נגישות
נגישות

ארמנדו מציגים: תפריט קיץ מול הים

מסעדת הדגים ופירות הים 'ארמנדו', השוכנת על הטיילת התל אביבית, השיקה תפריט קיץ חדש ומפתה. מעיין נטעלי סמולר והבחור שלה הגיעו כדי לטעום מהמעדנים, ליהנות מהשמש ולטבול בכחול העמוק שמולם

מסעדה ביום המסעדות של rest
מעיין נטעלי  סמולר
תאריך פרסום: 29/08/2010, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבחור שלי נולד וגדל ליד הים ולכן הוא לעולם לא יוכל להתרחק ממנו עוד. מי שגדל על הים, לעולם יחפש את קרבתו. אוושת הגלים, האופק הכחול והבלתי נגמר, ריח האצות. דבר לעולם לא ישתווה לרוח החופש והמסתורין שחופן בשבילו הים. כילדה שנשמה הרבה יותר רגבי אדמה יבשים מאצות מלוחות, אין לי הסבר למגנט הים שכמו הושתל בליבי. המגנט הימי תמיד ידחוף אותי להתקרב אליו יותר ויותר. כיום, כשהמרחק ביני לבינו עומד על כחמש דקות וחצי של הליכה, אני עדיין מתגעגעת אליו. ואם אני עצבנית אז כנראה שחוץ מזה שמישהו ממש עצבן אותי, גם עברו עלי כמה ימים נטולי ים. אחרי שלושה שבועות מרובי עבודה ונטולי ים, כלו כל הקיצים. שנייה לפני שאני לא מזהה את עצמי אני מכריזה על הפסקת ים.

אין דבר מתאים יותר מלהתחיל הפסקת ים במסעדת הדגים 'ארמנדו', אותה פתח ארמנדו (עמי) קדוש (שניהל בעבר את רשת המסעדות 'בני הדייג') על הקו הכי קרוב לים שניתן למצוא במרכז תל אביב. אין לי מושג איך הוא מצא את הלוקיישן המדויק הזה בטיילת התל אביבית, אך רק מי שקרוע על הים יתאמץ ויתעקש לפתוח מסעדה במקום כזה. מבעד לחלונות הצרפתיים השקופים לא נשקף דבר מלבד ים, ים ועוד ים.

לרגל העונה הלוהטת (והשנה היא לוהטת במיוחד) משיקים ב'ארמנדו' תפריט קיץ חדש, ואחרי שאנו טובלים את עינינו בכחול הנפלא הזה, מונחים על שולחננו כ-12 מאזטים צבעוניים של סלטים טריים הנעשים במקום, ביניהם: עגבניות שרי, חציל בלאדי בטחינה, חומוס פלפל אדום בחומץ, גזר, סלק, לימון כבוש ועוד. ניכר שהירקות טריים והסלטים אינם מתחכמים, אלא פשוטים וטובים. בלטו לטובה החציל, החומוס הנהדר והפלפל האדום. את המאזטים מלוות לחמניות הבית רכות, פריכות ואחרי ארבע כאלו - ראו הוזהרתם - גם ממכרות.

למאזטים הצבעוניים מתווספים שלושה לבנים: לָבּנה משובחת, שניכר בה שמגיעה הישר מהכפרים הערביים בצפון; איקרה עדינה מאוד בעלת מרקם קראנצ'י, שמתחסלת במיידי; ומשולשי גבינה שהרבה פחות עשו לנו את זה. כל אלו הולכים מצוין עם לימונדה טבעית (12 ₪) הנסחטת במקום. הצצה לתפריט היינות העשיר מגלה לנו מבחר יינות לבנים, אדומים ומבעבעים במחירים שפויים (90-180 ₪), כולל יינות מרתף מאיטליה וצרפת. אך כדי שהפסקת הים תסתיים במושלמות, אני נשארת עם הלימונדה והבחור שלי עם קרלסברג צוננת מהחבית.

בסקשן העיקריות מציע תפריט הקיץ של 'ארמנדו' מבחר מנות על טהרת הים: מוסר, פילה שולה, בס, בורי, מושט, פילה סלמון, ברבוניה, דניס וסטייק לוקוס, וכן מבחר דגי ים במשקל, כגון פרידה, לברק, לוקוס, מליטה, מוסר ים ועוד. על הסועד מוטלת המשימה לבחור את אופן עשייתן, בין אם מטוגנים בשמן, אפויים בתנור או צלויים בגריל. לצד מנות הים מוצעות גם כמה מנות על טהרת הבשר, כדוגמת כבד אווז, אנטרקוט ופילה בקר, המוגשות בתוספת תפוח אדמה אפוי בתנור עם רוזמרין, שום ושמן זית.

כדי להפוך את הפסקת הים לימית אפילו יותר, ומפאת החום הכבד, אנו בוחרים במנות הקלילות יותר. הבחור שלי בחבורת ברבוניות (94 ₪) קריספיות ונהדרות, ואני במיקס פירות ים (109 ₪). אני לא יודעת מה זה אומר על המסעדות בארץ, אבל מצאנו עצמנו באמת מופתעים כשגילינו שפירות הים כל כך טריים. את השרימפס והמולים הטריים טריים חיסלתי באחת, כולל את הסרטן המתקתק, ואילו את הקלמרים הקריספיים העברתי לבחור (עקב תקלת קלמרי אחת יותר מדי אי שם בעברי הספרדי).

לקינוח אנו מזמינים את עצמנו אל הכחול כחול הזה שעושה לנו טיזינג כבר שעתיים. ריצה לוהטת על החול וטבילה צוננת במים ממלאים אותנו לא רק בדגים, אלא גם באנרגיית ים קסומה שמלווה אותנו לכל אורך חמש וחצי הדקות שלוקחות אותנו הביתה, ושנשארת עוד הרבה אחר כך.

ארמנדו - הרברט סמואל 88, תל אביב-יפו 057-9442837 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מספר מזל
מספר מזל
רומא בתל אביב
החיים מתחילים ב-90
ג'ויה אהובתי
על דגים ותובנות קיציות
לראות מגבהים אחרים
דייגים בלב ובנשמה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר