 ₪ ל-4 יחידות). אני מתקשה לעמוד בפני מזון מטוגן, ולכן זו היתה אחת מהמנות החביבות עלי. לחובבי הסושי החם, זו מנה מאד מומלצת, אם כי לא מדובר בשילוב טעמים מקורי במיוחד. המשכנו עם עוד שיפודים, ופנינו לעבר 2 יקיטורי פרגיות (42 ₪), שלוו במצע פטריות שיטאקי ושמפיניון ברוטב טריאקי ג'ינג'ר. הפרגיות היו עסיסיות, אך את ליבי שבו כדורי האורז-טמפורה, שפרט לטעמם הפכו את המנה הזו ליפהפייה.
את מצעד המנות חתמו חטיפי ברבוניה (28 ₪ ל-4 יחידות) - ברבוניות ופטריות בטמפורה, עטופים בדפי אורז עם עלי בוקצ'וי, גזר ומלפפון. מאחר שהיינו שבעים ביותר, שמחנו למנה הקלילה הזו, שהלמה מצויין את רוטב הג'ינג'ר עימו הגיעה. בלי הרוטב לא הרגשתי הרבה טעם, אך בן זוגי טען שזה בגלל שהטעם עדין, בעוד אני עדינה קצת פחות.

כשסיימנו את האוכל התפניתי לחשוב שוב על החתולה. הפעם התרכזתי בניסיון לדמיין האם גם היא הייתה נהנית מסעודה בסופר סושי. אין לי ספק שהדגים הטריים היו קונים אותה, אך אני ושכמותי נמשכים גם לעיצוב היפה, למחירים האטרקטיביים, להיצע הרחב ולחוויית האכילה במקום. לא ברור לי איך חובבי סושי כמו בן זוגי וכמוני פספסו עד כה את סופר סושי, שקיימת כבר יותר מחצי שנה, במהלכה הוקמו 2 סניפי טייק-אווי באבן גבירול ובדיזנגוף בנוסף לסניף הדגל בו היינו. ברור לי בהחלט שעוד נשוב לשם.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר