נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בואו נודה על האמת, אנו חיים בעולם עם הרבה מאוד סטיגמות ועם זאת, במקביל לחסרונן אנו נהנים מיתרון משמעותי - אותן סטיגמות עוזרות לנו לקודד ולהכיל מידע רב על העולם מבלי לנתח כל סיטואציה מחדש. יש לנו סטיגמות כמעט לכל ועל כל נושא בעולם, אפילו על ערים בארצנו הקטנטונת. את תל אביב אנו מקטלגים כ"צעירה ותוססת", ירושלים נחשבת ל"דתית", גבעתיים "זקנה", הרצליה "עשירה" וכדומה. ומה עם בת - ים? היא כבר מזמן הוצבה בצדה השלילי של המפה יחד עם חולון, כשתושביהן קיבלו את הכינוי "חוּבָּתים" (חיבור של חולון ובת ים), לא שם מחמיא במיוחד לכל הדעות.

עם זאת, בעשור האחרון מנסה ואף מצליחה בת-ים לשנות את פניה. ממש כמו תל-אביב מצפון לה, זכתה גם היא ברצועת חוף ים ארוכה שהשכילו קברניטיה לפתח עם בניינים גבוהים וטיילת ששופצה וחודשה. כשהוצע לי להצטרף לביקור במסעדת קאראס בטיילת השוקקת, נעניתי לאתגר ברצון לטשטש את הסטיגמה הישנה של העיר וכך היה.

הים הפתוח
מיקומה של קאראס כאמור מעולה: משקיפה על הטיילת המחודשת בעיר וצופה אל הים הפתוח. אם מוסיפים לכך את העובדה שחניה היא לא עניין, שכן היא קיימת שם בשפע, מדובר באתר חובה לכל באי האזור ואף לרחוקים ממנו. קאראס רחבת ידיים ומחולקת לשני אזורים - אזור המסעדה המואר יותר המחובר גם לבר ולמטבח ואזור נוסף, אפלולי יותר המעוצב כבר, בו ניתן גם לעשן. בחרנו בקפידה את מקומנו על המושבים המרופדים בהידור רב, בצד המואר, והשקפנו על הטיילת. בין מנה למנה יכולנו להישען אחורה, ליהנות מנוחות המושבים וכן לסקור את קירותיה ואופיה של המסעדה. בעינינו נראה כי ניכרים בקאראס השקעה ומחשבה. כמו כן, התברר כי מאז היווסדה, לפני כשש שנים, נוהגים הבעלים להוסיף פריט או לחדש בה אביזר כל שנה, כדי לשמור על עדכניותה.

ראשית דבר
לצדה של ג'בטה מהבילה ופריכה (10 ₪) שהונחה על שולחננו מבעוד מועד, הזמנו מנת קרפצ'יו (49 ₪) וקלמארי (53 ₪). הקרפצ'יו נחתך בצורה עבה יחסית כך שניתן היה לטעום היטב מבשרו, הגם שהתיבול היה עדין וטריות העלים וגבינת הפרמזן יצרו מנה טובה מאוד. טבעות וראשי הקלמארי היו קראנצ'יים כשטבילתם ברוטב האיולי עשתה רק חשק לעוד. לאור העובדה שקאראס מתמחה גם בענייני סושי ברומו של עולם, הזמנו "הוט קאראס" (4 חתיכות - 41 ₪), כשלבו של הרול הורכב מגבינת פילדלפיה, קוויאר ומלפפון. מגוון הטעמים בתוכו הסב לנו הנאה רבה, מעשירים את החיך ומעלים חיוך.

אמצע הדרך
בתפריט של קאראס קיימות מגוון מנות עיקריות הן בתחום הדגים והן בתחום הבשר, לכן החלטנו ליהנות משני צדי המטבע ולדגום את פילה הדניס (96 ₪) ומנגד מנת המבורגר (67 ₪). האחרונה כללה, כפי שקורה במקומות רבים בזמן האחרון, שלישיית מיני המבורגרים קטנים וחמודים כשכל אחד מהם זכה לתיבול אחר (סלסה, אבוקדו וצ'ימיצ'ורי). הבשר, שהיה שילוב של אנטריקוט וכבש היה עשוי כהלכה המנה הוכתרה כהצלחה.

כידוע, כולנו אוכלים לא מעט עם העיניים וצורת הגשת המנות בהחלט גירתה את חושינו. הגדילה לעשות מנת הדניס הצלוי שהונח על מצע פירה עדין, כשרוטב עגבניות ולימונים חמצמץ-מתקתק וענפי אספרגוס ירקרקים השלימו את התמונה. בסופו של דבר היינו צריכים להרוס את הציור הפסטורלי אבל הסתבר שלא לחינם. מדובר ביצירת מופת קולינארית מה שהביא אותנו להכתיר בגאון את מנת הדניס כמנה המנצחת.

סיום מתוק
כדי לחתום במתיקות ערכנו מפגש מקרוב עם קרם הברולה (36 ₪) והטירמיסו (37 ש"ח) וכן לגמנו שתי כוסות קפה אמריקנו (12 ₪ כל אחד). קרם הברולה היה יציב וסדור והעוגה עדינה במתקתקותה. כל אלו, יחד עם שני בקבוקי מים (12 ₪ כל אחד), הסתכמו ב-437 ₪, מחיר סביר בהחלט לפינוק שכזה.

לצד הפיתוח המואץ והמשאבים הטבעיים של העיר, בת-ים מצליחה אט-אט לשנות חברבורותיה. אומנם מדובר בתהליך מתמשך שלא קורה בין לילה, אך נראה כי הגיע הזמן להחליף את הסטיגמה השלילית ולעדכן אותה בחדשה, אמינה יותר למקור. התחלה טובה תהיה בהחלפת השם בת-ים במלעיל לבת-ים במלרע. המשך מצוין יהיה לבקר בקאראס על הטיילת.

רוצים להזמין אוכל בבת ים? אתם במרחק הקלקה!
לרשימת המסעדות לחצו > משלוחים בת ים.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קאראס בבת ים
053-9345578

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
התרגיל של הגיל
הקנקן של FISH
בהרצליה על המים
לוקחת אליפות
כמו ספידי גונזלס
בפטרה התנהג כלבנוני
השרון שטרם חוויתם
חוגגים בשר בגדרה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה