נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אין כמו יפו בלילות
Strangers in the night של פרנק סינטרה מנשב על כינורו של נגן מיומן ברוח הקיצית המלטפת כתפיים וצוואר, השתברויות אור השבות אל החוף מנצנצות על רשתות דייגים סבוכות, ריח המלח עולה בנחיריים וסירות דייגים וותיקות מבהיקות באורו של ירח צהוב ורזה, טומנות בחובן אלפי מסעות מסתוריים. נמל יפו במלוא הדרו מביט אלינו בדממה מבעד לדמדומי שקיעה אחרונים. יש מפלט בעיר הזאת, והוא נמצא על סיפונה של האחות התאומה - יפו.

יש משהו מאוד מרגיע בלסעוד את ליבך כשכל מה שנקלט ברשתית העין הוא קו האופק של הים ועיניו הטובות של בחיר ליבך. הכל פתוח ויש תחושה מרחבית, נקייה מרעשים. ערב. סופו של שבוע סוער מנקז לנמל יפו עשרות משפחות וזוגות שבחרו לחגוג כאן אירוע משמח או מבקשים לסגור את השבוע באופן הכי רגוע באזור. יין גוורצטרמינר לבן חצי יבש (38 ₪) צונן נמזג לכוסות. מבחר צבעוני של סלטי הבית (25 ₪ לסועד ללא מנה עיקרית, 15 ₪ בהזמנת מנה עיקרית), מונח על השולחן בבטנן של דוגיות קטנות ולבנות: חמוצים, ממרח אבוקדו, ממרח ביצים, שני סוגים של סלטי חצילים, פלפלים אדומים, ומטבוחה. בלטו לטובה: ציזיקי מלבב, חומוס עשוי כהלכה, סלק טוב ובריא, סלט החצילים האדום. את אלו מלוות נאמנה פיתות טריות ופיתה קלויה עם זעתר.

מהים אל הצלחת
ברקע משתנה הנעימה לשירי ארץ ישראל הטובה. כמעט 40 שנה עוגנת מסעדת הדייגים לרציפו של נמל יפו. את המסעדה הקימו אהרון ז"ל ויעקב בר גיל, שני דייגים ותיקים כבר ב-1974! יעקב עלה מטריפולי בתור דייג ועד היום פעיל בעסק ואילו רני בר גיל, הבן, ממשיך את דרכו של אביו בניהול המקום (וביציאה למסעות דיג ליליים). רני מקבל את באי המסעדה בחיוך רחב ובזרועות פתוחות, כשבנמל עצמו ממתינה סירת הדייג של המסעדה, מצפה בסבלנות לשחר הבא. הרבה תמורות ושינויים חלו על ענף הדייג בישראל ב-40 השנים האחרונות, או כמו שמיטיב לתאר זאת רני: "היום כדי לדוג צריך הרבה מזל ועוד הרבה הרבה מזל". לא בכדי מתחילות כל האגדות על דייגים במילים היה היה דייג עני... כשישבתי לחופו של הנמל היה נדמה לי לרגע שחכות הדייגים הן גשרי התקווה אל העבר השני, היכן שדגי זהב מסוגלים להגשים משאלות וכל עוד יש דגים בים הישראלי יש עדיין סיכוי שכמה מהן יישאו אלינו עם הגל הבא.

שווה במיוחד
אחד מיתרונותיה הבולטים של מסעדת הדייגים טמון במיקומה. הוא זה המעניק לה את האפשרות לרכישת דגה טרייה ישירות מספינות הדייגים בתומו של מסע לילי ארוך. בין דגי הים הטריים מהם תוכלו ליהנות במקום, תמצאו סרדינים טריים, מליטות, מרמירים, סרגוסים, דגי טלוויזיה ועוד. המסעדה פתוחה כל יום מ-12:00 עד 24:00! בשישי-שבת, בין השעות 08:30-12:00 מוגשות ארוחות בוקר, ביניהן שקשוקה טריפוליטאית תוצרת בית ששמה יצא למרחוק. בערבי חמישי תוכלו לשמח את לבכם עם חגיגה של טברנה יוונית, מ-22:00 עד 01:00, ללגום אוזו ולזלול שלל דגים מטוגנים. מדי שישי נערך במקום ערב רוסי, אם תחפצו בכך: מוסיקה רוסית מתנגנת על ידי להקה ססגונית ובאי המסעדה רוקדים אל תוך הלילה. למשפחה גם חנות דגים במושב בני ציון המנוהלת על ידי אחיו של רני, אביגדור בר גיל המציעה לתושבי האזור מאותו מבחר של דגה טרייה ומשלוחי דגים עד הבית.

מנה מנצחת
ספינה ענקית עמוסה פירות ים עגנה על שולחננו: ברבוניות קטנטנות נהדרות אשר ניתן להכניס לפה בביס אחד או לפרוס לשני חצאים בעדינות, טבעות קלמרי ענוגות מטוגנות בציפוי פריך, צדפות ניו-זילנדיות ענקיות כתומות ובשרניות, אלו החושניות, הנמסות בפה ושרימפס טריים. אך מעל כולם התעלו הסרטנים הכחולים שהצלילה אל בשרם הרך הייתה המתוקה ביותר. יחד נכנסנו למעמקי הספינה הנושאת את השם 'פלטה רויאל' (250 ₪) המתאימה מאוד לזוג ואף ליותר. הספינה עגנה מולנו עמוסה כל טוב, ממתינה עד שנסיים לפרוק ממנה את מטען הטעמים העשיר. כאן כבר איבדו הסכין והמזלג את משמעותם, קולות ההנאה השתלבו באוושת הגלים ולרגע חשתי קרובה יותר לחוף מבטחים. לקינוח עלינו על אחת מספינות הדייג והפלגנו אל האופק...

חשבון בבקשה
1/2 גולדסטאר -
יין גוורצטרמינר לבן חצי יבש - 38 ₪ לכוס.
סלטי הבית - 25 ₪ לסועד ללא מנה עיקרית, 15 ₪ בהזמנת מנה עיקרית.
'פלטה רויאל' - פלטת פירות ים, הכוללת ברבוניות מטוגנות, קלמרי מצופה, צדפות מניו-זילנד, סרטנים כחולים ושיפוד שרימפס - 250 ₪.
סך הכל - 356 ₪, שווים במיוחד.

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מספר מזל
מספר מזל
רומא בתל אביב
החיים מתחילים ב-90
ג'ויה אהובתי
על דגים ותובנות קיציות
לראות מגבהים אחרים
נהרות היופי של ריבר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר