נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשסיפרתי לחברים שאני ובן הזוג עתידים לסעוד ב'טאבולה' שמעתי שוב ושוב את אותן שתי תגובות. הראשונה הייתה זמזום של ג'ינגל שמסתבר שהייתי היחידה שמעולם לא שמעה ("תבוא לבקר בטאבולה... תרגיש שאתה באיטליה"). השנייה הייתה המשפט "וואו, הייתי אוכל/ת שם עם המשפחה שלי כל הזמן!". אני לא יודעת אם השורשים הצפוניים שלי הם הגורם הבעייתי,  אבל אני שמעתי על המסעדה לראשונה רק לפני מספר חודשים, כאשר בן הזוג ומשפחתו קבעו להיפגש שם (ועל כך נאמר, הגם אתה, ברוטוס?). עכשיו, אחרי שתי ארוחות שלמות במסעדה, אני מרגישה בנוח להכריז על עצמי כעל תושבת המרכז כדת וכדין, כי מסתמן שביקור בטאבולה הוא חוויה שכל 'מרכזיונר' אותנטי מחזיק באמתחתו.
הגענו למסעדה הלומי שינה ואחרי לילה רווי אלכוהול. על אף שהכנסנו לפינו בבוקר מספר פחמימות, עלי להודות שזו הייתה הארוחה הממשית הראשונה שלנו. בשעה שש בערב, כן, כן. קיבתי הריקה גרמה לי לקרוא את התפריט בשקיקה ולסמן לעצמי כוכביות מנטליות רבות מספור על יד מנות שהייתי שמחה לאכול. למרבה המזל (או אולי הצער, מיד תחליטו בעצמכם), המשמעת העצמית סייעה לנו להקטין את המבחר לשתי מנות ראשונות ושתי מנות עיקריות שקרצו לנו במיוחד. בסיוע המלצר החביב גל בחרנו בקרפצ'יו דניס בתיבול שמן זית ולימון (50 ₪) שהיה בעל טעם עדין ומילא היטב את תפקידו כמנה ראשונה מאחר והיה רענן וקליל. באומץ רב החלטנו לוותר על פוקצ'ה כך שלא יכולנו לנגב את הרוטב הטעים, אבל בהמשך שמחנו מאד מהחלטתנו זו, שהשאירה אותנו עם יותר מקום פנוי בבטן. בתחילה ביקשנו גם את האנטי-פסטי, אבל גל טען שיש מנות הרבה יותר מוצלחות ולכן שינינו כיוון וביקשנו גלילות חצילים במילוי ירקות, עם רוטב נפוליטנה וגבינת מוצרלה (32 ₪). זה היה מעדן אמיתי. מאלו שאני מצטערת שאין לי כוח (וייתכן שגם כישרון) להכין בעצמי בבית.
על אף שהתפריט עשיר ומגוון, החלטנו להתמקד במה שהרגיש לנו יותר איטלקי ולכן הלכנו על פסטה. ספגטי פירות ים (68 ₪) הכיל שרימפס, מולים, קלמרי וראשי קלמרי ברוטב עגבניות טריות, פלפלים אדומים, גזר ושום והיה לא פחות מנפלא. פירות הים היו מעולים, עושר הטעמים היה מענג והרוטב גרם לי להתחרט קצת שבכל זאת לא היה לנו לחם על השולחן. לזניית תרד ובשר ברוטב בשמל ועגבניות (59 ₪) הייתה אף היא מוצלחת ומכובדת בגודלה, גם אם כבדה קצת לטעמי. לא הצלחתי להרגיש יותר מדי את התרד, אם כי בן הזוג חלק על דעתי.
לקינוח חלקנו, שוב בהמלצת גל, פנקוטה שוקולד לבן ברוטב פירות יער (33 ₪, כמו כל הקינוחים) שהוגשה בעיטור עלי נענע. אני לא חובבת גדולה של קינוחים על טהרת השמנת, אך בכל זאת נהניתי. במיוחד כשגרפתי כמה ביסים עם הנענע. את הארוחה ליוו בקבוק מי עדן (11 ₪) וכוס יין אדום (28 ₪ לכוס במקום 32 ₪ משום שבחרנו ביין החודש, בציר 2005 מחבל קיאנטי), ויחד עם הפנקוטה לגמנו גם הפוך (12 ₪), שהיה סביר, לא יותר מכך.
מהקהל שהתחיל להתיישב במסעדה לקראת עזיבתנו ברור בהחלט שלפחות בימי שישי, וכנראה שגם בימות חול, זוהי אכן מסעדה משפחתית. אך גם בזוג הצלחנו, בקלות רבה, ליהנות מהאוכל, מהשירות הנעים ומהאווירה הרגועה. הפיקוסים והאקליפטוסים הרבים שמחוץ למסעדה, גזעי העצים שמשמשים כאלמנט קישוטי בתוכה והבתים המרשימים שמקיפים אותה (שמא עלי לומר אחוזות?) תרמו מאד לרוגע שהשתרר עלינו עם יציאתנו מהמקום. משערת שגם לבטנינו המלאות בכל טוב היה קשר לעניין. לא אתנגד להזדנב לארוחות משפחתיות נוספות במקום ואולי אפילו לארוחה זוגית נוספת.

*הכותבת הייתה אורחת המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טאבולה הרצליה בהרצליה
053-4872364

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר