נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

26 שנים זה הרבה מאוד זמן. 26 שנים זה שנה אחת יותר מתקופת דור, זה שנה אחת יותר מחתונת הכסף של זוג נשוי, זה רק ארבע שנים פחות מהגיל שלי. מדהים לחשוב שכאשר אני הייתי זאטוט בן ארבע שבקושי אכל בשר (בכל זאת, נצר למשפחת טורפים), נפתח הסניף הראשון של מסעדת וויטהול. כשבישראל ובתל אביב עדיין היו רחוקים מלהתמקצע כל כך בסוגי הבשר, בחיתוך עם הסיבים או נגדם, בעסיסיות ובטריות, בכר המרעה בו הוא גדל וכן הלאה, נפתח הסניף הראשון של אחת ממסעדות הבשרים הראשונות בארץ.

כשמסעדות אחרות נסגרות עוד לפני שחגגו שנים בודדות, וויטהול מציינת 26 שנים. אם תרצו 312 חודשים או אפילו 9,490 ימים (הכול יישמע הרבה), כאמור כברת דרך ארוכה וענפה. מזמן הפכה המסעדה למוסד מוכר המתמחה בבשרים, ואין ספק שלמי שחוגג 26 שנים בענף המסעדנות הישראלי הקשה מגיע פרגון רב. אחת הדרכים של וויטהול לשרוד בשוק הבשר האכזר הם העקרונות הבסיסיים שמלווים אותה לאורך השנים, כשמנגד היא יודעת בהחלט לעדכן את עצמה מבחינת המיתוג, האווירה והעיצוב - שיקלעו לטעמו של הקהל הישראלי הנתון לשינויים תכופים במצב רוחו, לאופנות וטרנדים מתחלפים. בין אלו, וויטהול נותרת נאמנה לקהל לקוחותיה ומציעה להם איכות במחיר הוגן.

ביום שטוף שמש חמים, כאשר התנועה בהרצליה עדיין הייתה סואנת ורחובות אזור התעשייה היו הומים אדם, מכוניות וצופרים, הגעתי עם אחותי למסעדה. בשעות הצהריים, הומה וויטהול מלקוחות שמגיעים בעיקר משלל המשרדים באזור, כשהיא מציעה עבורם מגוון מנות עסקיות במגוון מחירים (48, 52, 66 ו-88 ₪). כשהשעות מתחלפות ומגיעה הבריזה מן הים, הקהל הופך להיות נינוח הרבה יותר והמולת המקום מתחלפת באווירה רגועה ורומנטית יותר. בתפריט הערב זוכים הסועדים לקבל למרכז השולחן מספר מנות על חשבון הבית, כגון: סלט ירקות, כנפי עוף ברוטב צ'ילי, לחם ברוטב עגבניות ועוד.

וכשהמיצים כבר נוטפים, נעבור לסעודה. לפתיחה הזמנו קרפצ'יו בקר עם רוקט ופרמזן (34 ₪). הבשר היה חתוך דק וכמות הגבינה הייתה מדודה, אם כי התיבול היה מעט חסר. בכל אופן כשהונחו רצועות הבשר הדקיקות על הלחם החמים ועם רוטב העגבניות שהוגש לצידו נוצר בחיקנו מעדן. מנה נוספת שהומלצה לנו על-ידי המלצר החביב, קינן, שתיבל אותנו במידע רב אודות המסעדה והמנות, הייתה קלמרי בציפוי פריך עם איולי, צ'ילי וכורכום (34 ₪). הקלמרי והציפוי היו פריכים ונאכלו כחטיף טעים, רוטב הכורכום מעבר למראהו הצהבהב והיפה, היה טעים.

בהגיענו לגולת הכותרת של המקום - הבשרים, קיבלנו שוב סקירה מפורטת ומעניינת מקינן שסיפר לנו גם על אישה שהחליטה לשבור שבע שנים של צמחונות ובהגיעה למסעדה ביקשה 'מנה שלא תגרום לה לטראומה', כדי לחזור בנוחות לטעמו המופלא של הבשר. וכעת לווידוי משלי; למרות אהבתי לבשר, לא חובב מושבע של סטייקים אנוכי. זה לא שלא העשרתי עשרות חוואים דרום אמריקאיים עמלים, אבל אולי משום שאני עצלן, בדרך כלל אני מעדיף את הבשר שלי חתוך וקצוץ - המבורגר כמשל.

לפיכך, ביצענו הימור מושכל על האנטרקוט אנגוס 300 גרם (138 ₪) וכן על סטייק הסינטה 300 גרם (104 ₪), שהגיעו כל אחד עם תוספת אחת. את שני הבשרים הזמנו במידת עשייה של מדיום כי כידוע, בשר לא חורכים. אחרי מספר דקות של המתנה מסקרנת, הגיעו אלינו המנות עם שלל רטבים; שמנת וחרדל, ברביקיו וצ'ימיצ'ורי. רך ואדמדם מבפנים, צרוב ושחום מבחוץ, עם פיסות שומן שהזריקו לנתחים את מידת העסיסיות הרצויה, התענגנו על כל ביס. לנגד עינינו נמוגו להן ביעף חתיכות הבשר מבלי שהתאמצנו לחתוך או ללעוס אותן. אם אני כבר הולך על סטייק, ככה אני אוהב אותו, כמו כסף - שיעבוד בשבילי ויגרום לי הנאה.

בגזרת הקינוחים, בחרנו קרמבל תפוחים שהגיע עם כדור גלידת וניל ושקדים (32 ₪) וכן סיגר פריך מלא במוס שוקולד בלגי כהה טבול בקרם פטיסייר (32 ₪). את אלו ליוו בהצלחה אספרסו (11 ₪) והפוך (13 ₪). בשונה ממקומות רבים אחרים שלא מכניסים ראשם למיטת הקינוחים, בוויטהול השף אורי ויינשטיין עומל על המנות האחרונות בעצמו, כאשר חלק מהרכיבים מיובא מחו"ל. הקרמבל תפוחים היה פריך ועם גלידת הוניל מיזג מרקם מרענן בחיך. את הסיגר השארנו לסוף כי ידענו, שהוא מרומם רוח. הסיגר, השוקולד הספון בתוכו וקרם המטבל - הרכיבו שילוב מנצח שחתם מבחינתנו את הארוחה בצורה המתקתקה והמדויקת ביותר.

לניסיון אין תחליף. 26 שנים של מסעדנות לא הולכים ברגל. זה לא משנה כמה זמן וויטהול עוד תהיה פתוחה (אנו מאחלים לה לפחות עוד 26 שנים של פוריות), מה שחשוב זה שאין טעם לחכות עוד שבוע או חודש, אם אפשר ללכת כבר מחר, למשל ולקבל את חוויית הבשר המשתלמת. גם ארוחה במסעדת בשרים מיתולוגית ומעודכנת שלא נס ליחה וגם במחירים סבירים. בין אם אתם חפצים בעסקית חפוזה או ברומנטית ארוכה, וויטהול הרצליה יכולה לספק לכם את הקרקע הנוחה להגשמת הפנטזיה.

 

* הכתב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בוויטהול הרצליה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

* להזמנת שולחן במסעדה לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
התרגיל של הגיל
הקנקן של FISH
בת-ים שלא הכרתם
בהרצליה על המים
לוקחת אליפות
כמו ספידי גונזלס
בפטרה התנהג כלבנוני
השרון שטרם חוויתם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר