נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחרי החגים
בין כל החגים נותר לנו השבוע רק ערב אחד חף ממחויבויות משפחתיות ומארוחות מרובות מנות. הנסיכה שבכל שאר הערבים שבה וטענה שהיא עם אוכל סיימה את הרומן שינתה גישה והכריזה: "אני רעבה!" ולאחר שניה הוסיפה: "אבל בקטנה". ההכרזה הזו התאימה בול להמלצה שקיבלתי על פלקינו – בר-מסעדה חדש המתמחה במנות טאפאסים וכך מצאנו את עצמנו (שוב) יוצאים לאכול בתשע וחצי בערב במוצאי שבת באזור התעשייה של רעננה, עניין קצת חריג לזוג שרוב ענייניו נמצאים בתל אביב. האמת, מלבד העובדה שחנינו מהר וקרוב, פלקינו הרגישה ממש כמו בבית.

כל המי ומי
לאחר סיבוב קצר בבר - מסעדה המרשים בחרנו להתיישב באחד השולחנות בחוץ כדי ליהנות מרוח סתיו נעימה שחליטה להפתיע (בכל זאת, אנחנו רק בספטמבר). בימי החורף סביר שהיינו מתיישבים באחד השולחנות בפנים המסעדה המעוצבת בצבעים בהירים ותאורה נוגה או סביב הבר הגדול הממוקם בחדר הפנימי יותר. המקום היה חצי מלא כשהגענו וכשקמנו כבר לא נותר אפילו שולחן אחד פנוי. הקהל היה מגוון בגילאים אך השתלב נפלא כששלישיית בני 20 פלוס מצד אחד, זוג בארוחה רומנטית מן העבר השני ושני זוגות שמחים ומבוגרים יותר שפשוט אוהבים את החיים הטובים שישבו ממש לידינו. גם הפסקול של המקום היה מעולה למרות שהיה קשה לשים את האצבע על הסגנון המדויק, אך כשמדובר במוסיקה טובה, לא מתאמצת או יומרנית שמשתלבת בשיחה ולא מפריעה – אתה יודע שאלו הצלילים המדויקים.

קומבינציה ספרדית
עשינו "לחיים" עם גוורצטרמינר צרפתי של יקב ארתור מץ (30 ₪ לכוס) והתפנינו לעיון בתפריטים כשהחיוך התחלף חיש מהר בבלבול על פניה של הנסיכה. הכל נשמע טוב והבחירה הייתה קשה אך למזלנו אמיר, אחד הבעלים, נחלץ לעזרתנו והמליץ בחום. יתרון נוסף ללקוחות פלקינו הוא בתפריט קומבינציות בו ניתן לבחור במחיר קבוע (ומשתלם) – מספר טאפאסים מה"מחלקות" השונות (צמחוני, בשר, דגים). אנחנו בחרנו בקומבינציהcasa  cada שהכילה שלוש מנות משלושת המחלקות ב-70 ₪. פתחנו בפוקצ'ה טרייה ומצוינת (15 ₪) שלוותה בשלושה מטבלים נהדרים: סלסה עגבניות, טחינה וקרם חציל ויוגורט ובעוד הנסיכה מנגבת היטב את 3 הפנכות ולא מותירה זכר למטבלים שהיו הגיעו לשולחן שאר המנות.

מנת קאמרונס (35 ₪) היא למעשה שלושה שרימפסים משופדים, טריים ,שמנמנים ובציפוי קריספי שהוגשו על מצע סלט שורשים שכלל גזר, סלק וקולרבי ברוטב אסייתי מתקתק עדין וטעים מאוד שבחרנו להספיג בו את שארית הפוקצ'ה. מנת פטריות שוק (25 ₪) היא תערובת פטריות צרובות על מחבת ברוטב מתקתק כשמעל מגוררת גבינת פרמז'ן וללא ספק מדובר במנה מעולה. בזמן שכל אחד מאיתנו טרף את המיני - המבורגר שלו או בשפת המקום - פיקניו המבורגסה (32 ₪), הסביר לנו אמיר שכל הטוב הזה נעשה במקום החל מלחמניות המיני של ההמבורגר ועד אחרון המטבלים ושקיימת הקפדה יתרה על טריות ואיכות חומרי הגלם. ממקור ראשון - זה מורגש בכל אחת מן המנות, אך בעיקר בהמבורגסה. הקציצה הייתה נפלאה והלחמנייה שהייתה כל כך רכה וטעימה סיפקה לה בדיוק את הבמה הראויה.

המנה המנצחת
המקום מתפאר ב-12 ברזים של בירות מהחבית, כולן מיוחדות, אך כיוון שמדובר בטאפאסים ספרדיים בחרתי להמשיך את הארוחה לצד סנגרייה לבנה קרה ומצוינת (39 ₪) שגם היא כמובן נעשית במקום. לא דילגנו על ספיישל היום והתענגנו על טטאקי בקר עם רימונים (31 ₪) כשאפילו לקרניבור כמוני שלא אוהב שמשדכים לו טעמים נוספים לבשר שלו השילוב עבד מצויין ושדרג את המנה. הבשר היה טרי ומצוין וגרגירי ורוטב הרימון היו עדינים ומדויקים כשליוו את טעם הבשר אך לא השתלטו. למרות שכל המנות היו נפלאות הייתה אחת שהתבלטה מעל כולן והיא ללא ספק מנת הסביצ'ה סלמון ואבוקדו (32 ₪) – סלמון טרי מלווה בסלסת אבוקדו עדינה ובתיבול שרק מדגיש את טעמיו - אחת ממנות הסביצ'ה הטובות ביותר שאכלתי ללא ספק.

סוף מתוק
במנוחה שלפני הקינוח הצצתי שוב בתפריט שבקרוב ייפתח גם לעסקיות צהריים וגיליתי שימי שני מוקדשים למוסיקה וסגנון ישראלי. מעבר לכך נראה שבפלקינו לא מתכוונים לוותר על חגיגות גם אם הן משויכות לצד השני של העולם ובתחילת אוקטובר תיערך במקום מסיבת אוקטובר פסט מקומית (כיאה לבר בעל 12 ברזי בירה). בזמן שאני נועץ לעצמי תאריכים בזיכרון הספיקה הנסיכה כבר להזמין ולקבל את הקינוח האהוב עליה – קרם ברולה. רק שהפעם השף חן אריה נתן טוויסט קטן למנה הקלאסית והקינוח המסוכר שקיבל במקום את השם "ברולה ביס" (31 ₪) הוגש על חמש כפות גדולות הנושאות חמישה מיני - קרם ברולה כשעל ראשיהן פרוסות מנגו. אילולא הייתי עדיין עטוף אהבה לסביצ'ה הייתי מכתיר את הקינוח כמנה המנצחת, שכן מדובר בהברקה של ממש - במקום קרם ברולה כבד וסמיך מדובר בחמישה "ביסים" קלילים בטעמי וניל טהור ומתיקות עדינה של מנגו.
מי חשב שאת הקינוח המושלם ואת מסעדת הטאפאסים החדשה שלנו נמצא דווקא ברעננה...

חשבון בבקשה
2 כוסות גוורצטרמינר ארתור מץ – 60 ₪
סנגרייה לבנה – 39 ₪
פוקאצ'ה ומטבלים – 15 ₪
קומבינציה " cada casa" (פטריות שוק, קאמרונס, המבורגסה) – 70 ₪
ספיישל טטאקי בקר – 31 ₪
סביצ'ה סלמון ואבוקדו – 32 ₪
ברולה ביס – 31 ₪
סה"כ – 278 ₪ לזוג


*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יחי ההרגלים הטובים
הפתעה איטלקית בת"א
מתנת יום הולדת
קיץ במקסיקו
הסוד ללבה של נערה
על ג'ויה ושמחות אחרות
פריים יוצאת מהמסגרת
פריים יוצאת מהמסגרת
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר