נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הכל התחיל

לפני בערך שש שנים, כשאני והתאום השמן שלי הצטרפנו לצעירי תל אביב (פלח הגיל, לא הלהקה) והעולם היה בכף ידינו. דבר אחד שהבאנו איתנו מחיפה, היה את האהבה לבשר, ולהמבורגרים בפרט. כל כך אהבנו המבורגרים שהחלטנו לצאת במעין "מסע קולינרי" בעקבות ההמבורגר המושלם בישראל. לפני שבועיים סידרתי את אחת המגירות ולשמחתי מצאתי רשימה מאולתרת שערכנו לפני בערך חמש שנים בה מופיעות עשרת המקומות הגדולים (לשנת 2006) בארץ. להפתעתי הרבה   ווייטהול לא הופיעה ברשימה.   

תרנגול כפרות


בשש השנים האחרונות החך שלי התפתח והשתנה, כמו גם הנוף הקולינרי של ת"א. אך עם זאת, במוסד הבשר ווייטהול, לא ביקרתי עד לפני כשנה וחצי. שמועות מהתאום השמן אודות ההמבורגר של המקום זרמו מזה חודשים כבר, ועכשיו סוף סוף– יצאתי לבדוק במה מדובר.
 התיישבתי עם ה- D.jבערב אמצע השבוע (קר במיוחד), בכניסה לרחוב משכית בהרצליה וכל מה שרצינו היה המבורגר. אך בוייטהול כמו בוייטהול, זה אף פעם לא נגמר רק במה שאתה רוצה.
כמיטב המסורת הנדיבה במקום, למרכז השולחן הגיעו (ללא תשלום)לחם חם וטרי הנאפה במקום וסלסת עגבניות עם שמן ובזיליקום. אני ושותפי לפשע הסתערנו על הלחם החם משל לא אכלנו שבוע.


האמת היא שאכלנו ארוחת צהריים בערך חמש  שעות טרם הגענו, אבל שיקום מי שיכול לעמוד בפני לחם חם מהתנור. בהמשך הצטרף לשולחן – סלט גדול של ירקות טריים ונתן לנו מעין "עלה תאנה"
של בריאות לקראת הפורענות שבדרך. אחרונים חביבים (בעיקר חביבים עליי) נוספו לשולחן כמות נאה של כנפיים ברוטב צ'ילי על מחבת ברזל לוהט. בכנף השלישית בערך הבנתי שה- D.j בעצם ממתין לכנפיים שיתקררו, ולכן אינו עסוק כמותי בהקמת מגדל קטן של עצמות על צלחתו.
ביצעתי החלטה אמיצה – ולקחתי עוד כנף. אני אוהב מאוד את ה- D.j, אבל רק עד שמדובר על הכנפיים של וייטהול.

ההמבורגר ואנחנו


סיגריה קצרה ואנחנו ממשיכים. אני לוגם לראשונה אחת מהבירות המיוחדות שוייטהול מציעה לסועד: חצי ליטר בירה בשםwhiteshield  (מסוג Indian Pale Ale ) – בירה חזקה וכלל לא חיוורת כפי ששמה רומז, אלא מלאת טעמים של מאלט, פירות ואפילו טופי (35 ₪).
בחירה מצוינת להמבורגר, חשבתי בליבי, אם רק אצליח לא לסייים אותה עד שהאחרון יגיע לשולחן.
מולי שתה ה-  D.jכוס גבוהה של ארדינגר,  בירת חיטה גרמנית בהירה ומצוינת (26 ₪) וגם אני טעמתי לו מדי פעם (בזמן שהוא ניסה להראות לי תמונות של הבן החמוד שלו).


ואז זה קרה


שני המבורגרים ענקיים במשקל 250 גר' הונחו על שולחננו, פתוחים לשני צידי לחמניותיהם, מציגים לראווה מחד את הבשר העסיסי ומנגד- את הירקות הטריים. אני הלכתי על ה'אוזי בורגר' שהוגש בליווי ירקות טריים, פרוסות סלק צלוי וביצת עין (64 ₪  + 7 ₪ לכל התוספות). ה-  D.jבחר בהמבורגר קלאסי בתוספות פטריות פורטבלו (64 ₪  + 7 ₪ תוספת). לצד השמחות "הקטנות" הללו קיבלנו גם צלחת צ'יפס פריכים במיוחד שכמעט והצליחו לבלבל אותי ולהשכיח ממני את סיבת הביקור, ועוד האש בראונס – תפוחי אדמה אפויים לצד בצל מטוגן. אז איך היה? תבינו שברגע זה ממש , בעודי כותב שורות אלו ונזכר בהמבורגר, אני במקביל לשכנע את זוגתי במלחמת מסרונים עיקשת לחזור עוד הערב לווייטהול.


הרשימה המעודכנת

  
אחד הדברים הנוספים שהתפתחו בי בשנים האחרונות, היא תפיסת המציאות.
הבנתי שככל הנראה לא אצליח לדרג את ההמבורגר הטוב ביותר בארץ, אבל הבנתי שיהיה לי כיף נורא לנסות. כך נגסתי בהשלמה ובאושר גדול בביצת העין ופרוסת הסלק שמעל קציצת הבשר הטובה ביותר שאכלתי בצד הזה של גוש דן, בעוד ה  D.j-מצידו נהנה מהחצי שלו עם פטריות הפורטבלו העסיסיות. שנינו שותקים לראשונה בארוחה, ורק העיניים מאשרות את מה שהקיבה כבר הבינה. כשסיימנו (וסיימנו!) את כל הרשימה הזו, לא היה בכלל מה לדבר על קינוח.
כשהגעתי הביתה, לקחתי את הרשימה והוספתי בה בצד, למעלה, בשחור: "וייטהול" וסגרתי מעגל. מעניין מה "אני" העתידי, בעוד שש שנים מהיום - יחשוב על הרשימה הזו. 

חשבון בבקשה

לחם הבית, סלסלת עגבניות, סלט ירקות וכנפיים בצ'ילי – ללא תשלום.
חצי ליטר whiteshield  - 35 ₪  
חצי ליטר ארדינגר – 26 ₪  
אוזי בורגר 250 גר' – 64 ₪  + 7 ₪  לתוספות
המבורגר קלאסי 250 גר' ותוספת פטריות פורטבלו  64 ₪  + 7 ₪  לתוספות
סה"כ: 203  ₪  לזוג.

להזמנת שולחן בוויטהול, לחצו כאן.

*כתבה פרסומית. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יחי ההרגלים הטובים
הפתעה איטלקית בת"א
מתנת יום הולדת
קיץ במקסיקו
הסוד ללבה של נערה
על ג'ויה ושמחות אחרות
טאפאס בנוסח פליקנו
פריים יוצאת מהמסגרת
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר