נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כמה אלמנטים יציבים כבר יש לנו בחיים? מי שיש לו מזל זוכה למצוא את הנפש התאומה שלו, זו שתמיד הייתה שם בשבילו, אבל אף אחד לא מבטיח שהיא תהיה שם גם בעתיד. אלוהים יודע איך זוגות מצליחים לשמור גם על יציבות, וגם על תנועה זורמת כשהם חולפים יחד בתוך הזמן. ב-206 דגים קבלנו, אני ובן הזוג, שיעור מאלף בשילוב של שני אלו. 206 דגים היא מסעדה ותיקה בנוף המסעדות הישראלי (כ-20 שנה). השף איציק הראל מנצח ביד רמה על מטבח המסעדה ב-12 השנים האחרונות ומצליח לשמור על תפריט מרענן ואיכותי. גם צוות המלצרים מורכב רובו ממלצרים ותיקים המשרים אווירה אירופאית מחויכת על ארוחה במקום.

בצהרי הקיץ החמים
הישר מחיקו של יום אוגוסט לוהט טפסנו במדרגות אל עבר החלל הנעים של 206 דגים. זוהי אחותה התאומה אך הלא זהה של 206 בשרים, השונה ממנה לחלוטין באווירה ובמנות התפריט המתבסס על דגים ופירות ים טריים. התפריט משלב בין מנות קבועות ואהובות על הקהל הקבוע לבין מנות משתנות ומרעננות. בהחלט המינון שכל זוגיות בריאה שואפת אליה. חלל המסעדה מעוצב בקווים נקיים: רצפת עץ, כסאות עור שחורים ונוחים, שולחנות כהים וכולל גם שני חדרי אירוח המיועדים לאירועים פרטיים אינטימיים.
מלצר מחויך מקבל את פנינו ומניח על השולחן צלחת חמוצים וזיתים בשרניים הראויים לשבחים, לצד לחם הבית הטרי. מלבד מים קרים אנו מזמינים שתי כוסות יין שרדונה לבן של ברקן לפתוח את הערב. הסיבה לשמה התכנסנו היא ארוחה עסקית קיצית ומיוחדת שאותה יצר השף הראל בהתאמה ללילות (או צהריי) הקיץ החמים, במחיר השווה לכל כיס.
העסקית הקיצית מציעה מנה ראשונה + עסקית + קינוח ב-159 ₪ לסועד, מתוך מבחר מנות צבעוניות ורעננות שניכר כי הותאמו לאקלים הקיצי הישראלי.

על בחור ובחורה
פתחנו בטריו מרק קר צבעוני שהוגש בשלוש צלוחיות לבנות מוארכות חמודות וכלל: מרק סלק (ורוד), גספצ'ו (כתום) ויוגורט (לבן) לבחור וסלט פפאיה ירוקה, שעועית וסלמון נא לבחורה. טריו המרקים לקח כל אחד למקום אחר, אני אהבתי את מרק הסלק המתקתק והבריא ואילו הבחור העדיף את הגספצ'ו והיוגורט עם עשבי התיבול עזי הטעם יותר.
כל מוצרי החלב במסעדה הם של באפלו, גם מרק היוגורט וגם מרק הסלק מתבססים על חלב באפלו ואילו מרק הגספאצ'ו נוצר על בסיס שמן זית. סלט הפפאיה גרר קריאות התפעלות. שילוב מושלם בין סלמון נא מן הצד האחד לבין סלט נהדר וחרפרף מן הצד האחר. הסלט כלל שעועית, פפאיה ירוקה (שנקטפה בבוסרה), בוטנים, עגבניות, נענע ועוד מרכיבים סודיים שנעטפו ברוטב משגע. תיווכה בין השניים צלוחית סויה שנדבה טבילה ענוגה של הסלמון הנא בתוכה.
חיש מהר עברנו בתיאבון מוגבר למנות העיקריות: פסטה שחורה עם פירות ים, פסטו, עגבניות שמש וצ'יפוטלה – לבחור, קלמרי יווני - טבעות קלמרי צרוב על גריל,
פלפל שושקה, זוקיני, טאסוס, בצל סגול ולבנה - לבחורה. הפסטה השחורה כללה שרימפס כתום וצדפות נהדרות. הבחור סיים את הצלחת עד תום וזה אומר הכל. מנת הקלמרי היווני לקחה אותי לאיי יוון  שובי החלומות, מנה אסתטית, טעימה עד מאוד שמשלבת טעמים צבעוניים ומביאה עמה משב רוח מרענן שמקבל טוויסט יפה מטעם הלבנה.
סיימנו במתיקות עם שני קינוחי קיץ נהדרים: פירמידת שוקולד ונוגטין מדויקת - לא מתוקה מדי, עם קריספיות נכונה בבסיסה ומקפא ברולה, פירות טריים, כגון: תאנים וענבים וקולי מנגו. שתי אלו הופכות כל ערב קיצי ישראלי לוהט למענג, קלילות, מתוקות, אך לא מתוקות מדי, מעניינות בשילוב מרקמיהן ומרמזות להמשיך את הערב בטעם אחר.

חשבון בבקשה:
עסקית קיצית - מנה ראשונה + עיקרית + קינוח - 159 ₪ לסועד.
2 כוסות יין שרדונה לבן של ברקן - 29 ₪ לכוס
בקבוק בירה גולדסטאר - 29 ₪
סך הכל - 405 ₪.

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מספר מזל
מספר מזל
רומא בתל אביב
החיים מתחילים ב-90
ג'ויה אהובתי
לראות מגבהים אחרים
דייגים בלב ובנשמה
נהרות היופי של ריבר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר