נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אוכל, נחמה
השבועות האחרונים לא היו קלים - כמה בשורות אישיות קשות, כמה בשורות לאומיות מעציבות ובסופו של שבוע מתיש במיוחד - החליט החורף שהספיק לנו הקיץ הנצחי ובבת אחת בחר להגיע.  סוף השבוע מצא אותנו עייפים, רצוצים ועדיין לא לגמרי מבינים אם צריך כבר מעיל או רק חולצה ארוכה אבל דבר אחד ידענו - אם יש תרופה אחת לעצב, לקור ולעייפות – היא כנראה תהיה בפחמימות.

מזדנגפים ברומא
באמת שאפשר לספור את כמות המסעדות האיטלקיות בהן טרם ביקרנו על כף יד אחת ואת המסעדות המומלצות מאוד – עוד פחות. "החור בהשכלה" האיטלקית שלנו, שוכן בשנתיים האחרונות במיקום המיתולוגי של דיזינגוף 99 ובכל פעם שעברנו לידו, סימנו אותו כיעד לכיבוש, לוויתן לבן וחמקמק. הפעם, נגמרו התירוצים. התיישבנו לנו בגינה החיצונית שבבר - מסעדה האיטלקית "פיאצה" ומיד התחלנו להרגיש את העייפות והמשקעים חולפים כלא היו. איך אפשר להיות מוטרדים כשאתה באיטליה?!
סלט פנצנלה - פיאצה


>>אחרי האוכל יוצאים לבלות

התחלה חדשה
מי שאמר שכל ההתחלות קשות, לא ישב מעולם בפיאצה: המלצרית המקסימה שלנו, הגישה לנו קוקטייל זוגי אותו בחרנו בקפידה מתפריט האלכוהול – "בליני אגסים" (ריזלינג, אגסים, קינמון וקאווה 76 ₪) ומיד אחריו, תהלוכת מנות ראשונות שעבורי כבר הספיקה בשביל להכות על חטא של שנתיים נטולי ביקור במקום. ראשון הגיע סלט הפנצנלה הכה אהוב על הנסיכה, בתוספת נהדרת של ארטישוק (37 ₪). מנה גדולה, טרייה ומרעננת. מיד אחריה הגיעה קפרזה "אלה פיאצה" - הגרסה המקומית של המקום לסלט האיטלקי המפורסם הכולל ארטישוקים, עגבניות, בצל סגול וקרעי מוצרלה די באפלו (38 ₪). שתי המנות היו נהדרות והוכיחו את מה שהמטבח האיטלקי מנסה מזה מאות שנים ללמד את העולם: 3-4 חומרי גלם מצוינים מספיקים על מנת ליצור אוכל מושלם. ועדיין, עם כל הכבוד לקפרזה ולפנצנלה, את ההצגה גנבה כבר בשלב הראשונות פיצטת הכמהין - פיצה אישית (אך בשום אופן לא קטנה...) מחולקת לרבעים ועליה קרם פטריות כמהין, רבעי ביצה חצי קשה ועלעלי מיקרו - בזיל (34 ₪). הבצק האפוי ועליו הקרם המדהים הזה, הייתה יכולה מבחינתי להיות גם המנה העיקרית וגם הקינוח. אני כבר הכתרתי אותה למנה המנצחת, אבל אז הגיעו העיקריות.
פוקאצ'ה איטלקית - פיאצה

יין, פיצה וים
באמצע הארוחה הבנתי שני דברים: הראשון היה כי (קצת לא נעים להודות אבל) הייתי כבר די שבע. ההבנה השנייה הייתה כי שבעתי משלוש מנות ראשונות שמחירן הכולל גירד מלמטה את ה-100 ₪, מה שהופך את פיאצה לא רק למסעדה מצוינת בכל קנה מידה, אלא גם למשתלמת מאוד. כוס יין שיראז מיקב פיש איי האוסטרלי (30 ₪) האהוב עלי, היווה את יריית הפתיחה לחלקה השני של הארוחה. המבחר בתפריט היה כל כך עשיר וכל כך מגרה שהחלטנו להפקיד את חיינו בידי המלצרית ולקוות לטוב. לא התחרטנו.

מנת ספיישל של קלמארי שלמים עם שמן זית, פטרוזיליה, נגיעה של לבנה וקרם חציל (33 ₪) הייתה לא פחות ממושלמת. כל הטעמים השתלבו זה עם זה ונתנו כבוד לכוכב המנה - הקלמארי הצרוב. מנה דרום איטלקית, עם קריצה ללבנט.  לא שכחנו שהמטרה הראשונית הייתה פחמימות וכך הגיעה לשולחננו גם פיצת בייקון ופטריות על בסיס רוטב עגבניות, מוצרלה, בצל סגול ועירית ( 56 ₪). זוכרים את תחילת הפסקה שבה ציינתי שכבר שבעתי אחרי הראשונות? אז מפה לשם - גם הפיצה פשוט חוסלה...
פיצה בייקון ופטריות - פיאצה

המנה המנצחת
אחרונה וחביבה מאוד ברשימה הארוכה הזו של מנות שבאו על שולחננו הייתה מנת ספיישל נוספת -  מבחר פירות ים (שרימפס, טבעות, ראשי קלמארי ומולים) אשר נחו על קוביות פולנטה קריספית, ציר סרטנים עם חמאה, יין לבן ופיסות נקניק סיציליאני (86 ₪). מנת ים - יבשה מושלמת, עשירה בטעמים מעושנים שכל מה שהיא זקוקה לו זה יין אדום, גשם ולחם טרי לניגוב הציר המדהים. לראשונה בכל שנותיי כגרגרן מקצועי הייתי קרוע ולכן נאלצתי להכריז על תיקו: גם הקלמארי הצרוב, וגם ספיישל פירות הים - הם מנות המנצחות שלי. ובמקום השני והצמוד – פיצטת הכמהין.
ספיישל אמיתי - פיאצה

שלא ייגמר לעולם
בניסיון נואש שלא להרפות ולעזוב את פיאצה, מסעדת הבית החדשה שלנו, החלטנו החלטה מאוד לא רציונלית: אם נזמין קינוח - נאלץ להישאר יותר זמן במסעדה! וכך הגיעה הנמסיס - עוגת שוקולד עשירה, חמה ונוזלית, שמהר מאוד המיסה את הגלידה שלצדה ויחד יצרו טבעות כהות - בהירות וטעימות להחריד (34 ₪). הנסיכה הייתה שקועה לחלוטין במזלג שלה, מנסה נואשות לאכול ביסים קטנים יותר ויותר, כך שלא נאלץ לחזור לחיים האמיתיים, אבל כידוע, כל דבר טוב חייב להסתיים ובמיוחד ארוחות איטלקיות מושחתות להפליא. רגע לפני שנרדמתי, חייכתי לעצמי: "השבוע הקרוב חייב להיות שבוע מצוין". 
טעם מתוק של עוד - פיאצה

חשבון בבקשה
בליני אגסים זוגי - 76 ₪
2 כוסות שיראז פיש איי - 60 ₪
קפרזה אלה פיאצה - 38 ₪
סלט פנצנלה - 37 ₪ 
פיצטה כמהין - 34 ₪
ספיישל קלמארי על קרם חציל - 33 ₪
פיצת בייקון פטריות - 56 ₪
ספיישל פירות ים - 86 ₪
נמסיס - 34 ₪
סה"כ - 454 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יחי ההרגלים הטובים
מתנת יום הולדת
קיץ במקסיקו
הסוד ללבה של נערה
על ג'ויה ושמחות אחרות
טאפאס בנוסח פליקנו
פריים יוצאת מהמסגרת
פריים יוצאת מהמסגרת
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה