נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שלשום חזרתי מכנס מפואר במלון בוטיק ברמת הגולן. האירוח היה מושלם, ההרצאות מעשירות והאוכל מושקע. אך בגרוני נותרה תחושה של שובע מופרז מכמויות הבשר, החמאה והבצק ששולבו בשלוש הארוחות ושתי הפסקות קפה+עוגה ביום. ולא שאני מתלונן, זה היה כיף חיים. אבל היום בצהריים כשחזר אלי הרעב, לאחר שנעדר ממני כל ימי הכנס, רציתי משהו קליל ושונה. הרמתי טלפון לאחותי, ובסיעור מוחות טלפוני הגענו למסקנה שאסיאתי הוא האנטיתזה המתאימה. בספונטניות ירדנו לבחון את טאייפי, האסיאתית החדשה במושבה הגרמנית בחיפה.

עיצוב ואווירה

ימים אלה שקודמים להתחדשות השנה האזרחית משרים תחושת חג בעירנו רבת התרבויות, אשר מציינת בדצמבר את "חג החגים". במהלך החודש מתמלאים רחובות העיר התחתית במופעי רחוב, בקונצרטים ובתערוכות. במושבה הגרמנית תחושת החג מגיעה לשיא: שדרות בן גוריון הציוריות המתפארת בבתי הטמפלרים המהוקצעים והגנים הבהאים הגובלים מקושטות עצי אשוח וסמלי חג המולד. חנינו את המכונית בתחילת הרחוב וצעדנו באוויר הקריר בין בתי קפה, מסעדות ופאבים גדושים מהם בקעו קשקושי מזלגות וסלסולי צחוק. טאייפי שוכנת במבנה טמפלרי טיפוסי. כבר מבחוץ מסגירה פגודה את המתרחש בפנים, אך רק כאשר חוצים את הסף מתחלפת האווירה יחד עם קצב הלב: מרחוב חיפאי נשאבים לסין. קבלת הפנים כוללת מפות אדומות על שולחנות ערוכים בצלחות שחורות, טפיפות רגליים חרישיות של מלצרים הנעים ביעילות בין השולחנות, תקרה מחופת גזעי עץ כהים, אהילים סיניים מהם בוקע אור בעל גוון אדמדם, עיטורי דרקונים ומוזיקה.

אז מה היה לנו

כדי להתאים את הבטן לאווירה הזמנו אגרול ירקות (23 ₪), סלט סיני ופרגית (37 ₪) וקומבינציה של סושי (54 ₪), שהוא אולי לא סיני אבל מאוד אסיאתי, ובינינו, אחת הבשורות הגדולות מאז המצאת הגלגל. בחרנו בטובורג גרין ללוות את הראשונות (18 ₪ לבקבוק). שני האגרולים שהכילו נבטים, גזרי גזר, פטריות וכרוב הודקו בקפידה בבצק דקיק ופריך שמנע חדירת שמן והשתלבו היטב ברוטב חמוץ מתוק בו טבלנו אותם. הירקות היו פריכים ורעננים כראוי. סלט הפרגיות היה וריאציה לסלט הקלאסי של רצועות גזר וצנון, עם קיק של חריפות ונתחי פרגית פריכים בטמפורה שנתנו ניגודיות מעניינת. הסושי הצטיין בין המנות הראשונות: בקומבינציה שהזמנו נכלל רול צמחוני מאצה עם אורז, אספרגוס, אבוקדו ושאר ירקות, שתי אצבעות נגירי, האחת של סלמון והשנייה של טונה אדומה בצבע עז שהעיד על טריותה וטעמה המודגש, ושמונה יחידות מאקי עם יחס נדיב בין דג לאורז. הסושי הוגש בסירת במבוק יפה ומזמינה עם תמורה גבוהה למחיר.

אחותי צמחונית, ולכן את מרבית המנות עד כה אכלתי אני. למנה העיקרית הגעתי מלא למדי. הסתפקתי בשיפודי יקיטורי מבקר (36 ₪), והיא בחרה בטופו ברוטב סצ'ואן (48 ₪). נתחוני בשר משובח על שיפודי במבוק הושרו ברוטב מתקתק על בסיס סויה ונצלו לרמת מדיום. טעם הבשר, הרוטב והגריל השתלבו לשלמות והגשו על סלט גזר דקיק מעורר תאבון. המנה הצמחונית הייתה לא רק צבעונית ויפה להפליא אלא גם טעימה. הטופו הוקפץ עם ירקות צבעוניים ברוטב סמיך ועשיר והוגש על מתקן חימום. טעם הקלקר הטבעי של הטופו הוסתר בחוכמת התבלין, בחריפות מתונה ובארומה הייחודית שווק לוהט מעניק לקופצים בתוכו.

סוף טוב הכול טוב

הקהל המגוון שישב לצדינו בתאיפיי הוסיף עניין לאוכל המצוין, ונהנינו להתבונן במשפחות ישראליות (יהודים וערבים כאחד) וקהל אסיאתי מתענגים על קסמי המזרח זה לצד זה. כצפוי, גם לאחר הארוחה משביעה והמגוונת לא שרתה עלינו כבדות.

ביקשנו לקנח בתה סיני (10 ₪) ובגלידה מטוגנת (26 ₪). הגלידה הוגשה על צלחת שבוערה בהתרסה בלהבה כחולה. ההגשה הדרמטית העתיקה נשימה מאחותי, ומבט ילדותי של ציפייה מתוקה נסוך על פניה. הטעם המצוין של כדור גלידה וניל עם קוקוס ואגוזים במעטה טמפורה חמה עלה בקנה אחד עם ההגשה המרשימה. לצד הגלידה נכלל סלט פירות טרופים קטן. הקינוח המתוק חתם ביקור מופלא שהצטיין באווירה, בשירות ובטעם. מומלץ בחום גם לאוהבי בשר וגם לצמחונים.

חשבון בבקשה

אגרול ירקות 23 ₪

סלט סיני ופרגית 37 ₪

קומבינציית סושי 54 ₪

שני טובורג גרין 36 ₪

שיפודי יקיטורי – 36 ₪

טופו ברוטב סצ'ואן 48 ₪

פעמיים תה סיני – 20 ₪

גלידה מטוגנת – 26 ₪

סך הכל  - 280 ₪

*כתבה פירסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר