נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש לי חולשה אמיתית ל-ש' היפה וללימונצ'לו וכשהחיים מזמנים לי את שניהם יחד, לצד ארוחה איטלקית משובחת בערב חורפי אמצע שבועי רגיל, אני יודעת שלא משנה באיזה מצב הגעתי אליהם - מפה לבטח המצב יכול רק להשתפר.

 

שניהם, הלימונצ'לו והיפהפייה, חיכו לי על המרפסת של מסעדת ג'ויה בסינמטק תל אביב. אותה אני מכירה כבר 8 שנים, מאז הצטלבו דרכינו  בספרד ומאותו רגע באופן נדיר הצלחנו לחוות יחד רק ערבים מנצנצים של תקופת רווקות סוערת, כאלו שטמונה בהם האיכות הנדירה של חברות טובה. ג'ויה האיטלקית לעומת זאת, קיימת כבר כמעט 13 שנה ותוכלו למצוא אותה בהרצליה, רמת החיל, רמת השרון ובשנה האחרונה גם בבניין החדש של סינמטק תל אביב, חובקת אוצרות איטלקיים.

 

לחיי החיים הטובים
מרגע הקמתה הצליחה ג'ויה לשמר באופן נדיר אפיון איטלקי איכותי, הן בתפריט העשיר המציע פיצות מטאבון לבנים ופסטות בעבודת יד לצד מבחר מנות איטלקיות והן באווירה הנינוחה והכפרית. את היפהפייה שרחוקה ממני אלף שנות אור ומתגוררת בעיר קרה ורחוקה אני גוררת פנימה לספוג קצת כפריות חמימה. חלל המסעדה מעוצב בפשטות אסתטית ונעימה, מכיל את כל האלמנטים הנדרשים לפנינה איטלקית מקומית: בר ידידותי, טאבון גדול, מלצריות מדהימות שפרחים אדומים בשערן, תקרות גבוהות ורחוקות, שולחנות עץ  פשוטים, צנצנות מעדנים כבושים על המדפים, מוסיקה נעימה שמתנגנת ומגוון אפשרויות ישיבה. המרפסת החיצונית נעימה, קומת הגלריה האינטימית כמו גם הקומה הראשונה, טבולות כולן בתאורה הנכונה.

 

ג'ויה מקבלת אותנו עם שתי כוסות לימונצ'לו קפוא, פוקצ'ה טרייה מהבילה, זיתים נהדרים וסלסלת עגבניות על חשבון הבית. אדום באוויר (במובן הטוב של המילה) ואווירה איטלקית משוחררת, הזמן יכול לעבור רק מהשלמת פערים תוך כדי בהייה בפיצאיולו (הבחור שאחראי על אפיית הבצק - אחד התפקידים החשובים אם לא החשוב ביותר במטבח האיטלקי) ובאש המלהטת. אגב, תמיד טוב לדעת שיש גם אופציה לחגוג חוויה איטלקית אינטימית בחדר ה- VIP בקומת הגלריה העליונה, המסוגלת להכיל עד כ-30 מוזמנים.

 

פתח דבר

על השולחן כבר מונחות המנות הראשונות, שלושתן גדולות ועשירות, קורצות ומבטיחות. האחת - אינבולטיני חצילים (36 ₪) - גלילות חציל במילוי פסטה, רוטב עגבניות, מוצרלה, גבינת פרמג'אנו ובזיליקום. החציל חם ונמס בפה והטעמים משתלבים היטב, אך הוא נזנח במהירות לטובת טארט הבצל (39 ₪) החם, המתוק וראו הוזהרתם – הממכר, שלא יכולתי להניח מפי וידי. מדובר בבצל אפוי ומקורמל בחמאת מרווה המוגש על מצע בצק עלים פריך עם עירית וקרם פרש קליל ואלוהי. השלישית הומלצה על ידי המלצרית המקצועית מאוד, שהבטיחה כי הטרטר יפתיע אותנו. ואכן טרטר הדגים (39 ₪) שהורכב מדג ים, חציל מושחר, אספרגוס, עגבנייה, עירית קצוצה, צ'ילי לימון, שמן זית, צ'ילי וגרידת לימון, התגלה כמעדן אמיתי.

 

יין אדום נמזג לכוסות כשהיפהפייה אוחזת בפלם קלאסיקו (40/162 ₪) המורכב משילוב ענבי מרלו, קברנה סוביניון, קברנה פרנק ופטיט ורדו מכרם מטע בהרי יהודה. היין עדין ומרומם ומעלה חיוך בעוד עבורי נבחר ברברה ד'אסטי סופריור מיקלה קיארלו (39/156 ₪). יין איטלקי אלגנטי וקליל מענבי ברברה. תפריט היינות כולו עשיר ומזמין, מאפשר מגוון בחירות איכותיות על טהרת היינות האיטלקיים – ישראלים.

 

עיקר העניין

את היין והשיחה, כזו שאת יכולה להעביר רק עם חברה שלא פגשת יובלות, ליוו מנות עיקריות שכל אחת מהן התאימה לאחת מאיתנו, כמו רוטב ייחודי שנבחר לכסות פסטה עבודת יד. היפהפייה קיבלה את המנה המושלמת עבורה - ריזוטו תרד ועוף מבושל לצד מחית תרד, חמאה, פרמזן, קוביות עוף וזיתי קלמטה (68 ₪). מדובר במנה עזת טעם שקיבלה ציון לשבח.

 

אני לעומתה התעניינתי הרבה יותר בטורטליני ערמונים (68 ₪) - פסטה ממולאת קרם ערמונים ברוטב חמאה פרוג'יאני ועירית קצוצה, מוגש על קרם ארטישוק ירושלמי בתוספת חזה אווז. מנה מתקתקה ומרגיעה שעם כל ביס שנגסתי בה הצטערתי קצת על כך שהיא הולכת להיגמר (וזאת על אף העובדה שהייתי כבר די מלאה). נזכרתי למה כל כך הסתדרנו מלכתחילה, אני והיפהפייה – לכל אחת מאיתנו יש טעם שונה כמעט בכל התחומים. על אחת כמה וכמה כשזה נוגע לבחורים, ממש כמו באוכל, מדובר בכלל ברזל לחברות מוצלחת בין בנות. בין לגימה לביס, פוזר על המנות פרמזן מגורד במקום. פינוק אמיתי.

 

טעם של עוד

ערב כזה שמאוורר את הנשמה אפשר לסיים רק בדברים מתוקים מאוד כמו סורנטו - קרם לימון ושמנת, פירות ביין לבן ותבלינים עם עוגיות חמאה (39 ₪) ודולצ'ה בננה - מוס שוקולד לבן בדפי בצק פילו עם שבבי קשיו ובננה מקורמלת (39 ₪). כמו בעיקריות, גם הקינוחים מושכים אותנו כל אחת לקצה אחר, תפוח מול בננה, אבל הפעם סיכמנו פה אחת שתואר המנה המנצחת מגיע לדולצ'ה בננה. מתוקה אך לא מתוקה מדי, משלבת כמה מרקמים שונים באהבה. את החוויה האיטלקית המדהימה שלנו סיכמנו בלגימות אחרונות מהיין המשובח. אין דרך טובה יותר להרגיש באיטליה מבלי לחצות את הגבול.

 

 

*כתבה פרסומית.  

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מספר מזל
מספר מזל
רומא בתל אביב
החיים מתחילים ב-90
על דגים ותובנות קיציות
לראות מגבהים אחרים
דייגים בלב ובנשמה
נהרות היופי של ריבר
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה