נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תקופת החגים הממשמשת וקרבה מביאה עמה יציאה המונית של בית ישראל לפארקים, לגנים, לימים והאגמים השונים בין היתר לקבל את השנה חדשה, בוא הסתיו ותחושת ההתחדשות והרעננות שהוא מביא עמו אולם גולת הכותרת הינה כמובן הספורט הלאומי שלנו – המנגל, שמקפל בתוכו מיומנויות רבות: להדליק פחמים, לנפנף בתזמון המדויק ובמלוא העוצמה כדי להצית את האש ולדקדק במלאכת חריכת הבשר. עם זאת, יש כאלה שאוהבים את אותו בשר איכותי על האש אך ללא המלאכה הכרוכה בכך ויעדיפו להגיע ישירות לשלב הבליסה. במיוחד עבור אלו הרחקנו עד נס ציונה למסעדת פטרה הלבנונית כדי לאמוד ולעמוד על טיבה של מסעדת הבשרים שכבר נודעה למרחוק.

היה היה
הקילומטראז' של פטרה ארוך. ארוך מאוד. המסעדה חיה ונושמת מזה 18 שנים (פרק זמן שנשמע כנצח במונחי עולם הקולינריה) אך רק לפני שלוש שנים עזבה את מקומה בגבעת ברנר הצמודה וקבעה את מושבה בנס ציונה. חלק נכבד מאורחי המסעדה בגבעת ברנר נדדו איתה והמשיכו להגיע גם לאחר המעבר (שנכפה עליה אך הכל לטובה), כאשר בשלוש השנים האחרונות אף ניכסה לעצמה קהל סועדים חדש.

עיצוב ואווירה
חרף המעבר הספיקו הבעלים לערוך בה לפני כשנה וחצי שיפוץ מאסיבי ששינה את פניה לבלי היכר. כיום, בנויה המסעדה מחלל גדול ורחב ידיים היכול לאכלס כמאה וחמישים סועדים. בכניסה אליה ניצב הדלפק החוצץ בין הרחבה למטבח גדול, כאשר שאר חלל המסעדה מוקצה לשולחנות. קירות המסעדה מעוצבים ובנויים מאבני בניין מסותתות בצבע קרם – שמנת כשביניהם רקועים פסיפסים צבעוניים אשר מזריקים חיות מחודשת במקום. עם זאת כמו מקומות רבים בנויה פטרה כך שניתן לערוך בה אירועים לכמויות שונות של חוגגים וכל אחד יוכל למצוא בה מענה.

מנה מנצחת
מסעדות בשרים שכיחות מאוד במחוזותינו ולכן היה לנו חשוב, אוהבי בשר שכמותנו, לחפש את הערך המוסף שניתן להפיק בפטרה. המנות הראשונות בפטרה כוללות מבחר של 10 סלטים בשלל סוגים, צבעים וגוונים. כמובן שלא יכולנו לוותר על החומוס המפורסם שלא אכזב והגיע מגובה בשמן זית רב, גרגרי חומוס, צנוברים ושבבי שקדים קלויים . ביקשנו לטעום גם מהסינייה של קבב בטחינה כדי לא לדלג על המאכלים האפויים המשובחים שיש למסעדה להציע נהנים מקבב מתובל היטב ברוטב טחינה משובח שנאפה לתלפיות ברחם התנור הגדול.

למרות כל אלו, המנה שצדה את עינינו ואת בטננו הייתה העיקרית שהורכבה ממספר שיפודים והוגשה בצורה מעוררת חשק ותיאבון. שיפודי הקבב, הפרגית, השישליק וצלעות הכבש הונחו על צלחת גדולה בתפזורת יפה על מצע חסות, מלפפונים, עגבניות ובצלצלים כשבתחתית הציור הקולינארי על הצלחת המעוטרת נחו להם צ'יפסים פריכים וטעימים במיוחד. מעבר לזה ברור כי בפטרה חשבו רבות על הנאתו האולטימטיבית של הסועד וכך מעבר להגשה היפה זכינו לאזן עם קצת בריאות וירקות טריים לצד הבשר המשובח.

משקה נבחר
כיאה למסעדת בשרים לא היינו יכולים לוותר בסופה של הארוחה על השתייה החמה, גם כשמדובר ביום הכי חם בספטמבר. כשהמליצו לנו על התה המיוחד הם ידעו בהחלט מדוע. משקה העלים הגיע בכוסות קטנות ומעוטרות וכשלגמנו לראשונה – ועד הטיפה האחרונה – הבנו באמת את משמעות הנתינה מכל הלב. התה היה מתוק וטעים להפליא, כאשר הטוויסט המעניין ביותר בו הגיע בצורת שבבי אגוזים שנכתשו דק – דק, נמהלו בתוך התה והסבו לנו הנאה מרובה ומפתיעה בחך.
 
חשבון בבקשה
סלטי פתיחה - 15 ₪ לסועד
חומוס עם שמן זית, גרגרי חומוס, צנוברים ושבבי שקדים קלויים - 24 ₪
סינייה של קבב בטחינה - 65 ₪
מנה עיקרית המורכבת מארבעה שיפודים - קבב - 27 ₪, פרגית - 28 ₪ שישליק כבש - 50 ₪ וצלעות כבש – 95 ₪
שתייה קלה – 24 ₪
תה (כלול בחשבון)
סה"כ - 343 ₪


*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
התרגיל של הגיל
הקנקן של FISH
בת-ים שלא הכרתם
בהרצליה על המים
לוקחת אליפות
כמו ספידי גונזלס
השרון שטרם חוויתם
חוגגים בשר בגדרה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה