נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ספירה לאחור
נותרו לי עוד לפחות 35 שנים עד הפנסיה, אבל אני, זקן שכמוני, מוצא את עצמי חושב יותר ויותר ככל שהזמן עובר על מה אעשה בשנים הללו. לא בטוח שאני יודע מה אעשה והיכן אהיה בשנה הקרובה, שלא לדבר על חמש השנים הבאות אבל תקופת הפנסיה תמיד מקוננת בראשי. אעבוד, לא אעבוד? אפליג למחוזות רחוקים או סתם אתקע בכיף מול המרקע בבית? ועוד כהנה וכהנה שאלות, מהותיות יותר ופחות.

בעודי פוסע שלוב זרועות עם זוגתי שתחיה במרינה בהרצליה באמצע יום עבודה, גיליתי כבר דבר אחד שאשמח לעשות בפנסיה. אחרי הכל, אם זה מתאים לרבים אחרים למה לא לי? מה כבר יכול להיות רע בלהתהלך בטיילת, ליהנות מתכול המים ומהיאכטות האימתניות השוכנות בה (מי יודע, אולי גם לי תהיה אחת כזו בעתיד), להתפנן בשמש וליהנות מסעודת דגים טובה? לגבי כל השאר, עוד נחיה ונראה אבל לגבי מסעדת דגים משובחת – מצאתי את המקום המושלם. דרבי בר דגים. כבר עשור שהיא מוצבת במרינה הכי יוקרתית בארץ, גדולה, מרווחת ומשרתת באצילות רבבות של לקוחות. אז למה שלא אבנה עליה גם בעוד 35 שנים?

ככה פתאום באמצע היום
ביום שטוף השמש שהחלטנו לחרוג מגבולות החדר הממוזג והפלורוסנטים לטובת העולם שבחוץ, דרבי בר דגים רחבת הידיים הייתה מלאה עד אפס מקום. במרפסת המזמינה ישבו עשרות למרות החום הקופח ואילו אנחנו, מבוגרים שכמונו, בחרנו לשבת בפנים, קרוב - קרוב למיזוג אבל בלי לוותר על נוף הסירות היפה.

רגעים ספורים לאחר מכן נחו על שולחננו מיטב סלטי הבית המוגשים לכל סועד וסועד, ביניהם איקרה, דג מלוח, טחינה, סלט ירקות קצוץ דק, גזר, סלק ועוד, בתוספת פרוסות לחם חמות. המתאבן שצד את עינינו ואת מזלגותינו בעיקר היה הכרובית המטוגנת, שהייתה קריספית ונהדרת. במקביל הזמנו סלט דרבי (סלט ירקות חתוך גס עם רוטב ייחודי, 34 ₪) ושום בתנור (22 ₪). נכון, אנשי השום נחלקים לאלה שממש לא אוהבים אותו ואלה שאוכלים אותו בתאווה גדולה. אנחנו נמנים, כמובן, על הזן השני. השום האפוי הגיח בצלוחית קטנה מבעבע, רותח וטבול בשמן זית. הגוון השחום, הריח המהפנט והנימוחות של שיני השום יצרו בקרבנו חדווה רבה. מנה שאין בה אולי תחכום רב ובכל זאת, מצליחה להישאר אחת הפופולאריות ביותר במסעדה.

דברים טובים מגיעים
אחרי הנשנוש המעולה הזה, פינינו את שולחננו לביזנס העיקרי, שם הצבענו על פילה פורל (92 ₪) וקלמארי (97 ₪). למודי ניסיון, סיגלנו לעצמנו מנהג לבדיקת איכויות קולינריות על ידי מדד הקלמארי ודרבי בר דגים – מסעדה עם קילומטראז' וידע רב במאכלי ים – לא אכזבה לרגע. הקלמארי נעשה בדיוק כפי שהוא אמור להיות: לא צמיגי, ללא שמן עודף וללא ציפוי עבה שמחסיר מטעמו האותנטי. בתוספת הרוטב הפיקנטי, הפכה המנה למסמר הצהריים שלנו וכל זאת, כאשר פילה הפורל נותן לו פייט צמוד ביותר ומסיים אף הוא על הפודיום. אמנם אפשר לקבל את הדג עשוי על הגריל אבל אנחנו בחרנו באופציה העסיסית יותר והפנטסטית עד מאוד - בתנור עם עשבי תיבול, שום ושמן זית.
בפינוקים הטלנו יהבנו על שוויצריה הקטנה (40 ₪) וקרם הברולה (40 ₪) שהיוו מבחינתנו אקורד סיום הרמוני במיוחד בתוספת פעמיים שתייה קלה. דרבי בר דגים הרצליה, אחותה הקטנה של זו ברמת אביב, חוגגת בקיץ הנוכחי עשור ופניה נשואות אל העתיד. מסעדה בקנה מידה שכזה לא הייתה שורדת במפה הקולינרית אלמלא אהבתם והערכתם של הצרכנים למה שיש לה להציע. ואכן, האיכות והטריות מדברים בעד עצמם, כשלמעלה מ-2,000 לקוחות פוקדים אותה רק בסוף השבוע. עם נתונים כאלה אין טעם להתווכח, בטח לא כאשר הטעם מצוין. כל שצריך זה רק להגיע, היא כבר תעשה את השאר.

חשבון בבקשה
סלטי הבית
סלט ירקות חתוך גס עם רוטב ייחודי - 34 ₪
שום בתנור - 22 ₪
פילה פורל - 92 ₪
קלמארי  - 97 ₪
שוויצריה הקטנה - 40 ₪
קרם ברולה - 40 ₪
שתיה קרה – 24 ₪
סה"כ – 349 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הקנקן של FISH
בת-ים שלא הכרתם
בהרצליה על המים
לוקחת אליפות
כמו ספידי גונזלס
בפטרה התנהג כלבנוני
השרון שטרם חוויתם
חוגגים בשר בגדרה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה