נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא הרבה פעמים נקרים בחיינו פעמים בהם אנחנו הראשונים (כמעט...) להיחשף לאירוע/תופעה/השקה של פריט או אוכל חדש. אז הפעם התמזל מזלנו, ונפלה בחלקנו הזדמנות פז להיות בין הראשונים שטועמים ודוגמים את תפריט הבוקר החדש של מסעדת ג'ויה.  

אל המסע הקולינרי בג'ויה צירפתי את ידידתי ההריונית ורבת העיסוקים, ט'. את הבחורה אני מכיר מאז הטיול לדרום אמריקה, לפני שבע שנים. יש משהו בהתפלשות בביצות הפמפס, בטרקים מייגעים ומאומצים, בפגישת ישראלים הזויים ומצחיקים, וכמובן בזוג בעלי מלון הלובו בבוליביה שיצר את הקשר ארוך השנים. אחרי הרבה זמן שלא ראיתי את ט' בצורה מסודרת, קבענו להיפגש בסניף של ג'ויה ברמת החייל. דרוכים, ממושמעים, מגוהצים וחדורי מוטיבציה הגענו בבוקרו של יום שישי לסניף כדי לגלות את טעמה וסוד קסמה של ארוחת הבוקר החדשה של ג'ויה ולחוות עליה את דעתנו. לא בכדי נבחרה ט' למשימה הקשה. אמנם הריונית היא, וכידוע, לעתים אישה הרה אינה בוחלת באמצעים בכל הקשור לזלילה, אולם בד בבד הבחורה אנינת טעם, ויודעת לזהות את המרכיבים בצורה מעוררת השתאות. 

ובחזרה לג'ויה. בימים אלו ממש משיקה המסעדה תפריט בוקר חדש, שיוגש, לפחות בהתחלה, בימים שישי ושבת בסניף ברמת החייל והרצליה. לעומת זאת, הסניף החדש, שכבר נבנה ועתיד לפעול בחודשים הקרובים בסינמטק במרכז תל אביב, יגיש את תפריט הבוקר המהודק בכל ימות השבוע. 

הניסיון של ג'ויה להיכנס לנישת הבוקר לא הגיח לאוויר העולם מרעיון רגעי. במסעדה עמלו זמן רב על התפריט, מגוון המנות וכמובן טעמן בכדי לתת לסועדים טוויסט ונופך חדשים ולא מוכרים. כן, ארוחות בוקר מוגשות במסעדות רבות תחת כל עץ רענן אלא שג'ויה שמה לה למטרה ליצור קונספט חדש בעל שלל טעמים מרתקים. לאור העובדה שזו מסעדה איטלקית, תפריט הבוקר טובל ומתובל בניחוח כזה. ניתן למצוא שם, למשל, פיצה (כמה כיף לזלול פיצה על הבוקר), ברוסקטות ופוקאצ'ות, זאת במקביל למאכלי הבוקר המסורתיים: ביצים למיניהן, שקשוקה ועוד, ושוב מבלי לשכוח את נגיעות (ארץ) המגף. 

סניף רמת החייל של ג'ויה שחוגג כבר שש שנים להיווסדו מאובזר מכף רגל ועד ראש, ואחרי השיפוץ שעבר בשנה האחרונה נראה נהדר. מתיחת הפנים הקטנה שנעשתה הגדילה את תכולתו ומרחב המחייה שלו, בעיקר בחוץ כאשר נוספו להם מקומות ישיבה רבים בפטיו הנושק למסעדה. בתוכה ניתן כיום למצוא חנות המוכרת מיני שמנים ומעדנים קטנים וחביבים. 

וניגש לעניין שלשמו התכנסנו: המנות הראשונות שהוגשו לנו בבוקר הסתווי היו שני סוגי ברוסקטות: סלמון ואנשובי. ברוסקטת סלמון (36) בכבישה קרה תוצרת בית הוגשה עם קרם פרש, בצל סגול וטוביקו ירוק, בעוד שברוסקטת האנשובי (36) כוללת בתוכה ביצה קשה, איולי לימון, עגבניות ואורגנו טרי. כמובן שמעבר לכך זכינו במקביל לסלסלת לחמים חמים ומהבילים, שהוגשה לנו עם מספר מטבלים, חמאה ועוד. שילוב הידיים שעשתה ג'ויה עם ארקפה עזר לה מאוד, ורק מהלחם ומהניחוח המשכר שלו היה אפשר כמעט ולשבוע. 

את בסיס הארוחה הרכיבו שתי מנות מרכזיות: בוקר Joya (56) ואראביאטה די ג'ורנו (49). הראשונה מורכבת משתי ביצים לבחירה, סלט ירקות, מבחר גבינות, ירקות צלויים ושלל תופינים, ובסופה של המנה מתקבלת גם כוס למברוסקו או קפה. המנה השנייה, פאר היצירה, הייתה משמחת. האראביאטה הינה שקשוקה (טעימה למדי) כשגולת הכותרת היא צורה ההגשה המפתיעה. המאכל האדום מוכן ומוגש בתוך קערה, כשפוקצ'ה אפויה עוטפת אותה, כך יוצא שהלחם, הפריך מבחוץ ורך מבפנים ("טריק" נוסף במנה) הוא גם הלחם שמשמש לניגוב. 

מעבר לטעם המצוין ולטריות העגבניות והמרכיבים שהורגשו בכל ביס ביס, מוטיב ההפתעה במנה משחק בה תפקיד ראשי. אוכל, כידוע, אוכלים הרבה פעמים עם העיניים, ואלו נצצו לנו מהמפגש עם המנה, כי הרי כבר טעמנו מגוון סוגי שקשוקות וגם הכנו אפילו כמה אבל כאשר המנה מוגשת בצורה מעוררת השתאות מבחינת היצירתיות, היא כנראה טעימה אפילו פי כמה. 

ההתחדשות של ג'ויה אינה רק בתפריט הבוקר אלא גם בשירות המשלוחים החדש שהיא משיקה. אמנם תמיד עדיף להגיע למסעדה וליהנות גם מהאווירה ומהחוויה אולם אם ממש תתעצלו, מכל סיבה שהיא, או שסתם יתחשק לכם לאכול על הספה בסלון, רחמנא ליצלן, כעת תוכלו לעשות זאת עם מנה של ג'ויה. 

לסיכום, ארוחות בוקר קיימות, כאמור, במקומות רבים, וג'ויה לא המציאה או מנסה להמציא את הגלגל מחדש. היא עושה זאת באופן צנוע, עם הנגיעות והמחוות האיטלקיות שלה לארוחת הבוקר. גם מבחינת התמחור היא איננה פורצת גבולות ומעמידה את המנות שלה בסטנדרט דומה למנות בוקר במקומות אחרים. ט' יצאה שבעה ומרוצה. "נהניתי מאוד", אמרה וחשפה את העדות הטובה ביותר לאיכותה של הארוחה.

 

*הכותב היה אורח המקום 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
התרגיל של הגיל
הקנקן של FISH
בת-ים שלא הכרתם
בהרצליה על המים
לוקחת אליפות
כמו ספידי גונזלס
בפטרה התנהג כלבנוני
השרון שטרם חוויתם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר