נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש ימים בהם הכל מסתדר בצורה מופלאה, אפילו שממש לא על סדר כזה חשבתי. יום רביעי האחרון היה יום כזה. זה התחיל בשלישי בערב, כשחזרתי הביתה בשעה מאוחרת ותכננתי לחנות באדום-לבן, בידיעה שבבוקר אסע לעבודה ולכן אין בעיה. בדרך פלא, אפילו בלי להתאמץ מצאתי חניה בכחול-לבן, זה המשיך בהודעה כששתי פגישות עבודה נדחו, מה שבצירוף לכך שידעתי שלא אצטרך להזיז את האוטו בבוקר אפשר לי להחליט שאעבוד מהבית, סוג של פינוק. כמה שעות לתוך יום העבודה, גיליתי שאני חייבת לנצל חצי יום חופש אחרת אאבד אותו, כך שלא היתה לי ברירה אלא לנטוש את המחשב. ושיא השיאים, ל' ארוכת הרגליים העבירה גם היא יום חול בדירתה הקטנה ושאלה האם חפצה נפשי בצהרים בחוץ. כן! בדיוק בכך חשקה נפשי! הוא שאמרתי, יש ימים בהם הכל מסתדר. וכך, במצב רוח חיובי ביותר, ל' ואני שמנו פעמינו לסואי סושי.

עיצוב ואווירה

בין המבחר הלא-גדול של מסעדות ברמת אביב, סואי היא סוג של אימפריה. רבים מכירים את שירות המשלוחים היעיל שלהם, אבל גם אפשרות הישיבה במקום קורצת למדי. המקום לא גדול (8-9 שולחנות בפנים, 3-4 שולחנות בחוץ ומקומות בודדים על הבר), אבל מעוצב בסגנון נקי ואסתטי. אהבתי במיוחד את המסגרות הרב-מימדיות בשירותים, בתוכן פריטים שונים מהמטבח היפני. רשמתי לעצמי לנסות לאמץ את הרעיון למשרד, אבל אני לא בטוחה שזה יעבוד טוב עם דברים כגון שדכן ועכבר מחשב.

קהל היעד

קהל היעד של המסעדה משתנה במהלך היום. בצהרים ניתן למצוא במקום ערב רב של לקוחות: אנשי עסקים שלוקחים הפסקה מלהרוויח את לחמם לטובת אכילת סושיהם, תלמידי בית ספר שמפגינים בקיאות קולינרית אחרי שסיימו להתחמק מלהשיג בקיאות בתחומי דעת אחרים ומדגם מייצג של מבקרי ומבקרות קניון רמת אביב שהעדיפו להשקיע את כספם במזון על פני בגדי יוקרה במחיר מופרז (אפשר להאשים אותם?). ככל שהיום מתקדם מגיעים למקום גם סטודנטים ומשפחות, כך שסואי בהחלט מאפשר לכל מי שמעוניין בכך להתענג על סושי איכותי במחיר ידידותי.

מנה מנצחת

כהרגלנו בקודש, התחלנו את ארוחת הסושי בשתי מנות מייצגות אחרות של המטבח היפני – סלט מלפפונים ואצות ואגדאשי טופו. הסלט היה טעים כמצופה, אבל הוא החוויר לצד האגדאשי טופו. זו מנה שהתחלתי לאכול בזכות ל', ולנצח אוקיר לה תודה על כך. בגרסה של סואי היה שילוב מושלם בין קוביות הטופו הפריכות לבין המרק המרוכז, מה שהפך אותה למתמודדת ראשונה על תואר המנה המנצחת.

מכיוון שהיה יום מיוחד (אין הרבה ימים בהם אני אוכלת במסעדה בצהרים), החלטנו להתמקד בפרק הספיישלים בתפריט, שמכיל רולים מסקרנים וייחודיים למקום. בעזרת המלצרית החביבה בחרנו בסביצ'ה סלמון (סלמון, אבוקדו, קנפיו ובצל ירוק, עטוף באבוקדו ובטטה), Red Red Tuna (טונה אדומה, אושינקו, בוטנים, שיטאקי וספייסי מיו בציפוי פנקו) ו-Eggs Roll (סלמון, אבוקדו וגזר, בתוספת ביצי סלמון). שלושת הרולים היו אכן מיוחדים, ובשלושתם הורגש השימוש בחומרי גלם איכותיים ודגים סופר-טריים, אך המוביל בחבורה היה הסביצ'ה סלמון, שקנה אותנו הן מבחינת הטעם והן מבחינת המראה. חוץ מזה, כנראה שאי אפשר לטעות עם מנה שנקראת סביצ'ה, גם אם מדובר בורסיה יפנית למעדן הפרואני. ובזאת בחרנו במתמודד השני לתואר הנחשק.

נאמנות למסורת ארוכת הימים שלנו לא להזניח חלקים בתפריט, סקרנו גם את המנות החמות, וביקשנו לקבל את המנה האדומה עם פירות ים (אטריות ביצים על בסיס קארי אדום, קרם קוקוס, כוסברה ובוטנים). לא היינו מתנגדות לקבל עוד קצת פירות ים (שרימפס וקלמרי), אבל גם מה שהיה שימח אותנו. בניגוד למנות דומות במקומות אחרים, האטריות לא שחו סתם כך ברוטב והירקות שמרו על פריכות ורעננות. זו היתה עוד אינדיקציה להקפדה של סואי על איכות המזון, וסיבה מספקת בשבילנו להוסיף את המנה האדומה להתמודדות על הניצחון.

בעודנו לוגמות תה קר פירותי ומרענן, הסתכלנו על הצלחות הערומות וספרנו את הקולות. זה היה קרב מרתק וצמוד עד הרגע האחרון, אבל במבחן הזמן הסכמנו פה אחד שהסביצ'ה סלמון הוא הוא המנצח! הוא הודה להוריו שהביאוהו עד הלום, ואנו הודינו לשף של סואי שהביאוהו אל פיותינו.

האיש שלנו

ואם כבר הזכרתי את השף, חשוב לא פחות להתייחס גם לבעלים. אחד המאפיינים שמייחדים את סואי, וככל הנראה תורמים לא מעט לכך שהמסעדה נמצאת כמה רמות מעל מקומות שהייתם מתפתים להשוות אליה, הוא תשומת הלב של רונן ועומרי לפרטים (זאת בנוסף לטריות הבלתי מתפשרת של מרכיבי המזון והתימחור ההוגן). גם כשהם לא נמצאים שם, והבנתי שזה לא קורה הרבה, רוחם שורה על המקום. תמיד יש למי לפנות ואת מי לשאול, וגם אחרי שבע שנות פעילות, סואי ממשיך להרגיש כמו עסק משפחתי שכיף לתרום להצלחתו.

דיל מפיל

שווה לדעת שבין השעות 12:00-16:00 מוצעת עסקית צהריים – מזמינים מנה עיקרית או מוקפץ ומקבלים גם מנה ראשונה (מרק מיסו / חמוצים יפנים / כרוב יפני / סלט מלפפונים ואצות), במחיר העיקרית. אם מוסיפים למבצע הזה עוד רול או שניים, מתקבלת ארוחה זוגית מפנקת למדי. ואם כבר בפינוקים עסקינן, ניתן להזמין מסואי מגשי סושי מפוארים ומפתים לאירועים. במקרה שעושים דבר כזה, ניתן להזמין גם אותי לאירוע. אני אשמח לבוא, באמת. 

חשבון בבקשה:

סלט מלפפונים ואצות – 20 ₪

אגדאשי טופו – 22 ₪

סביצ'ה סלמון – 27 ₪

Red Red Tuna- 28 ₪

Eggs Roll – 29 ₪

האדומה עם פירות ים – 47 ₪

חליטת תה קר – 11 ₪

סה"כ – 195 ₪

*הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סואי סושי  בתל אביב
053-9439926

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר