נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

א' המעצבת-המהממת היא החברה הטובה הכי וותיקה שלי. בקרוב אוכל לומר שאני מכירה אותה יותר ממחצית חיי, ולדעתי זה מרשים (אם כי, כדבריה, זה בעיקר מעיד על כך שאנחנו מזדקנות). א' היא גם הראשונה שגרמה לי להבין עד כמה אני נהנית מאוכל. בזכות המשפחה שלה נפתחתי להמון טעמים חדשים ועד היום יש מאכלים שמעוררים אצלי געגוע מתוק לארוחות המענגות ההן. לאור כל זאת, אין זה מפתיע שא' ואני מעבירות חלק ניכר זמננו בשיחות על אוכל. עם זאת, לעיתים מאד רחוקות מזדמן לנו לשבת יחד במסעדות. לא רק שהצמחונות שלה לא משתלבת עם הקרניבוריות המתפתחת שלי, התל אביביות שלי לא תמיד הולכת יד ביד עם המגורים הפריפריאליים שלה. התפריט של אספרסו בר גרם לי להרגיש שכל הכוכבים מסתדרים, והנה מקום בו שתינו נצא מסופקות. הבחירה בסניף דיזינגוף הוכיחה את עצמה -  מצד אחד הרגשנו שאנחנו חלק מההמולה, ומצד שני יכולנו לאכול בשלווה וליהנות מעוד שיחה נעימה. 

התפריט היה מגוון אף יותר משיכולתי לשער, והוא בהחלט מצדיק את התואר 'ביסטרו' שמוצמד לו. על אף השעה והחושך, הגעתי עם חשק לארוחת בוקר. תפריט ארוחות הבוקר עשיר ומפתה, אך הוא מוגש ברובו רק בשעות ההולמות את שמו. בשארית היום מוצע תפריט מצומצם יותר, אך אטרקטיבי גם כן. הלכנו על הבחירה הקלאסית – ארוחת בוקר (52 ₪) שכוללת שתי ביצים לבחירה, סלט ירקות טריים, גבינות, פלפל קלוי, סלט טונה, ממרח אבוקדו, טחינה, זיתים, לחם טרי, חמאה, ריבה, מיץ טבעי (סחוט במקום) וקפה מתערובת הבית. השתייה היתה מצוינת וגם הלחם היה מוצלח. שאר הארוחה הייתה טעימה, אבל אם לקחת זיכרון מדיזנגוף, הרי מדובר זיכרונות מהמנות האחרות. 

סלט שורשים וטופו (41 ₪) נשמע מצוין בתפריט - טופו צרוב על מחבת, תערובת חסות, גזר, סלק, קולרבי, צנוניות, פטריות שמפיניון, תפוחי עץ, נבטי חמנייה, בצל סגול וגרעיני דלעת, מתובל בויניגרט בלסמי ושמן שומשום. על אף שהיה שונה מאיך שדמיינו אותו הוא בהחלט ענה על הציפיות. המנה המובילה, זו שבוודאות אנסה לשחזר בבית וכנראה לא אצליח ולכן אאלץ לחזור כדי להזמין אותה שוב, היתה תבשיל קינואה וירקות צרובים (45 ₪). ההתלבטות שלנו בין הסלט לקינואה היתה כה משמעותית, עד שלמרות שבחרנו בסלט בסופו של דבר, קיבלנו גם טעימה מייצגת ביותר של הקינואה. עם פטריות פורטבלו, גזר, בצל סגול, ועשבי תיבול ברוטב טחינה וסילאן, זו מנה משביעה, מיוחדת ומאד טעימה. לא היה כבר כמעט מקום על השולחן, אבל בהמלצת המנהלת המקסימה רעות, טעמנו גם קרם חציל שרוף בטחינה (24 ₪), שהוגש עם ביצה קשה וג'בטה חמה. זו גם כן היתה מנה טובה מאד, שאפילו א' שאינה חובבת חצילים הגניבה ממנה כמה ביסים כשהיא חשבה שאני מרוכזת בלחם (יצויין שכשאני מרוכזת בפחמימות בדרך כלל קשה להסיח את דעתי). 

כראוי לשמו, באספרסו-בר מבחר נאה של קפה איכותי, אך גם מקומו של האלכוהול לא נפקד. בימים אלה חוגגת הרשת 18 (!) שנים להיווסדה, ולציון המאורע מוצע תפריט אלכוהול מיוחד – קוקטיילים ב-18 ₪, וצמדי צ'ייסרים באותו מחיר. המנות שבחרנו השתלבו לנו יותר עם יין, וחלקנו כוס של שירז קברנה טעים ונעים (29 ₪). 

בעודנו מעלות זכרונות ומתעדכנות בחדשות ישנות יותר ופחות, המלצר היעיל איל פינה את השולחן וניצל הפוגה נדירה בשיחה להציע לנו שתייה חמה. א' בחרה בסיידר חם עם קינמון ותפוחים טריים (16 ₪) ואני שברתי מצור בן חצי שנה על קפה עם קפוצ'ון (11 ₪), הפוך בכוס אספרסו. הן הקפה והן הסיידר הצדיקו את הבחירה בהם. המלצה שאינה משתמעת לשתי פנים לא הותירה לנו ברירה, ודגמנו גם קינוח קסטה (34 ₪) - עוגיות שקדים עדינות עם גלידת וניל צרפתי, עטופות בשוקולד חם ושברי פיסטוק טריים. העוגיות היו עבות וטעימות, השוקולד עשיר עד מאד ושילוב הטעמים מעניין ומיוחד. קינוח לא שגרתי ומומלץ, הרבה יותר מסתם מתוק לסיום הארוחה. 

באזור עשיר בבתי קפה ושלל אופציות קולינריות אחרות, האספרסו בר הצליח להפתיע אותי עם מנות מעניינות באיכות גבוהה ובמחירים הגיוניים. א' אמרה בצדק שכל אחד יכול לכתוב מילים יפות בתפריט. אני אוסיף שמי שמצליח גם לקיים את ההבטחה הגלומה במילים, מגיעה לו הורדת כובע. אז ברגע שאשיג לי כובע ראוי, אוריד אותו בפני קברניטי האספרסו בר, מגיע להם.

 

*הכותבת היתה אורחת המסעדה

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest  לחצו כאן

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר